Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zimny silnik, po ruszeniu robi "żabę", potem jedzie


mjrm3

Rekomendowane odpowiedzi

Ja robię tak. (...)

Miałem właśnie pytać, czy wypracowaliście drodzy forumowicze jakieś patenty na tę przypadłość - np. że przed ruszeniem auto jakiś czas musi pochodzić na biegu jałowym, albo objaw nie występuje, jeśli najpierw ABC, potem XYZ... Cokolwiek, co by pozwoliło zawęzić obszar poszukiwań.

Jakieś możliwe powody? Rzeczywiście kwestia oprogramowania, które usiłuje wywołać lub zdusić jakiś efekt wedle normy? Wadliwy czujnik? Problem ze sprzęgłem? Pedałem gazu? Cewkami? Wtryskami? Dopytuję, bo ciężko mi się pogodzić z diagnozą "TTTM" w nowym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że nic z tym nie zrobimy. Zjawisko ma charakter raczej powszechny. W niektórych 1.2 Tce też występuje. To jest chyba jakaś wada konstrukcyjna Renault a ja nazywam to bublem z którym sprzedano nam samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety nie występuje tylko okazjonalnie.

Ja stosuję metodę ruszania po ok. 30 sekundach od odpalenia, wtedy jest już prawie dobrze. Nawet dzisiaj chciałem to sprawdzić i po południu, po pracy, ruszyłem zaraz po odpaleniu i najpierw wykonał tytułową "żabę" a później już jechał prawie normalnie (prawie, bo na 2-ce przy ok. 2200 obr. znowu go przymuliło, ale bez szarpania) i po ok. 400 metrach jechał już zupełnie normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja troche minimalizuje ten efekt w taki sposób - wsiadam, odpalam auto, dopiero wtedy rozkładam lusterka, zapinam pasy i takie tam duperele, kilka sekund zlatuje, potem z parkingu wyjeżdzam bez dodawania gazu. Dzięki temu problem albo w ogóle nie występuje albo w bardzo delikatnej formie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie jest rozmowa w tym temacie - ale właśnie stąd się biorą opinie że takie i siakie auto jest badziewne. Bo ktoś sobie kupi "a wuj tam, dbał nie będe, i tak sprzedam", potem taki ja kupuje 11 letnią Meganke i nie wie od czego zacząć żeby to auto do użytku doprowadzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z opinią, że ten objaw to forma walki o spełnienie normy EURO5. Konstrukcja silnika już trochę ma, a norma śrubuje wymagania. No i pech - odbija się to pracy silnika w trudniejszych warunkach (zimny rozruch).

Dodatkowo, zupełnie ostatnio zasłyszałem również stwierdzenie, że z podobną przypadłością mieli/mają styczność użytkownicy Dacia Duster. Rozruch na zimno, falowanie, dławienie, aktualizacje oprogramowania. Brzmiało znajomo. I faktycznie, jest parę wątków:

http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=1410#1410

http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=52&postdays=0&postorder=asc&start=255

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3038&postdays=0&postorder=asc&start=250&sid=8bb1ac444e86a5cf1605daaf7fc75ef8Mój odnośnik

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5223

Jeśli nic nie pokręciłem, to nawet oznaczenie silnika (K4M) to samo. Co ciekawe - w tych wątkach o Dacii objawy opisywane są jako dużo bardziej widoczne/uciążliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj, mi też się wydawało, że przeszło, ale wróciło. Swoją droga w Megane IV też ma być montowany wolnossący 1.6 na łańcuchu i w dwóch wersjach mocy. Ciekaw jestem jak się będzie zachowywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!