Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamaina lamp na ksenony ?


Dale

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie swojego pierwszego postu, chciałbym serdecznie powitać Szanowne Grono Forumowiczów. I ewentualnie prosić o wyrozumiałość dla niedzielnego mechanika z nadmiarem entuzjazmu :)

Chciałbym zapytać, czy w samochodzie jaki posiadam, Renault Megane Grand Scenic rok prod. 2007, występowały fabrycznie lampy ksenonowe, czy można do samochodu wyposażonego w reflektory soczewkowe zaadoptować ten rodzaj oświetlenia - np. poprzez wymianę kompletnych reflektorów ?

Bo samych palników - jak polecają na znanym portalu - wolał bym nie zakładać :)

Pytam, bo poleciała mi żarówka i jak pomyślę o wymianie, to nachodzą mnie myśli o odwiedzeniu ASO :) A ksenony jednak są lepsze - jaśniejsze - i mają dłuższą żywotność.

Jak myślicie, ma to sens, jest możliwe? Koszty chwilowo pomijamy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to Musisz mieć:

- spryskiwacze w zderzaku

- Czujniki do poziomowania

- Lampy xenon

 

Żarówkę bardzo łatwo się wymienia ale trzeba mieć chude ręce bo wymiana to ginekologia ;-) wszystko dotykasz na czuja. Jedyne co musisz zapamiętać to w jakim położeniu wyciągasz żarówkę i tak samo włożyć nie widząc co robisz, mi raz się udaje za pierwszym razem i wymiana to 5 min roboty a innym trzy podejścia po 15min kombinowania.

Łatwym sposobem jest wymiana żarówki przy zdjętym zderzaku, który trzyma się na 2 śrubach w nadkolach i 3 od spodu i chyba jednej pod maska plus kilka spinek pod maska.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce mam raczej kowala niż ginekologa :), na szczęście nerwy równie mocne. Ale nie lubię chodzić pokiereszowany, jak po zabawie z kotami.

Twoja odpowiedź sugeruje mi że takie lampy - xenonowe w tym modelu występują, więc może, biorąc pod uwagę wszystkie zalety, warto było by poszukać takowych?

Ze spryskiwaczami nie powinno być problemu, czujnik - jeśli nie występuje w komplecie z lampami, to elektronika, więc można było by dołożyć.

Pytanie tylko czy nie wymaga to gruntownej przeróbki instalacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko czy nie wymaga to gruntownej przeróbki instalacji ?

Może nie gruntownej przeróbki ale trochę tego jest.

jak wiadomo ksenony muszą mieć układ samopoziomowania. A czujniki od tego układu są przy zawieszeniu i to zarówno z przodu, jak i z tyłu auta po jednym. Do tego musi być instalacja.

I to najlepiej oryginalna, gdyż wtyczki są w nadkolach i są narażone na zamakanie.

Do tego jeszcze jest potrzebny inny moduł do środka auta, w zamian tego który teraz masz przy lewym kolanie. (regulacja wysokości świecenia reflektorów)

O spryskiwaczach w zderzaku, dodatkowej pompce i zbiorniczku już wcześniej wspomniano. Tu też najlepiej postarać się o oryginał, niekoniecznie fabryczny, co wiąże się z dopasowaniem koloru do reszty auta.

Potem jeszcze zapewne jakaś przeróbka lub przeprogramowanie komputera UCH jeśli na tym co masz będzie to możliwe.

(to wszystko jeśli oczywiście znajdziesz takie reflektory w dobrym stanie i zdecydowanie odradzam zamienniki)

A na koniec stwierdzisz, że ksenony też się przepalają przy naszych przepisach, wymiana palników nie jest wcale łatwiejsza, a jedynie koszt pojedynczego przekracza cenę 4 do 10 firmowych żarówek halogenowych. (w moim przypadku około 20) Dojdziesz wtedy do wniosku, jak już kilku forumowiczów z ksenonami, że ich po prostu szkoda na świecenie w dzień i będziesz myślał o zakładaniu dziennych. Znowu będziesz szukał plusa po zapłonie i miejsca na zamocowanie samych DRL. Kolejne wydatki i kolejne grzebanie w instalacji.

Moim zdaniem lepiej od razu przejść do ostatniego punktu tego wywodu i pozostać przy tym co masz obecnie, bez przeróbek, z dokładka DRL.

(w moim przypadku jednak nawet to nie wchodzi w rachubę, nie podobają mi się dodatkowo dobudowane dzienne, a przynajmniej nie w taki sposób jak to zazwyczaj jest montowane. Dlatego też pogodziłem się z faktem upierdliwości wymiany obecnych H7, mam za to co jakiś czas nowy komplet wstawiony.

A tak na marginesie, z zazdrością patrzę jak ta sprawa wymiany zarówek wygląda w Skodzie Octavi II, którą syn sobie zakupił, odstawiając na bok swojego sceniola II. Jeszcze sporadycznie go używa, bo skodzina przechodzi niezbędne wymiany po zakupie.)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest chyba najlepsza opcja :) Pozostać przy H7 - do dzienej jazdy mam porządne światła ledowe. Pasowały mi idealnie w kratkę. Miejsce montażu zgodne z przepisami, światła mają homologacje, samochód był od tego czasu dwa razy na badaniach technicznych "z ulicy" - bez kombinowania - przeszedł je.

To teraz tylko znaleźć dobre żarówki. Bo samych palników do reflektorów soczewkowych nie zamierzam zakładać, bo to chyba łamie przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!