Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mój problem jest taki, że gdy nacisnę przycisk START w samochodzie, to nic się nie dzieje. Jest tylko pyknięcie i słychać pompę paliwa. Nie odpala. Włączają się: "zegary", radio, wentylacja. Po kilku minutach auto zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Póki co odpala, trochę słabiej kręci ale odpala. A czy przy próbach nieudanych odpalenia możliwe jest, z winy akumulatora, że pojawiać się będzie np. usterka hamulców (co nie pojawia się normalnie podczas użytkowania)? Druga sprawa podczas zamykania auta wydawał się wtedy dźwięk (piknięcie jedno lub dwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa podczas zamykania auta wydawał się wtedy dźwięk (piknięcie jedno lub dwa).

Te piknięcia pochodzą od alarmu fabrycznego. Sygnalizują odłączenie zasilania, czyli na bank masz kłopot z akumulatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało Ci się rozwiązać problem? Co było przyczyną?

Mam to samo, dzisiaj byłem w Centrze w Poznaniu i sprawdzili mi akumulator, powiedzieli, że winą nieodpalania (samo cyknięcie, zegary, radio, nawiew, wycieraczki, słychać pompę, ale nie kręci rozrusznikiem) bardziej prawdopodobne będzie winą rozrusznika i odesłali mnie do auto elektryka. Akumulator 4-letni, ale w bardzo dobrym stanie. Właśnie szukam odpowiedzi na mój problem, jak bardzo prawdopodobny jest ten fakt.

Edytowane przez Damn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Błąd układu hamulcowego może wyskoczyć podczas nieudanej próby rozruchu (rozrusznik kręci, ale auto nie odpala). Miałem tak jak wymieniałem świece żarowe i kręciłem aby przedmuchać gniazda, oraz raz, kiedy nie mogłem zapalić z braku paliwa. W obu przypadkach rozrusznik długo kręcił a auto nie odpalało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wracam ponownie z problemem. Poprzednie rozwiązanie - upalona wtyczka przy pompie paliwa. Po naprawie auto przejeździło całą zimę bez zarzutu, aż do okresu sprzed kilku dni.

Występowały problemy z odpalaniem, ale po ok. 5-10 minutach odpalał. Dziś już nie odpaliłem. Sytuacja wygląda następująco: otwieram do auta, wsiadam, wkładam pilot, klikam START i tylko cyknięcie (bendix?), wg mnie słychać też pompę paliwa. Po kilku sekundach włącza się nawiew, radio itp. ale nic więcej. Dodatkowo czasem pod maską coś pika (czasem). Autko po kilku razach odpalało ale dziś już nie rusza. Napięcie nieobciążonego akumulatora ok. 12,5 V. Podczas odpalania napięcie przysiada do ok. 11,6 V. Po kilkunastu sekundach znów słychać cyknięcie (stuknięcie) i napięcie wraca do poziomu powyżej 12 V lecz nic się nie dzieje? Nie próbowałem jeszcze dziś odpalać na kable. Macie koledzy jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie znalazłem rozwiązanie - był to nalot na biegunie dodatnim akumulatora oraz na klemie dodatniej. Od momentu wyczyszczenia samochód odpala normalnie. Jeszcze przez kilka dni poobserwuje czy chodzi normalnie.

Co do bezpieczników pod maską, to widziałem tam jedynie 1 bezpiecznik 40 A, 2 bezpieczniki 25 A. Ogólnie to dostać się do nich jest strasznie trudno ze względu na umiejscowienie komputera bezpośrednio nad nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!