Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błędy check injection + ASR/ESP fault


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów zwłaszcza tych, którzy będą mi w stanie pomóc.

Latem kupiłem Megane II Cabrio z 2004 roku, którą trapią pewne problemy.

Mianowicie wyskakują mi podczas samej jazdy wymienione w tytule 2 błędy dotyczące przepustnicy i esp/abs-u.

Błędy te skutkują dziwnym zachowaniem auta tzn:

- auto przechodzi jakby w tryb awaryjny i kręci do około 3 tys obrotów (czasem trochę mniej na 1 biegu, czasem troszkę więcej) i słychać potem odcinkę i auto strasznie szarpie, prędkość maksymalna wówczas wynosi około 110 km/h

- auto jest strasznie nerwowe i narowiste, pedał gazu działa w dwóch pozycjach albo 0 albo 1 i silnik w mgnieniu oka wkręca się do tych 3 tysięcy obrotów.

- w zakresie obrotów od 1000-3000 auto ma strasznego kopa jakbym miał kompresor (jak nie mam błędu to auto jakby nie miało ducha)

Z tego też powodu mój pierwszy mechanik wymienił mi przepustnicę, jednak nic to niestety nie dało.

Auto teraz mam u mechanika, który stwierdził, że mam do wymiany jeden pierścień od ABS, ale ze względu, że nie idzie takiej nowej części dostać osobno wymienia mi od razu cały zespół z tarczą itd.

Dziś prawdopodobnie odbiorę auto i w sumie mam nadzieję, że wymiana tego pierścienia rozwiąże problem, ale też czekam na jakieś sugestie co może być jeszcze zepsute jeśli problem będzie wracał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą przepustnicy mogłeś podpiąć auto pod CLIPa.

Podejrzewam, że wina nie jest po stronie przepustnicy, tylko po stronie potencjometru pedału gazu.

Pierścień ABSu to nic innego jak kawałek namagnesowanej stali, prędzej bym obstawiał problem z czujnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dzięki za sugestie, powiedz mi kolego na co zwrócić szczególną uwagę przy potencjometrze pedału gazu, bo jednak mechanik mi się upiera, że to przepustnica.

Może jak mu zasugeruje to rozbierze pedał i sprawdzi, ale dobrze byłoby go nakierować na co zwrócić uwagę.

Mam jeszcze w sumie kilka problemów, niektóre przeszkadzają mi bardziej, a niektóre mniej.

Najgorsze jest, że cały czas mi się świeci komputer i kontroli na zegarach, nigdy nie gasną co powoduje rozładowanie akumulatora.

Mechanik początkowo twierdził, że może być jakiś problem z czytnikiem kart HF, ale rozebrał go i stwierdził, że wsio ok, ale zauważyłem, ze auta nie mogę odpalić z karty po włożeniu do czytnika, ale korzystając z HF odpalę auto zawsze

Co do innych mniej ważnych rzeczy to np nie działa mi domykanie szyb z pilota, ale to nie jest mi bezwzględnie do życia potrzebne.

Czasami w dziwny i niekontrolowany sposób otwiera mi się któraś szyba itd. Mechanik powiedział mi również, że sygnały, które wychodzą z komputera gubią się gdzieś po drodze i tutaj również jest problem i pewnie najpoważniejszy

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

 

Dodano: 29 sty 2016 - 18:56

Witam was koledzy,

Odkopuje ten temat bo znalazłem wydruk błędów z CLIP-a

P0638- funkcje sterowania siłownikiem przepustnicy/ zakres (rząd 1)

C1180- błędy komunikatów CAN z centralki wtrysków

Czy ktoś z forumowiczów wie jak to ugryźć jestem umówiony z elektrykiem na tydzień po Wielkanocy.

Majster powiedział mi, że rozbebeszy auto, zwłaszcza wiązkę i będzie szukał winowajcy

I w sumie z ostatnich nowości to coś blokadę kierownicy u mnie w aucie zaczęło boleć, ale tutaj głównym winowajcą jest rozładowujący się akumulator

Edytowane przez gucio1771
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0638- funkcje sterowania siłownikiem przepustnicy/ zakres (rząd 1)

Na początek można przeczyścić styki na przepustnicy, ale pewnie będzie ona do wymiany.

C1180- błędy komunikatów CAN z centralki wtrysków

Ten błąd może być wywoływany przez ten pierwszy.

Jeżeli po zrobieniu przepustnicy nadal będzie wyskakiwał, to do przejrzenia styki przy ECU i UCH, oraz wiązka przy ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pawle za odpowiedź,

Tutaj przegląd wiązki to chyba już będzie musowy. Wiem, że styki od przepustnicy były sprawdzane i nie tam był problem.

A wracając do innych wykańczających mnie problemów, mam na myśli ciągle świecący się komputer i kontrolki co rozładowuje akumulator to gdzie szukałbyś problemów.

 

A tak z innej beczki mam pytanie odnośnie działania karty HF, bo wszyscy wiedzą, że jak się odejdzie od auta to słychać pikanie. Kilka razy dałem auto kumplowi i zapomniałem mu dać kart i jeździł sobie po mieście bez niej tyle, ze słyszał to pikanie.

I teraz pytanie, czy nie powinno być przypadkiem tak, że immobiliser powinien zadusić auto po parunastu metrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do innych wykańczających mnie problemów, mam na myśli ciągle świecący się komputer i kontrolki co rozładowuje akumulator to gdzie szukałbyś problemów.

Chyba tylko w UCH.

Nie, możesz nawet odjechać jak daleko chcesz bez karty.

Później po prostu nie odpalisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej pozwolę się podpiąć pod temat bo nie wiem gdzie szukać a mianowicie jadę wczoraj moja megi od mechanika po wymianie wentylatora nawiewu śmiga wszystko nagle auto gaśnie kontrolka stop święci i iniection fauld rozrusznik kręcił i nic a dzisiaj już nawet nie zakręcił aku sprawny w 100% na kompie pokazało błąd czujnika ciśnienia paliwa I klapy gaszacej plus jakieś jeszcze 2 błędy abs I jakiś jeszcze proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę obecnie z podobnym problemem.

Co jakiś czas wywala check injection + błąd ESP/ASR i wchodzi ten tryb awaryjny.

Na CLIPie wyskakiwał tylko błąd przepustnicy DF079 i aktualnie jestem po jej regeneracji w serwisie specjalizującym się tego typu usługami.

Niestety przejechałem po wymianie może ze 100km i błąd jak był tak jest dalej, na CLIPa jadę po raz kolejny w piątek i zobaczymy co się wydarzy...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci tak jak latem jeżdżę na 18" to te błędy mam dużo częściej niż teraz jak mam 15 i zimówki.

Generalnie jak teraz oddam auto do mechanika to pojeżdżę sporo po mieście i zobaczymy co w trawie piszczy, dobrze że ktoś uczulił mnie na to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę obecnie z podobnym problemem.

Co jakiś czas wywala check injection + błąd ESP/ASR i wchodzi ten tryb awaryjny.

Na CLIPie wyskakiwał tylko błąd przepustnicy DF079 i aktualnie jestem po jej regeneracji w serwisie specjalizującym się tego typu usługami.

Niestety przejechałem po wymianie może ze 100km i błąd jak był tak jest dalej, na CLIPa jadę po raz kolejny w piątek i zobaczymy co się wydarzy...

 

Cześć lyczko88 udało Ci się pozbyć tego problemu? Daj znać jak będziesz miał już jakąś informację, a każda podpowiedź jest na miarę złota

Czekam na informację. A mam jeszcze pytanie do braci forumowej czy macie jakiegoś dobrego elektronika clip-owca w obrębie wielkopolski??

Edytowane przez gucio1771
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zamontowaniu zregenerowanej przepustnicy niestey nie nic dobrego się nie działo, natomiast w piątek na clipie wykasowane zostały błędy powstałe jeszcze przy uszkodzonej przepustnicy i mechanik wykonał jej adaptację, pomimo, iż nie dało się odczuć, żeby to było konieczne (obroty były ok).

 

Od tamtej pory zrobiłem ok. 150km i muszę przyznać, że nic się nie dzieję, nie mam już żadnego błędu i auto wróciło do normalnego życia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lyczko to się cieszę, że udało Ci się zwalczyć usterki, ja będę miał gorszą przeprawę bo u mnie jest więcej do zrobienia. Trzymam kciuki żeby wsio było ok, daj znać za jakiś czas czy cały czas wsio jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam odgrzebie temat mam identyczne objawy co kolega gucio1771. Mam do dyspozycji interfejs diagnostyczny texa, wykrył on następujące błędy:

C1180 - błędy komunikatów CAN z centralki wtrysku

P0530 - Coolant level sensor circuit

P0638 - Nadążanie przepustnicy za napędem

P0606 - Centralka

 

Czy ktoś rozwiązał podobny problem, dodam ze wtryski zostały wymienione, przepustnica również i map sensor

Edytowane przez luke1812
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!