Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powrót syna marnotrawnego i wybór 1.6 16v czy 1.9dCi?


brudijr

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ponownie (chociaż jeszcze czasem tu zaglądam ;) )

Niektórzy może mnie znają, niektórzy nie, także się przypomnę.

Jak wiecie, lub nie, miałem już tutaj 2 Meganki:

MI phII Grandotru 1.9dTi http://megane.com.pl/topic/23349-brudijr-renault-megane-grandtour-i-ph-ii-19dti-2000r/page__p__183143__hl__%5Bbrudijr%5D__fromsearch__1#entry183143

MII phI 1.9dCi http://megane.com.pl/topic/35949-brudijr-megane-ii-phi-coupe-19dci-120-04/page__p__276996__hl__%5Bbrudijr%5D__fromsearch__1#entry276996

 

Teraz miałem Lagunę II phII 2.0T, która obecnie jest na sprzedaż (kochane auto, ale potrzebuję pieniędzy) i przymierzam się do kupna czegoś tańszego.

Mam pytanko do wyżej wymienionych silników. Wiadomo, nie oczekuję od nich tego co w Lagunie, czy w drugiej Meganie (pierwsza szczerze nie pamiętam jak do końca jeździła).

Tu mam dylemat, szczerze chyba zdziadzałem trochę i nie bawi mnie już przyspieszanie 0-100, a raczej to, żeby autko żwawo i szybko wyprzedzało.

Teraz mam dylemat czy kupować 1.6 16v i LPG założyć, czy iść w 1.9dCi i ewentualnie Chipować? Boję się, że po przesiadce z aut z turbo, może mi brakować elastyczności. Oczywiście zależy mi też na oszczędnej jeździe, chociaż mam ciężką nogę, to Megana II paliła mi zawsze ok. 8,5l/100.

Jak z awaryjnością, częściami, spalaniem obydwu silników?

Mam nadzieję, że dużo się nie zmieniło (chyba, że na lepsze :D ) od czasu mojego stałego uczestnictwa na forum i znajdą się ludzie którzy mi pomogą podjąć dobrą decyzję. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu mam dylemat, szczerze chyba zdziadzałem trochę i nie bawi mnie już przyspieszanie 0-100, a raczej to, żeby autko żwawo i szybko wyprzedzało.

To niestety z 1,6 16V raczej nie będziesz zadowolony, już lepiej 2,0 16V jeśli być obstawał przy benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 myślę, że odpada, 16v ciężko znaleźć, a IDE odpada. Z resztą celuję w mniejsze spalanie, a 2.0 raczej mi tego nie zapewni, czyli raczej obstawiam 1,9dCi, szczególnie, że słyszałem, że po delikatnym chipie nawet to całkiem ładnie jeździ.

Ale nadal czekam na opinie dot. obydwu silników. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej kasie znajdziesz spokojnie coś sensownego i zostanie kaska na ewentualny remont.

Wbrew pozorom te silniki są bardzo podobne, ale w starszych nie było mowy o wymianie oleju co 30 tyś km i nie słychać tam o panewkach.

Na pewno musisz być gotowy na regenerację turbo i ewentualnie wtryskiwaczy.

Od 0 do 100 1,6 16V jest lepsze, ale później 1,9 dCi go bije jak chce.

Przy 1,9 dCi za wiele nie poczipujesz, bo sprzęgło jest słabe i silnik dość oporny na taką zabawę.

W zakładanej kasie znajdziesz też MII 1,9 dCi, tylko wtedy by trzeba było dokładnie sprawdzić czy dół silnika jest w dobrym stanie.

Znajdziesz też bez problemu w miarę ładną MII 1,6 16V z początków produkcji.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 16v łączy fajne osiągi ze spalaniem. Mi pokazuje 7,4 l PB na 100km lpg ok 9l. Auto raczej Malo awaryjne a wyposażenie super cena przystępna. Sąsiad ma 1.9 dti i ma z nim już parę kłopotów a to świece a to aku a to kontrolki, pali ok 8-9 l. 107km wystarczy spokojnie do normalnej jazdy. Pozdrawiam.

Edytowane przez dami34655
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem 1,9 102KM i spisywał się bezproblemowo aż do 185tys km - wtedy sprzedałem. Gdybym szukał podobnego auta to na pewno bym brał megankę z tym silnikiem, tylko że tym razem chip na jakieś 120-130KM.

Przeglądam czasami allegro i czasami można znaleźć bardzo ładne sztuki. Na mobile jest ich więcej, bo handlarzom nie opłaca się chyba ich już sprowadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!