Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zatarty wał korbowy - weryfikacja diagnozy


elMike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam Meganke II 1.9 dCi w cabrio. Kupiłem rok temu, miałem parę usterek po drodze, ale nie jakiś specjalnie poważnych. W marcu tego roku padła mi turbina po raz pierwszy - zaczęła wyć, biały dym z wydechu, wiadomo. Wymieniłem na regenerowaną, kazałem przy okazji wyczyścić EGR i poszukać przyczyny. Jako że na samochodach się zbytnio nie znam, zostawiłem mechanikowi kwestię tej diagnozy. Stwierdził, że wszystko wydaje się okej.

No więc wziąłem auto po naprawie i przejeździłem 6 miesięcy. Pod koniec września podczas jazdy znowu zacząłem słyszeć głośniej turbinę, zaczął delikatnie dymić. Przeczuwając, co jest grane, od razu go zgasiłem i zaholowałem go do domu. Parę dni później zawiozłem do pierwszego mechanika. Po jakimś czasie stwierdził, że turbina wygląda na sprawną, i nie wie za bardzo o co chodzi. Dla pewności zawiozłem turbinę do serwisu zajmującego się regeneracją. Tam przyznali, że turbina wygląda na sprawną, ma tylko lekki luz wzdłużny, ale nie powinno to powodować dymienia i głośnego dźwięku, i w sumie to mogą mi ją wymienić na inną, ale nie obiecują że to coś zmieni. Zniechęcony wziąłem moją z powrotem i kazałem mechanikowi szukać dalej.

Po dwóch tygodniach stwierdził, że w sumie dalej nie wie co jest grane, że były podciśnienia pozamieniane to to ponaprawiał i tyle. Lekko zniechęcony wsiadłem w samochód i pojechałem do domu. Nie dymił już w sumie, ale turbinę wciąż było głośno słychać i miał o wiele mniej mocy. Ale pojeździłem nim dość długo, może to nie było mądre, no ale trudno. Dzień później zrobiłem jeszcze trasę 30km, po dojechaniu na miejsce faktycznie widzę ścianę białego dymu za sobą. Przejechałem jeszcze paręset metrów i zostawiłem auto na 2 godzinki. Po powrocie patrzę, i widzę plamę oleju koło prawego przedniego koła. Musiałem wrócić jakoś do domu, pomyślałem że gorzej już chyba nie będzie, więc ostrożnie i powoli przejechałem te 30km z powrotem. Stwierdziłem, że warto w końcu może zabrać auto do jakiegoś lepszego specjalisty. Skoczyłem się jeszcze przed tym do sąsiada, który zna się na dieslach i zaczął oglądać. Okazało się, że w tym wężyku który wychodzi z odmy jest pełno oleju, a być go tam nie powinno. Z tego co zrozumiałem prowadzi on tez jakoś do turbiny, która mogła przez to zasysać olej i koniec końców się zacierać. Umówił mnie też ze specjalistą od diesli. Zawieźliśmy auto do warsztatu (znowu nim jechałem, nie holowałem) no i znowu czekam. W końcu telefon, złe wieści - podobno zatarty wał korbowy, przekręcone panewki. Ogólnie silnik do wymiany, naprawa wyjdzie drożej.

I tutaj pytanie - czy faktycznie to możliwe, skoro mimo dymu i świstu turbiny udało mi się tam bezproblemowo zajechać? Czy gdyby wał korbowy był zatarty to samochodem dałoby się w ogóle ruszyć? Czytałem trochę o tym na necie, wyszło na to że to dość popularny problem w tych silnikach, no ale chcę być pewny zanim wydam 5k na nowy silnik i turbinkę. Co o tym myślicie? Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc i wskazówki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekręconą panewkę w 1,9 dCi słychać z daleka.

Co innego przytarty wał, tego może nie być słychać, ale z czasem będzie właśnie skutkowało przekręceniem panewki.

Wydaje mi się, że błąd popełnił pierwszy mechanik.

Prawdopodobnie turbina zatarła się, ponieważ było zbyt niskie ciśnienie oleju.

Po wymianie sprężarki powinien wymienić rurkę olejową idącą do turbosprężarki i sprawdzić ciśnienie oleju.

Podana opcja naprawy wydaje mi się dość nieprawdopodobna, warto by to było zweryfikować chociaż samemu.

Jeżeli to się potwierdzi, to najlepiej będzie pomyśleć o wsadzeniu dołu silnika od wersji 1,9 dCi 130KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie ; )

Ten pierwszy pamiętam sprawdzał ciśnienie oleju. Podobno było w porządku, czy to była prawda - nie wiem. Rurki olejowej w każdym razie nie wymieniał na pewno.

O którą opcję naprawy Ci chodzi...?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz samemu to zweryfikować poprzez wymianę oleju.

Najlepiej będzie odkręcić całą miskę olejową i sprawdzić czy nie ma opiłków z brązu/żeliwa szarego.

Można też rozciąć stary filtr oleju i sprawdzić na włóknie czy są jakiekolwiek opiłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!