Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podgrzewana przednia szyba


Rekomendowane odpowiedzi

nie udało mi sie znaleźć tego tematu(może źle szukam). mianowicie mam problem z ogrzewaniem przedniej szyby. podgrzewanie działa tylko od strony kierowcy a od strony pasażera już nie. czy może to być spowodowane lekka stłuczką (uszkodzony był tylko wahacz po prawej stronie, może podczas uderzenia wypiela sie jakaś wtyczka) ? gdzie mam szukać kabelków do ogrzewania przedniej szyby? wszelkie sugestie na ten temat będą mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze rozumiesz. na całej szybie są pionowe paski (podobne jak na tylnej szybie ale cieńsze)

 

 

dziś po pracy pogrzebałem troche pod maska (nie miałem zbytnio czasu żeby rozmontować plastiki pod wycieraczkami, do tego zaczęło padać) i znalazłem jakiś luźny kabelek obok akumulatora, widać ze nie był przyczepiony do akumulatora. zastanawiam sie czy może to być kabelek właśnie od podgrzewania szyby. dorzucam fotkę kabelka.

07042008457gi3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam skandynawska wersje megi, a z tego co sie orientuje to w skandynawi podgrzewana szyba była dostępna normalnie w samochodach prosto z fabryki. dodatkowo mam oryginalny włącznik podgrzewania szyby.

 

 

przykręciłem ten kabelek do akumulatora i cala szyba grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

No właśnie ! Mam ten sam problem. Kopiłem niedawno Renault Megane 1.6 16 V z 2000 roku. Dopiero teraz zacząłem używać ogrzewania bo chłodne dni i paruje od środka a tu zonk. Działa tylko ogrzewanie po stronie kierowcy - dokładnie jakby ktoś przyłożył linijkę na środku szyby. Sprawdzę ten kabelek czy jakiś tam jest w ogóle a jak nie to nie wiem co mam robić i jestem wtedy w .....

No to chyba po problemie gdyż właśnie ten kabelek miałem odłączony - pewnie przy podłączeniu akumulatora został pominięty - tylko dziwnym jest aby podgrzewanie szyby było podpięte bezpośrednio - widocznie tak musi być.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

czy ktos w ogole praktykowal zalozenie podgrzewana przednia szybe do auta nie wyposazonego w takowa?

czy istnieje taka mozliwosc?

czy jest przygotowana instalacja elektryczna fabrycznie do podlaczenia takiej szyby? (tu uklon do Panow pracujacych w ASO o informacje)

 

z tego co sie orientuje, to scenic I ph II miewal podgrzewanie przdniej szyby, ale nie spotkalem zadnego RX4 z podgrzewana przednia szybe, czy sie myle?

 

ile moze byc zachodu przy zalozeniu takowej szyby wraz z instalacja?

 

(i dodatkowe pytanie): czy wychodzily szyby , ktore jednoczesnie byly podgrzewane i "solar"? czy to wykluczajace sie opcje?

 

przepraszam, ze tyle pytan, ale nie udalo mi sie niczego znalesc na forum (nie wykluczone, ze zle szukalem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Ad 1. Mi się udało, w mojej wersji wystarczyło założyć przełacznik, kabel sterujący był na podszybiu. Tam trzeba było zamontować przekaźniki i wszystko działa pięĸnie :)

Ad 2. Patrz wyżej.

Ad 3. Tak jak wyżej, u mnie była, ale tylko sterowanie, obwód wykonawczy trzeba było dorobić ( 2 przekaźniki + 2 bezpieczniki + pare kabelków )...

Ad. 4 Nie wiem :)

Ad 5. Dorobienie brakującej instalacji około 3h, oczywiście należy też zamontować taką szybę :)

Ad 6. Wydaje mi się, że nie było, przynajmniejn nie znalazłem ( oczywiscie do megane I ), a szukałem troszkę.

 

I teraz pytanie z mojej strony, megane II czasami trafia się z podgrzewana przednia szybą. Gdzie znajduje się włącznik tej szyby w tym aucie? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Nie to nie jest naprawialne. Niestety szyba ta kosztuje nowa około 1000zł i jest nie naprawialna.

 

Ja dziś kupiłem taką szybe do megi I. Szyba orginalnie posiada 4 przewody czyli sa dwa obwody grzejne. kierowca i pasażer. na dolnej krawedzi na środku znajduję się wtyczka plusowa zaslilają oba obwody a po lewej i prawej skajnej są przewody masowe. Jeden wypada własnie nad aku.

 

Fabryczny wyłacznik jest pod włącznikiem ogrzewania tylnej szyby. Sterowana powinna być przełącznikiem czasowym z "wyczuwaniem" pracy silnika (ładowania) szyba bierze około 50A z prostej matematyki wynika że nie dało by rady grzać nią bez odpalonego silnika. <ok>

 

Jutro będę sprawdzał jak instalacja wygląda u mnie.

post-26616-1301944429_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!