Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

brudijr

Megane I phII Powrót syna marnotrawnego i wybór 1.6 16v czy 1.9dCi?

Recommended Posts

Witajcie ponownie (chociaż jeszcze czasem tu zaglądam ;) )

Niektórzy może mnie znają, niektórzy nie, także się przypomnę.

Jak wiecie, lub nie, miałem już tutaj 2 Meganki:

MI phII Grandotru 1.9dTi http://megane.com.pl/topic/23349-brudijr-renault-megane-grandtour-i-ph-ii-19dti-2000r/page__p__183143__hl__%5Bbrudijr%5D__fromsearch__1#entry183143

MII phI 1.9dCi http://megane.com.pl/topic/35949-brudijr-megane-ii-phi-coupe-19dci-120-04/page__p__276996__hl__%5Bbrudijr%5D__fromsearch__1#entry276996

 

Teraz miałem Lagunę II phII 2.0T, która obecnie jest na sprzedaż (kochane auto, ale potrzebuję pieniędzy) i przymierzam się do kupna czegoś tańszego.

Mam pytanko do wyżej wymienionych silników. Wiadomo, nie oczekuję od nich tego co w Lagunie, czy w drugiej Meganie (pierwsza szczerze nie pamiętam jak do końca jeździła).

Tu mam dylemat, szczerze chyba zdziadzałem trochę i nie bawi mnie już przyspieszanie 0-100, a raczej to, żeby autko żwawo i szybko wyprzedzało.

Teraz mam dylemat czy kupować 1.6 16v i LPG założyć, czy iść w 1.9dCi i ewentualnie Chipować? Boję się, że po przesiadce z aut z turbo, może mi brakować elastyczności. Oczywiście zależy mi też na oszczędnej jeździe, chociaż mam ciężką nogę, to Megana II paliła mi zawsze ok. 8,5l/100.

Jak z awaryjnością, częściami, spalaniem obydwu silników?

Mam nadzieję, że dużo się nie zmieniło (chyba, że na lepsze :D ) od czasu mojego stałego uczestnictwa na forum i znajdą się ludzie którzy mi pomogą podjąć dobrą decyzję. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu mam dylemat, szczerze chyba zdziadzałem trochę i nie bawi mnie już przyspieszanie 0-100, a raczej to, żeby autko żwawo i szybko wyprzedzało.

To niestety z 1,6 16V raczej nie będziesz zadowolony, już lepiej 2,0 16V jeśli być obstawał przy benzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2.0 myślę, że odpada, 16v ciężko znaleźć, a IDE odpada. Z resztą celuję w mniejsze spalanie, a 2.0 raczej mi tego nie zapewni, czyli raczej obstawiam 1,9dCi, szczególnie, że słyszałem, że po delikatnym chipie nawet to całkiem ładnie jeździ.

Ale nadal czekam na opinie dot. obydwu silników. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałeś 1,9 dCi, więc najlepiej powinieneś wiedzieć jak to jeździ :)

W Meganie II nie było IDE.

Ile chcesz na auto wydać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale w MI jest 102KM, a w MII już ze zmienną geometrią i 120KM, także pewnie różnica spora - i budowa silnika chyba też inna?

Tak myślę do 10 tysięcy maks (mówimy cały czas o MI phII) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tej kasie znajdziesz spokojnie coś sensownego i zostanie kaska na ewentualny remont.

Wbrew pozorom te silniki są bardzo podobne, ale w starszych nie było mowy o wymianie oleju co 30 tyś km i nie słychać tam o panewkach.

Na pewno musisz być gotowy na regenerację turbo i ewentualnie wtryskiwaczy.

Od 0 do 100 1,6 16V jest lepsze, ale później 1,9 dCi go bije jak chce.

Przy 1,9 dCi za wiele nie poczipujesz, bo sprzęgło jest słabe i silnik dość oporny na taką zabawę.

W zakładanej kasie znajdziesz też MII 1,9 dCi, tylko wtedy by trzeba było dokładnie sprawdzić czy dół silnika jest w dobrym stanie.

Znajdziesz też bez problemu w miarę ładną MII 1,6 16V z początków produkcji.

Edytowano przez Pawel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale te 15-20KM i 50-70 Nm słyszałem, że można bezpiecznie robić, bo potem ryzyko, że sprzęgło spuchnie. Chyba jednak przeproszę się z Dieslem, bo przy benzynie bez turbo będzie brakować momentu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.6 16v łączy fajne osiągi ze spalaniem. Mi pokazuje 7,4 l PB na 100km lpg ok 9l. Auto raczej Malo awaryjne a wyposażenie super cena przystępna. Sąsiad ma 1.9 dti i ma z nim już parę kłopotów a to świece a to aku a to kontrolki, pali ok 8-9 l. 107km wystarczy spokojnie do normalnej jazdy. Pozdrawiam.

Edytowano przez dami34655

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat 1,9 dTi jest bardzo oszczędny, więc ewidentnie jest zajeżdżony, albo coś go boli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dTi najwięcej mi spalił ok 9-10l/100, ale pełne auto 5 osób + bagaż po dach no i jechane z pedałem w podłodze. :D

Ale wróćmy do tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem 1,9 102KM i spisywał się bezproblemowo aż do 185tys km - wtedy sprzedałem. Gdybym szukał podobnego auta to na pewno bym brał megankę z tym silnikiem, tylko że tym razem chip na jakieś 120-130KM.

Przeglądam czasami allegro i czasami można znaleźć bardzo ładne sztuki. Na mobile jest ich więcej, bo handlarzom nie opłaca się chyba ich już sprowadzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...