Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

reflektory soczewkowe do Megane 96-99


Rekomendowane odpowiedzi

Na allegro wypatrzyłem przednie zintegrowane kierunkowskazem reflektory soczewkowe ze światłem postoju - angel eyes do Meganek I-szej generacji. Czy ktoś miał to już w rękach??? jestem ciekaw jaka jest jakość tych świateł??? czy są ze szkła czy też z tworzywa??? Może ktoś może powiedzieć o nich coś?

http://moto.allegro.pl/item164681686_lampy...eyes_chrom.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie to wygląda ale z tego co słyszałem, to tak jak janksz pisze, w nocy kiepsko się jeździ z tymi reflektorami. Osobiście kiedyś przeszedł mi przez myśl zakup tych reflektorów ale cena i opinie skutecznie mnie od tego odwiodły.

Zawsze możesz kupić, założyć i podzielić się opinią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to chodzi, że komplet kosztuje ok 700 zł. więc gdyby mi to wisiało to bym nie pytał tylko bym już kupił. Wydawało mi się, że właśnie dzięki soczewkom światło będzie mocniejsze ... ciekawa sprawa, bo jeżeli światło jest gorsze to nie zrekompensuje mi tego odrobina szpanu. Własnie przekonanie, że światło jest mocniejsze skłoniło mnie do zastanawiania się na tymi reflektorami....

Może ktoś jeszcze coś wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to bedzie trzeba napisac do tego DrNO...

 

tymczasm potwierdzam opinie ze to prawie nie swieci... ale moze rozwiazaniem sa te zarowki "ksenonowe" tez do kupenia na allegro z dolaczonymi przetwornicami. ale to juz jest kolejne 400zl(???) czy cos w tym stylu... :/ ogolnie fajny bajer z tymi swiatlami ale tylko dla street racer'ow co nie wyjezdzaja na drogi bez oswietlenia gornego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DrNo.

Szkoda, że to tak nie świeci jak myślałem...a myślałem, że skoro są soczewki to blenduje mocniej niz tradycyjna lampa. No cóż pozory mogą mylić. Napaliłem sie na to jak szczerbaty na suchary właśnie ze względu na lepszy strumień światła a tu zanim idea dojżała już umarła.

Może kupno przetwornika + żar.Xenon rozwiązało by sprawę, ale skolei nie wiadomo czy oprawa by wytrzymała temperaturę. Pomijam już sprawę wykonania dodatkowo instalacji spryskiwacza świateł co przy xenonach jest niezbędne. Suma sumarum - 700 + 400+ koszty instalacji spryskiwacza... nie jestem aż tak napalony.

W sumie cała sprawa zatem ogranicza się do szpanu - ładne te angel eyes + soczewki ale nie praktyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn... z tymi "ksenonami" z alledrogo to nie wiem dokonca jak jest prawnie :) ale sadze, ze mocniejsze swiatlo z takiej zarowy + slabsze przez reflektor = standardowe oswietlenie drogi w megi. wiec policmajstrzy moze by sie nie przyczepili. w koncu takie rzeczy (reflektory) musza miec atest przed produkcja. w takim wypadku mozna by olac spryskiwacze i autopoziomowanie :mrgreen: koszty jednak zostaja :/

 

a co do tych "ksenonow" to chodzi mi o taki zestaw: LINK

tyle ze cena zabojcza... :]

 

przeszukaj ten dzial forum, juz byly rozmowy o xenonach i tego typu zabawach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak... ale mowie ze olac z tego wzgledu ze "angel_eyes"+"hid_prawie_ksenon" dalo by taka moc swiatla jak zwykle klosze ze "zwyklymi" zarowkami. ladujesz w punkcie wyjscia jesli chodzi o moc swietlenia drogi wiec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, że taki zabieg wyrówna moc oświetlenia, ale jak dla mnie to nie za taką cenę. W sumie inwestować w nowe oświetlenie ...powiedzmy w przybliżeniu 15 % wartości samochodu - to dla mnie troche za drogo.

DrNo z tego co słyszałem Xenonowych żarówek nie można założyć do każdego klosza. Dokładnie się nie orientuję, ale słyszałem, że wysoka temp. pracy może powodować zadymianie luster lub też matowienie niektórych reflektorów. Nie wszystkie bowiem są szklane. Także słyszałem, że instalacja do spryskiwaczy jest niezbędna, gdyż klosz musi być czysty aby nie podnosić temp. reflektora. Może ktoś kto się bardziej zna na tym mógłby się wypowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego. Poczytaj.

 

Światło ksenonowe w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami ma dwie zasadnicze zalety : z jednej strony żarówka ksenonowa daje więcej niż dwa razy światła niż nowoczesna żarówka H7, zużywając przy tym dwie trzecie energii, z drugiej strony dysponuje barwą światła zbliżoną do barwy światła dziennego. W wyniku nadwyżki światła droga zostaje jaśniej i szerzej oświetlona. Wpływa to w istotny sposób na komfort jazdy i aktywne bezpieczeństwo.

 

Czy można wymienić żarówkę w reflektorze halogenowym (z żarówką halogenową np. H4) na żarówkę ksenonową?

 

Nie. Reflektor ksenonowy, to nie tylko żarówka ksenonowa. To przede wszystkim elektroniczne urządzenie sterujące bez którego reflektor nie będzie działał.

 

Czy każdy kierowca może mieć reflektory ksenonowe?

 

I tak i nie. Są trzy drogi, dzięki którym można mieć w swoim aucie reflektory ksenonowe. Pierwsza – zakup auta z fabrycznie zamontowanymi reflektorami ksenonowymi (np. Opla Omegi, Hondy Accord, VW Passata). Druga – zamiana fabrycznych reflektorów halogenowych na reflektory ksenonowe. UWAGA! Tylko do wybranych modeli aut, do których Hella oferuje SPECJALNE zestawy montażowe (np. VW Golf, Ford Focus, Mercedes klasy E, BMW “piątka”, Audi A3). Oferta ta jest stale poszerzana. Nie można kupić auta z reflektorami halogenowymi i zamontować reflektora ksenonowego, który nie jest specjalnym zestawem akcesoryjnym, gdyż fabryczna instalacja samochodu nie jest do tego przystosowana (dotyczy to np. VW Passata)! Trzecia – montaż dodatkowych, ksenonowych reflektorów dalekosiężnych. Szeroka gama takich reflektorów oznacza, że praktycznie każdy kierowca może je kupić. Najmniejszy na rynku reflektor dodatkowy, to DE XENON, który można wmontować w zderzak.

 

Dlaczego reflektory ksenonowe są takie drogie?

 

Głównym powodem jest stosowanie zaawansowanej technologicznie elektroniki, która „podraża” koszt reflektorów. Dotyczy to zarówno zapłonnika, jak również urządzenia samopoziomującego reflektor (w przypadku świateł mijania). Z technicznego punktu widzenia reflektory ksenonowe wymagają urządzenia, które zmienia prąd stały w wymagany prąd zmienny i wytwarza napięcie 20 000 V wymagane do zapłonu gazu znajdującego się w żarówce.

 

Dlaczego do ksenonowych świateł mijania potrzebne jest urządzenie czyszczące klosz reflektora (”spryskiwacz”) ?

 

Bardzo jasne światło ksenonowe mogłoby stanowić ryzyko oślepienia jadących z przeciwka bez zastosowania dodatkowych środków, szczególnie wobec zmieniającego się obciążenia pojazdu (zmiana kąta padania) oraz zanieczyszczania klosza (defleksja strumienia świetlnego w obszar oślepiania). Przepisy homologacyjne biorą te uwarunkowania pod uwagę. Według ECE reflektory ksenonowe świateł mijania mogą być stosowane tylko wraz z automatycznym układem poziomowania reflektora oraz systemem oczyszczania klosza, uzależnionych od charakterystyki układu jezdnego pojazdu.

 

(maj 2001)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z technicznego punktu widzenia reflektory ksenonowe wymagają urządzenia, które zmienia prąd stały w wymagany prąd zmienny i wytwarza napięcie 20 000 V wymagane do zapłonu gazu znajdującego się w żarówce.

 

Myślę, że o tym też czesto zapominamy. Żarówka ksenonowa to lampa wyładowcza i ten warunek musi być spełniony. Normalna instalacja do tego sie nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!