Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi 105KM a 110KM różnice


tomakur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem na tym forum od niedawna. Szukałem, być może źle, bo nie znalazłem szczegółowych informacji i chciałem zapytać doświadczonych użytkowników co do silnika 1.5 dCi 105 i 1.5 dCi 110. Jakie są różnice w nich i który z nich jest lepszą opcją.

Silnik jest w Megane Grandtour 1.5 dCi (dwa żółte korki wlewu oleju) z 2009 roku

Pozdrawiam

TK

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik w tej wersji powinien wyglądać następująco. To akurat Duster, prawie to samo i jeden korek. Drugi żółty jest z lewej strony patrząc od przodu, ale to od zbiorniczka płynu do spryskiwaczy.

post-14298-0-27451000-1449144021_thumb.jpg

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wiem jaka jest różnica wizualna pomiędzy tymi silnikami i który jest który, chciał bym natomiast poznać różnice w osprzęcie, jakie jest turbo, wtryskiwacze pompa wys ciś i oczywiście smarowanie i układ korbowy czy sprzęgło

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wymieniłeś jest to samo.

Oba silniki mają wał korbowy nr 8200382457 i te same panewki.

Inne mogą być za to pompy oleju, ale to trzeba już sprawdzić po VINie, bo wydajniejsze pompy pojawiały się już w wersjach 105 KM.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "mrarek". Co ty za rewelacje opowiadasz??!!! Piszesz, że 110 KM nie ma problemów z panewkami a 105/106 ma??!! Przecież to jest dokładnie ten sam silnik!! Ten sam wał korbowy, te same panewki, turbina i wtryski!!! I nie jest to silnik z MII; w MII miał oznaczenie K9K732 - 106 PS a w MII K9K G 832 - i posiadają sporo różnic. Np. W MIII jest klin na wale od strony rozrządu, czego nie ma w MII. Główna różnica między 106 a 110 PS to to, że 110 ma FAP a 106 nie ma - reszta jest ta sama. I tak samo możesz przekręcić panewki w 110 i jak i w 106. Zresztą miałem już do czynienia z Megane z floty właśnie z 1,5 dCi 110KM z przkręconymi panewkami - wymiana oleju co 30 tyś km i but w podłogę od samego startu; zimny, ciepły, nieważne.

W ogóle jak nie masz pewności to lepiej nic nie pisz niż wprowadzać w błąd ludzi

 

Dodano: 07 gru 2015 - 17:03

To co kolega Paweł pisał o zmodernizowanej pompie oleju to mogę powiedzieć, że miałemm rozebrane 106 i 110 i mają takie same pompy - generalnie oba były identyczne; układ wtryskowy Continental, piezoelektryczne wtryski, turbina VTG Borg Warner, skrzynia, dwumasa, sprzęgło, panewki, wał, wszystko identyczne. Wiem natomiast że w MII były inne w silniku o tej samej mocy. Zresztą w Polsce 106 i 110 były oferowane w Polsce równolegle do 2010. Poźniej jak weszło EUR5 to tylko 110 gdzyż ma FAP.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle jak nie masz pewności to lepiej nic nie pisz niż wprowadzać w błąd ludzi
Owszem - na tym forum jest jeden user, któremu się w 110 KM przekręciła panewka, co mnie kompletnie zaskoczyło wobec informacji, które od 6 lat gromadzę w tym temacie.

Silników nie rozbieram - nie mam takiej potrzeby. Zajmuję się zdecydowanie większymi dizlami.

Informacje co do różnic w 1,5 dCi czerpię od innych mechaników naprawiających renówki oraz z m.in. tego forum.

Widać się barany jedne nie znają i oszukują mnie!

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, wielu naprawia renówki. Ale niewielu dobrze orientuje się w różnicach. Generalnie 1,5 dCi to to samo dla większości. Zdarzają się też takie ulepy, że ciężko dojść do tego co było w oryginale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!