Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zatarty wał korbowy - weryfikacja diagnozy


elMike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam Meganke II 1.9 dCi w cabrio. Kupiłem rok temu, miałem parę usterek po drodze, ale nie jakiś specjalnie poważnych. W marcu tego roku padła mi turbina po raz pierwszy - zaczęła wyć, biały dym z wydechu, wiadomo. Wymieniłem na regenerowaną, kazałem przy okazji wyczyścić EGR i poszukać przyczyny. Jako że na samochodach się zbytnio nie znam, zostawiłem mechanikowi kwestię tej diagnozy. Stwierdził, że wszystko wydaje się okej.

No więc wziąłem auto po naprawie i przejeździłem 6 miesięcy. Pod koniec września podczas jazdy znowu zacząłem słyszeć głośniej turbinę, zaczął delikatnie dymić. Przeczuwając, co jest grane, od razu go zgasiłem i zaholowałem go do domu. Parę dni później zawiozłem do pierwszego mechanika. Po jakimś czasie stwierdził, że turbina wygląda na sprawną, i nie wie za bardzo o co chodzi. Dla pewności zawiozłem turbinę do serwisu zajmującego się regeneracją. Tam przyznali, że turbina wygląda na sprawną, ma tylko lekki luz wzdłużny, ale nie powinno to powodować dymienia i głośnego dźwięku, i w sumie to mogą mi ją wymienić na inną, ale nie obiecują że to coś zmieni. Zniechęcony wziąłem moją z powrotem i kazałem mechanikowi szukać dalej.

Po dwóch tygodniach stwierdził, że w sumie dalej nie wie co jest grane, że były podciśnienia pozamieniane to to ponaprawiał i tyle. Lekko zniechęcony wsiadłem w samochód i pojechałem do domu. Nie dymił już w sumie, ale turbinę wciąż było głośno słychać i miał o wiele mniej mocy. Ale pojeździłem nim dość długo, może to nie było mądre, no ale trudno. Dzień później zrobiłem jeszcze trasę 30km, po dojechaniu na miejsce faktycznie widzę ścianę białego dymu za sobą. Przejechałem jeszcze paręset metrów i zostawiłem auto na 2 godzinki. Po powrocie patrzę, i widzę plamę oleju koło prawego przedniego koła. Musiałem wrócić jakoś do domu, pomyślałem że gorzej już chyba nie będzie, więc ostrożnie i powoli przejechałem te 30km z powrotem. Stwierdziłem, że warto w końcu może zabrać auto do jakiegoś lepszego specjalisty. Skoczyłem się jeszcze przed tym do sąsiada, który zna się na dieslach i zaczął oglądać. Okazało się, że w tym wężyku który wychodzi z odmy jest pełno oleju, a być go tam nie powinno. Z tego co zrozumiałem prowadzi on tez jakoś do turbiny, która mogła przez to zasysać olej i koniec końców się zacierać. Umówił mnie też ze specjalistą od diesli. Zawieźliśmy auto do warsztatu (znowu nim jechałem, nie holowałem) no i znowu czekam. W końcu telefon, złe wieści - podobno zatarty wał korbowy, przekręcone panewki. Ogólnie silnik do wymiany, naprawa wyjdzie drożej.

I tutaj pytanie - czy faktycznie to możliwe, skoro mimo dymu i świstu turbiny udało mi się tam bezproblemowo zajechać? Czy gdyby wał korbowy był zatarty to samochodem dałoby się w ogóle ruszyć? Czytałem trochę o tym na necie, wyszło na to że to dość popularny problem w tych silnikach, no ale chcę być pewny zanim wydam 5k na nowy silnik i turbinkę. Co o tym myślicie? Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc i wskazówki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekręconą panewkę w 1,9 dCi słychać z daleka.

Co innego przytarty wał, tego może nie być słychać, ale z czasem będzie właśnie skutkowało przekręceniem panewki.

Wydaje mi się, że błąd popełnił pierwszy mechanik.

Prawdopodobnie turbina zatarła się, ponieważ było zbyt niskie ciśnienie oleju.

Po wymianie sprężarki powinien wymienić rurkę olejową idącą do turbosprężarki i sprawdzić ciśnienie oleju.

Podana opcja naprawy wydaje mi się dość nieprawdopodobna, warto by to było zweryfikować chociaż samemu.

Jeżeli to się potwierdzi, to najlepiej będzie pomyśleć o wsadzeniu dołu silnika od wersji 1,9 dCi 130KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie ; )

Ten pierwszy pamiętam sprawdzał ciśnienie oleju. Podobno było w porządku, czy to była prawda - nie wiem. Rurki olejowej w każdym razie nie wymieniał na pewno.

O którą opcję naprawy Ci chodzi...?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz samemu to zweryfikować poprzez wymianę oleju.

Najlepiej będzie odkręcić całą miskę olejową i sprawdzić czy nie ma opiłków z brązu/żeliwa szarego.

Można też rozciąć stary filtr oleju i sprawdzić na włóknie czy są jakiekolwiek opiłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!