Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek płynu, wskazania temperatury płynu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mój problem: Ubytek płynu chłodniczego na 99% procent cieknie z króćca (czy też obudowy termostatu) i tu moje pytanie czy wie ktoś gdzie można dostać nową obudowę czy jest to w ogóle możliwe? I jak to uszczelnić bo konstruktorzy z tego co doczytałem na forum nie zaplanowali w tym miejscu uszczelki. Oraz drugi problem wskazania temperatury płynu chłodzącego, czy też silnika podczas jazdy przestaje działać (tzn. działa normalnie i nagle pokazuje 0 temperaturę po następnych kilku kilometrach znów działa i tak w kółko) czy wymienić również termostat? Czy też może to być spowodowane tym cieknącym króćcem, którego nigdzie nie mogę dostać.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem, że ten króciec osadzany jest na oringu, niech ktoś ewentualnie to sprostuje. Złe wskazania temperatury pochodzą ze złego kontaktu, a raczej jego braku (wskazanie "0") w obwodzie czujnika temperatury (we wtyczce lub samym czujniku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wie ktoś gdzie można dostać nową obudowę czy jest to w ogóle możliwe?

Owszem, udaj się do najbliższego ASO

jak to uszczelnić bo konstruktorzy z tego co doczytałem na forum nie zaplanowali w tym miejscu uszczelki.

Dziwne, bo u mnie jest, ostatecznie pozostaje silikon.

wskazania temperatury płynu chłodzącego, czy też silnika podczas jazdy przestaje działać

Gdzieś jest słaby kontakt i sygnał zanika, obstawiam wtyczkę lub kabelki wchodzące do niej.

A tak w ogóle co Kolega rozumie pod pojęciem "obudowa termostatu" :?: Chyba myślimy o dwóch różnych rzeczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączniku pokazuję fotkę to rozumiem przez obudowę termostatu i właśnie z tego czegoś wycieka mi płyn zidentyfikowałem ślady po płynie na około obudowy ale nie zabierałem się jeszcze do rozkręcania, bo do weekendu nie znajdę na to czasu niestety.

post-69524-0-77240800-1447770893_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, że tak powiem standard. Renault w ramach oszczędności, zamiast obudowy aluminiowej zastosował plastikową, która lubi pękać.

Niestety nie wiem jak to jest w tych obudowach plastikowych, nie wiem czy tam jest jakaś uszczelka. U mnie, obudowa Al, na termostacie jest uszczelka, która uszczelnia połączenie.

Poczytaj na forum, jest parę tematów, niektórzy wymieniają cała obudowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa obudowa to koszt 20zł. Na krawędź termostatu zakładana jest gumowa uszczelka, bez niej będzie lało płyn po głowicy, przerabiane podczas remontu.

Jaki silnik to Ci znajde to znajde

Edytowane przez shu90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!