Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi 105KM a 110KM różnice


tomakur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem na tym forum od niedawna. Szukałem, być może źle, bo nie znalazłem szczegółowych informacji i chciałem zapytać doświadczonych użytkowników co do silnika 1.5 dCi 105 i 1.5 dCi 110. Jakie są różnice w nich i który z nich jest lepszą opcją.

Silnik jest w Megane Grandtour 1.5 dCi (dwa żółte korki wlewu oleju) z 2009 roku

Pozdrawiam

TK

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik w tej wersji powinien wyglądać następująco. To akurat Duster, prawie to samo i jeden korek. Drugi żółty jest z lewej strony patrząc od przodu, ale to od zbiorniczka płynu do spryskiwaczy.

post-14298-0-27451000-1449144021_thumb.jpg

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wiem jaka jest różnica wizualna pomiędzy tymi silnikami i który jest który, chciał bym natomiast poznać różnice w osprzęcie, jakie jest turbo, wtryskiwacze pompa wys ciś i oczywiście smarowanie i układ korbowy czy sprzęgło

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wymieniłeś jest to samo.

Oba silniki mają wał korbowy nr 8200382457 i te same panewki.

Inne mogą być za to pompy oleju, ale to trzeba już sprawdzić po VINie, bo wydajniejsze pompy pojawiały się już w wersjach 105 KM.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "mrarek". Co ty za rewelacje opowiadasz??!!! Piszesz, że 110 KM nie ma problemów z panewkami a 105/106 ma??!! Przecież to jest dokładnie ten sam silnik!! Ten sam wał korbowy, te same panewki, turbina i wtryski!!! I nie jest to silnik z MII; w MII miał oznaczenie K9K732 - 106 PS a w MII K9K G 832 - i posiadają sporo różnic. Np. W MIII jest klin na wale od strony rozrządu, czego nie ma w MII. Główna różnica między 106 a 110 PS to to, że 110 ma FAP a 106 nie ma - reszta jest ta sama. I tak samo możesz przekręcić panewki w 110 i jak i w 106. Zresztą miałem już do czynienia z Megane z floty właśnie z 1,5 dCi 110KM z przkręconymi panewkami - wymiana oleju co 30 tyś km i but w podłogę od samego startu; zimny, ciepły, nieważne.

W ogóle jak nie masz pewności to lepiej nic nie pisz niż wprowadzać w błąd ludzi

 

Dodano: 07 gru 2015 - 17:03

To co kolega Paweł pisał o zmodernizowanej pompie oleju to mogę powiedzieć, że miałemm rozebrane 106 i 110 i mają takie same pompy - generalnie oba były identyczne; układ wtryskowy Continental, piezoelektryczne wtryski, turbina VTG Borg Warner, skrzynia, dwumasa, sprzęgło, panewki, wał, wszystko identyczne. Wiem natomiast że w MII były inne w silniku o tej samej mocy. Zresztą w Polsce 106 i 110 były oferowane w Polsce równolegle do 2010. Poźniej jak weszło EUR5 to tylko 110 gdzyż ma FAP.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle jak nie masz pewności to lepiej nic nie pisz niż wprowadzać w błąd ludzi
Owszem - na tym forum jest jeden user, któremu się w 110 KM przekręciła panewka, co mnie kompletnie zaskoczyło wobec informacji, które od 6 lat gromadzę w tym temacie.

Silników nie rozbieram - nie mam takiej potrzeby. Zajmuję się zdecydowanie większymi dizlami.

Informacje co do różnic w 1,5 dCi czerpię od innych mechaników naprawiających renówki oraz z m.in. tego forum.

Widać się barany jedne nie znają i oszukują mnie!

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, wielu naprawia renówki. Ale niewielu dobrze orientuje się w różnicach. Generalnie 1,5 dCi to to samo dla większości. Zdarzają się też takie ulepy, że ciężko dojść do tego co było w oryginale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!