Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błędy check injection + ASR/ESP fault


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów zwłaszcza tych, którzy będą mi w stanie pomóc.

Latem kupiłem Megane II Cabrio z 2004 roku, którą trapią pewne problemy.

Mianowicie wyskakują mi podczas samej jazdy wymienione w tytule 2 błędy dotyczące przepustnicy i esp/abs-u.

Błędy te skutkują dziwnym zachowaniem auta tzn:

- auto przechodzi jakby w tryb awaryjny i kręci do około 3 tys obrotów (czasem trochę mniej na 1 biegu, czasem troszkę więcej) i słychać potem odcinkę i auto strasznie szarpie, prędkość maksymalna wówczas wynosi około 110 km/h

- auto jest strasznie nerwowe i narowiste, pedał gazu działa w dwóch pozycjach albo 0 albo 1 i silnik w mgnieniu oka wkręca się do tych 3 tysięcy obrotów.

- w zakresie obrotów od 1000-3000 auto ma strasznego kopa jakbym miał kompresor (jak nie mam błędu to auto jakby nie miało ducha)

Z tego też powodu mój pierwszy mechanik wymienił mi przepustnicę, jednak nic to niestety nie dało.

Auto teraz mam u mechanika, który stwierdził, że mam do wymiany jeden pierścień od ABS, ale ze względu, że nie idzie takiej nowej części dostać osobno wymienia mi od razu cały zespół z tarczą itd.

Dziś prawdopodobnie odbiorę auto i w sumie mam nadzieję, że wymiana tego pierścienia rozwiąże problem, ale też czekam na jakieś sugestie co może być jeszcze zepsute jeśli problem będzie wracał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą przepustnicy mogłeś podpiąć auto pod CLIPa.

Podejrzewam, że wina nie jest po stronie przepustnicy, tylko po stronie potencjometru pedału gazu.

Pierścień ABSu to nic innego jak kawałek namagnesowanej stali, prędzej bym obstawiał problem z czujnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dzięki za sugestie, powiedz mi kolego na co zwrócić szczególną uwagę przy potencjometrze pedału gazu, bo jednak mechanik mi się upiera, że to przepustnica.

Może jak mu zasugeruje to rozbierze pedał i sprawdzi, ale dobrze byłoby go nakierować na co zwrócić uwagę.

Mam jeszcze w sumie kilka problemów, niektóre przeszkadzają mi bardziej, a niektóre mniej.

Najgorsze jest, że cały czas mi się świeci komputer i kontroli na zegarach, nigdy nie gasną co powoduje rozładowanie akumulatora.

Mechanik początkowo twierdził, że może być jakiś problem z czytnikiem kart HF, ale rozebrał go i stwierdził, że wsio ok, ale zauważyłem, ze auta nie mogę odpalić z karty po włożeniu do czytnika, ale korzystając z HF odpalę auto zawsze

Co do innych mniej ważnych rzeczy to np nie działa mi domykanie szyb z pilota, ale to nie jest mi bezwzględnie do życia potrzebne.

Czasami w dziwny i niekontrolowany sposób otwiera mi się któraś szyba itd. Mechanik powiedział mi również, że sygnały, które wychodzą z komputera gubią się gdzieś po drodze i tutaj również jest problem i pewnie najpoważniejszy

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

 

Dodano: 29 sty 2016 - 18:56

Witam was koledzy,

Odkopuje ten temat bo znalazłem wydruk błędów z CLIP-a

P0638- funkcje sterowania siłownikiem przepustnicy/ zakres (rząd 1)

C1180- błędy komunikatów CAN z centralki wtrysków

Czy ktoś z forumowiczów wie jak to ugryźć jestem umówiony z elektrykiem na tydzień po Wielkanocy.

Majster powiedział mi, że rozbebeszy auto, zwłaszcza wiązkę i będzie szukał winowajcy

I w sumie z ostatnich nowości to coś blokadę kierownicy u mnie w aucie zaczęło boleć, ale tutaj głównym winowajcą jest rozładowujący się akumulator

Edytowane przez gucio1771
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0638- funkcje sterowania siłownikiem przepustnicy/ zakres (rząd 1)

Na początek można przeczyścić styki na przepustnicy, ale pewnie będzie ona do wymiany.

C1180- błędy komunikatów CAN z centralki wtrysków

Ten błąd może być wywoływany przez ten pierwszy.

Jeżeli po zrobieniu przepustnicy nadal będzie wyskakiwał, to do przejrzenia styki przy ECU i UCH, oraz wiązka przy ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pawle za odpowiedź,

Tutaj przegląd wiązki to chyba już będzie musowy. Wiem, że styki od przepustnicy były sprawdzane i nie tam był problem.

A wracając do innych wykańczających mnie problemów, mam na myśli ciągle świecący się komputer i kontrolki co rozładowuje akumulator to gdzie szukałbyś problemów.

 

A tak z innej beczki mam pytanie odnośnie działania karty HF, bo wszyscy wiedzą, że jak się odejdzie od auta to słychać pikanie. Kilka razy dałem auto kumplowi i zapomniałem mu dać kart i jeździł sobie po mieście bez niej tyle, ze słyszał to pikanie.

I teraz pytanie, czy nie powinno być przypadkiem tak, że immobiliser powinien zadusić auto po parunastu metrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do innych wykańczających mnie problemów, mam na myśli ciągle świecący się komputer i kontrolki co rozładowuje akumulator to gdzie szukałbyś problemów.

Chyba tylko w UCH.

Nie, możesz nawet odjechać jak daleko chcesz bez karty.

Później po prostu nie odpalisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej pozwolę się podpiąć pod temat bo nie wiem gdzie szukać a mianowicie jadę wczoraj moja megi od mechanika po wymianie wentylatora nawiewu śmiga wszystko nagle auto gaśnie kontrolka stop święci i iniection fauld rozrusznik kręcił i nic a dzisiaj już nawet nie zakręcił aku sprawny w 100% na kompie pokazało błąd czujnika ciśnienia paliwa I klapy gaszacej plus jakieś jeszcze 2 błędy abs I jakiś jeszcze proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę obecnie z podobnym problemem.

Co jakiś czas wywala check injection + błąd ESP/ASR i wchodzi ten tryb awaryjny.

Na CLIPie wyskakiwał tylko błąd przepustnicy DF079 i aktualnie jestem po jej regeneracji w serwisie specjalizującym się tego typu usługami.

Niestety przejechałem po wymianie może ze 100km i błąd jak był tak jest dalej, na CLIPa jadę po raz kolejny w piątek i zobaczymy co się wydarzy...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci tak jak latem jeżdżę na 18" to te błędy mam dużo częściej niż teraz jak mam 15 i zimówki.

Generalnie jak teraz oddam auto do mechanika to pojeżdżę sporo po mieście i zobaczymy co w trawie piszczy, dobrze że ktoś uczulił mnie na to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę obecnie z podobnym problemem.

Co jakiś czas wywala check injection + błąd ESP/ASR i wchodzi ten tryb awaryjny.

Na CLIPie wyskakiwał tylko błąd przepustnicy DF079 i aktualnie jestem po jej regeneracji w serwisie specjalizującym się tego typu usługami.

Niestety przejechałem po wymianie może ze 100km i błąd jak był tak jest dalej, na CLIPa jadę po raz kolejny w piątek i zobaczymy co się wydarzy...

 

Cześć lyczko88 udało Ci się pozbyć tego problemu? Daj znać jak będziesz miał już jakąś informację, a każda podpowiedź jest na miarę złota

Czekam na informację. A mam jeszcze pytanie do braci forumowej czy macie jakiegoś dobrego elektronika clip-owca w obrębie wielkopolski??

Edytowane przez gucio1771
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zamontowaniu zregenerowanej przepustnicy niestey nie nic dobrego się nie działo, natomiast w piątek na clipie wykasowane zostały błędy powstałe jeszcze przy uszkodzonej przepustnicy i mechanik wykonał jej adaptację, pomimo, iż nie dało się odczuć, żeby to było konieczne (obroty były ok).

 

Od tamtej pory zrobiłem ok. 150km i muszę przyznać, że nic się nie dzieję, nie mam już żadnego błędu i auto wróciło do normalnego życia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lyczko to się cieszę, że udało Ci się zwalczyć usterki, ja będę miał gorszą przeprawę bo u mnie jest więcej do zrobienia. Trzymam kciuki żeby wsio było ok, daj znać za jakiś czas czy cały czas wsio jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam odgrzebie temat mam identyczne objawy co kolega gucio1771. Mam do dyspozycji interfejs diagnostyczny texa, wykrył on następujące błędy:

C1180 - błędy komunikatów CAN z centralki wtrysku

P0530 - Coolant level sensor circuit

P0638 - Nadążanie przepustnicy za napędem

P0606 - Centralka

 

Czy ktoś rozwiązał podobny problem, dodam ze wtryski zostały wymienione, przepustnica również i map sensor

Edytowane przez luke1812
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!