Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamaina lamp na ksenony ?


Dale

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie swojego pierwszego postu, chciałbym serdecznie powitać Szanowne Grono Forumowiczów. I ewentualnie prosić o wyrozumiałość dla niedzielnego mechanika z nadmiarem entuzjazmu :)

Chciałbym zapytać, czy w samochodzie jaki posiadam, Renault Megane Grand Scenic rok prod. 2007, występowały fabrycznie lampy ksenonowe, czy można do samochodu wyposażonego w reflektory soczewkowe zaadoptować ten rodzaj oświetlenia - np. poprzez wymianę kompletnych reflektorów ?

Bo samych palników - jak polecają na znanym portalu - wolał bym nie zakładać :)

Pytam, bo poleciała mi żarówka i jak pomyślę o wymianie, to nachodzą mnie myśli o odwiedzeniu ASO :) A ksenony jednak są lepsze - jaśniejsze - i mają dłuższą żywotność.

Jak myślicie, ma to sens, jest możliwe? Koszty chwilowo pomijamy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to Musisz mieć:

- spryskiwacze w zderzaku

- Czujniki do poziomowania

- Lampy xenon

 

Żarówkę bardzo łatwo się wymienia ale trzeba mieć chude ręce bo wymiana to ginekologia ;-) wszystko dotykasz na czuja. Jedyne co musisz zapamiętać to w jakim położeniu wyciągasz żarówkę i tak samo włożyć nie widząc co robisz, mi raz się udaje za pierwszym razem i wymiana to 5 min roboty a innym trzy podejścia po 15min kombinowania.

Łatwym sposobem jest wymiana żarówki przy zdjętym zderzaku, który trzyma się na 2 śrubach w nadkolach i 3 od spodu i chyba jednej pod maska plus kilka spinek pod maska.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce mam raczej kowala niż ginekologa :), na szczęście nerwy równie mocne. Ale nie lubię chodzić pokiereszowany, jak po zabawie z kotami.

Twoja odpowiedź sugeruje mi że takie lampy - xenonowe w tym modelu występują, więc może, biorąc pod uwagę wszystkie zalety, warto było by poszukać takowych?

Ze spryskiwaczami nie powinno być problemu, czujnik - jeśli nie występuje w komplecie z lampami, to elektronika, więc można było by dołożyć.

Pytanie tylko czy nie wymaga to gruntownej przeróbki instalacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko czy nie wymaga to gruntownej przeróbki instalacji ?

Może nie gruntownej przeróbki ale trochę tego jest.

jak wiadomo ksenony muszą mieć układ samopoziomowania. A czujniki od tego układu są przy zawieszeniu i to zarówno z przodu, jak i z tyłu auta po jednym. Do tego musi być instalacja.

I to najlepiej oryginalna, gdyż wtyczki są w nadkolach i są narażone na zamakanie.

Do tego jeszcze jest potrzebny inny moduł do środka auta, w zamian tego który teraz masz przy lewym kolanie. (regulacja wysokości świecenia reflektorów)

O spryskiwaczach w zderzaku, dodatkowej pompce i zbiorniczku już wcześniej wspomniano. Tu też najlepiej postarać się o oryginał, niekoniecznie fabryczny, co wiąże się z dopasowaniem koloru do reszty auta.

Potem jeszcze zapewne jakaś przeróbka lub przeprogramowanie komputera UCH jeśli na tym co masz będzie to możliwe.

(to wszystko jeśli oczywiście znajdziesz takie reflektory w dobrym stanie i zdecydowanie odradzam zamienniki)

A na koniec stwierdzisz, że ksenony też się przepalają przy naszych przepisach, wymiana palników nie jest wcale łatwiejsza, a jedynie koszt pojedynczego przekracza cenę 4 do 10 firmowych żarówek halogenowych. (w moim przypadku około 20) Dojdziesz wtedy do wniosku, jak już kilku forumowiczów z ksenonami, że ich po prostu szkoda na świecenie w dzień i będziesz myślał o zakładaniu dziennych. Znowu będziesz szukał plusa po zapłonie i miejsca na zamocowanie samych DRL. Kolejne wydatki i kolejne grzebanie w instalacji.

Moim zdaniem lepiej od razu przejść do ostatniego punktu tego wywodu i pozostać przy tym co masz obecnie, bez przeróbek, z dokładka DRL.

(w moim przypadku jednak nawet to nie wchodzi w rachubę, nie podobają mi się dodatkowo dobudowane dzienne, a przynajmniej nie w taki sposób jak to zazwyczaj jest montowane. Dlatego też pogodziłem się z faktem upierdliwości wymiany obecnych H7, mam za to co jakiś czas nowy komplet wstawiony.

A tak na marginesie, z zazdrością patrzę jak ta sprawa wymiany zarówek wygląda w Skodzie Octavi II, którą syn sobie zakupił, odstawiając na bok swojego sceniola II. Jeszcze sporadycznie go używa, bo skodzina przechodzi niezbędne wymiany po zakupie.)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest chyba najlepsza opcja :) Pozostać przy H7 - do dzienej jazdy mam porządne światła ledowe. Pasowały mi idealnie w kratkę. Miejsce montażu zgodne z przepisami, światła mają homologacje, samochód był od tego czasu dwa razy na badaniach technicznych "z ulicy" - bez kombinowania - przeszedł je.

To teraz tylko znaleźć dobre żarówki. Bo samych palników do reflektorów soczewkowych nie zamierzam zakładać, bo to chyba łamie przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!