Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mój problem jest taki, że gdy nacisnę przycisk START w samochodzie, to nic się nie dzieje. Jest tylko pyknięcie i słychać pompę paliwa. Nie odpala. Włączają się: "zegary", radio, wentylacja. Po kilku minutach auto zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Póki co odpala, trochę słabiej kręci ale odpala. A czy przy próbach nieudanych odpalenia możliwe jest, z winy akumulatora, że pojawiać się będzie np. usterka hamulców (co nie pojawia się normalnie podczas użytkowania)? Druga sprawa podczas zamykania auta wydawał się wtedy dźwięk (piknięcie jedno lub dwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa podczas zamykania auta wydawał się wtedy dźwięk (piknięcie jedno lub dwa).

Te piknięcia pochodzą od alarmu fabrycznego. Sygnalizują odłączenie zasilania, czyli na bank masz kłopot z akumulatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało Ci się rozwiązać problem? Co było przyczyną?

Mam to samo, dzisiaj byłem w Centrze w Poznaniu i sprawdzili mi akumulator, powiedzieli, że winą nieodpalania (samo cyknięcie, zegary, radio, nawiew, wycieraczki, słychać pompę, ale nie kręci rozrusznikiem) bardziej prawdopodobne będzie winą rozrusznika i odesłali mnie do auto elektryka. Akumulator 4-letni, ale w bardzo dobrym stanie. Właśnie szukam odpowiedzi na mój problem, jak bardzo prawdopodobny jest ten fakt.

Edytowane przez Damn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Błąd układu hamulcowego może wyskoczyć podczas nieudanej próby rozruchu (rozrusznik kręci, ale auto nie odpala). Miałem tak jak wymieniałem świece żarowe i kręciłem aby przedmuchać gniazda, oraz raz, kiedy nie mogłem zapalić z braku paliwa. W obu przypadkach rozrusznik długo kręcił a auto nie odpalało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wracam ponownie z problemem. Poprzednie rozwiązanie - upalona wtyczka przy pompie paliwa. Po naprawie auto przejeździło całą zimę bez zarzutu, aż do okresu sprzed kilku dni.

Występowały problemy z odpalaniem, ale po ok. 5-10 minutach odpalał. Dziś już nie odpaliłem. Sytuacja wygląda następująco: otwieram do auta, wsiadam, wkładam pilot, klikam START i tylko cyknięcie (bendix?), wg mnie słychać też pompę paliwa. Po kilku sekundach włącza się nawiew, radio itp. ale nic więcej. Dodatkowo czasem pod maską coś pika (czasem). Autko po kilku razach odpalało ale dziś już nie rusza. Napięcie nieobciążonego akumulatora ok. 12,5 V. Podczas odpalania napięcie przysiada do ok. 11,6 V. Po kilkunastu sekundach znów słychać cyknięcie (stuknięcie) i napięcie wraca do poziomu powyżej 12 V lecz nic się nie dzieje? Nie próbowałem jeszcze dziś odpalać na kable. Macie koledzy jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie znalazłem rozwiązanie - był to nalot na biegunie dodatnim akumulatora oraz na klemie dodatniej. Od momentu wyczyszczenia samochód odpala normalnie. Jeszcze przez kilka dni poobserwuje czy chodzi normalnie.

Co do bezpieczników pod maską, to widziałem tam jedynie 1 bezpiecznik 40 A, 2 bezpieczniki 25 A. Ogólnie to dostać się do nich jest strasznie trudno ze względu na umiejscowienie komputera bezpośrednio nad nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!