Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

reflektory soczewkowe do Megane 96-99


Rekomendowane odpowiedzi

Na allegro wypatrzyłem przednie zintegrowane kierunkowskazem reflektory soczewkowe ze światłem postoju - angel eyes do Meganek I-szej generacji. Czy ktoś miał to już w rękach??? jestem ciekaw jaka jest jakość tych świateł??? czy są ze szkła czy też z tworzywa??? Może ktoś może powiedzieć o nich coś?

http://moto.allegro.pl/item164681686_lampy...eyes_chrom.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to wygląda ale z tego co słyszałem, to tak jak janksz pisze, w nocy kiepsko się jeździ z tymi reflektorami. Osobiście kiedyś przeszedł mi przez myśl zakup tych reflektorów ale cena i opinie skutecznie mnie od tego odwiodły.

Zawsze możesz kupić, założyć i podzielić się opinią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to chodzi, że komplet kosztuje ok 700 zł. więc gdyby mi to wisiało to bym nie pytał tylko bym już kupił. Wydawało mi się, że właśnie dzięki soczewkom światło będzie mocniejsze ... ciekawa sprawa, bo jeżeli światło jest gorsze to nie zrekompensuje mi tego odrobina szpanu. Własnie przekonanie, że światło jest mocniejsze skłoniło mnie do zastanawiania się na tymi reflektorami....

Może ktoś jeszcze coś wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to bedzie trzeba napisac do tego DrNO...

 

tymczasm potwierdzam opinie ze to prawie nie swieci... ale moze rozwiazaniem sa te zarowki "ksenonowe" tez do kupenia na allegro z dolaczonymi przetwornicami. ale to juz jest kolejne 400zl(???) czy cos w tym stylu... :/ ogolnie fajny bajer z tymi swiatlami ale tylko dla street racer'ow co nie wyjezdzaja na drogi bez oswietlenia gornego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DrNo.

Szkoda, że to tak nie świeci jak myślałem...a myślałem, że skoro są soczewki to blenduje mocniej niz tradycyjna lampa. No cóż pozory mogą mylić. Napaliłem sie na to jak szczerbaty na suchary właśnie ze względu na lepszy strumień światła a tu zanim idea dojżała już umarła.

Może kupno przetwornika + żar.Xenon rozwiązało by sprawę, ale skolei nie wiadomo czy oprawa by wytrzymała temperaturę. Pomijam już sprawę wykonania dodatkowo instalacji spryskiwacza świateł co przy xenonach jest niezbędne. Suma sumarum - 700 + 400+ koszty instalacji spryskiwacza... nie jestem aż tak napalony.

W sumie cała sprawa zatem ogranicza się do szpanu - ładne te angel eyes + soczewki ale nie praktyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn... z tymi "ksenonami" z alledrogo to nie wiem dokonca jak jest prawnie :) ale sadze, ze mocniejsze swiatlo z takiej zarowy + slabsze przez reflektor = standardowe oswietlenie drogi w megi. wiec policmajstrzy moze by sie nie przyczepili. w koncu takie rzeczy (reflektory) musza miec atest przed produkcja. w takim wypadku mozna by olac spryskiwacze i autopoziomowanie :mrgreen: koszty jednak zostaja :/

 

a co do tych "ksenonow" to chodzi mi o taki zestaw: LINK

tyle ze cena zabojcza... :]

 

przeszukaj ten dzial forum, juz byly rozmowy o xenonach i tego typu zabawach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak... ale mowie ze olac z tego wzgledu ze "angel_eyes"+"hid_prawie_ksenon" dalo by taka moc swiatla jak zwykle klosze ze "zwyklymi" zarowkami. ladujesz w punkcie wyjscia jesli chodzi o moc swietlenia drogi wiec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, że taki zabieg wyrówna moc oświetlenia, ale jak dla mnie to nie za taką cenę. W sumie inwestować w nowe oświetlenie ...powiedzmy w przybliżeniu 15 % wartości samochodu - to dla mnie troche za drogo.

DrNo z tego co słyszałem Xenonowych żarówek nie można założyć do każdego klosza. Dokładnie się nie orientuję, ale słyszałem, że wysoka temp. pracy może powodować zadymianie luster lub też matowienie niektórych reflektorów. Nie wszystkie bowiem są szklane. Także słyszałem, że instalacja do spryskiwaczy jest niezbędna, gdyż klosz musi być czysty aby nie podnosić temp. reflektora. Może ktoś kto się bardziej zna na tym mógłby się wypowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego. Poczytaj.

 

Światło ksenonowe w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami ma dwie zasadnicze zalety : z jednej strony żarówka ksenonowa daje więcej niż dwa razy światła niż nowoczesna żarówka H7, zużywając przy tym dwie trzecie energii, z drugiej strony dysponuje barwą światła zbliżoną do barwy światła dziennego. W wyniku nadwyżki światła droga zostaje jaśniej i szerzej oświetlona. Wpływa to w istotny sposób na komfort jazdy i aktywne bezpieczeństwo.

 

Czy można wymienić żarówkę w reflektorze halogenowym (z żarówką halogenową np. H4) na żarówkę ksenonową?

 

Nie. Reflektor ksenonowy, to nie tylko żarówka ksenonowa. To przede wszystkim elektroniczne urządzenie sterujące bez którego reflektor nie będzie działał.

 

Czy każdy kierowca może mieć reflektory ksenonowe?

 

I tak i nie. Są trzy drogi, dzięki którym można mieć w swoim aucie reflektory ksenonowe. Pierwsza – zakup auta z fabrycznie zamontowanymi reflektorami ksenonowymi (np. Opla Omegi, Hondy Accord, VW Passata). Druga – zamiana fabrycznych reflektorów halogenowych na reflektory ksenonowe. UWAGA! Tylko do wybranych modeli aut, do których Hella oferuje SPECJALNE zestawy montażowe (np. VW Golf, Ford Focus, Mercedes klasy E, BMW “piątka”, Audi A3). Oferta ta jest stale poszerzana. Nie można kupić auta z reflektorami halogenowymi i zamontować reflektora ksenonowego, który nie jest specjalnym zestawem akcesoryjnym, gdyż fabryczna instalacja samochodu nie jest do tego przystosowana (dotyczy to np. VW Passata)! Trzecia – montaż dodatkowych, ksenonowych reflektorów dalekosiężnych. Szeroka gama takich reflektorów oznacza, że praktycznie każdy kierowca może je kupić. Najmniejszy na rynku reflektor dodatkowy, to DE XENON, który można wmontować w zderzak.

 

Dlaczego reflektory ksenonowe są takie drogie?

 

Głównym powodem jest stosowanie zaawansowanej technologicznie elektroniki, która „podraża” koszt reflektorów. Dotyczy to zarówno zapłonnika, jak również urządzenia samopoziomującego reflektor (w przypadku świateł mijania). Z technicznego punktu widzenia reflektory ksenonowe wymagają urządzenia, które zmienia prąd stały w wymagany prąd zmienny i wytwarza napięcie 20 000 V wymagane do zapłonu gazu znajdującego się w żarówce.

 

Dlaczego do ksenonowych świateł mijania potrzebne jest urządzenie czyszczące klosz reflektora (”spryskiwacz”) ?

 

Bardzo jasne światło ksenonowe mogłoby stanowić ryzyko oślepienia jadących z przeciwka bez zastosowania dodatkowych środków, szczególnie wobec zmieniającego się obciążenia pojazdu (zmiana kąta padania) oraz zanieczyszczania klosza (defleksja strumienia świetlnego w obszar oślepiania). Przepisy homologacyjne biorą te uwarunkowania pod uwagę. Według ECE reflektory ksenonowe świateł mijania mogą być stosowane tylko wraz z automatycznym układem poziomowania reflektora oraz systemem oczyszczania klosza, uzależnionych od charakterystyki układu jezdnego pojazdu.

 

(maj 2001)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z technicznego punktu widzenia reflektory ksenonowe wymagają urządzenia, które zmienia prąd stały w wymagany prąd zmienny i wytwarza napięcie 20 000 V wymagane do zapłonu gazu znajdującego się w żarówce.

 

Myślę, że o tym też czesto zapominamy. Żarówka ksenonowa to lampa wyładowcza i ten warunek musi być spełniony. Normalna instalacja do tego sie nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!