Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ELECTRONIC FAULTY - Błąd czujnika poziomu paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zdecydowałem się założyć nowy temat bo nie ma nic o tym ani na forum ani w google nic nie wyszukuje.

Pacjent:

Renault Megane II 1.4 16V z 2003 roku z gazem Stag4 (kombi)

Problem:

Ostatnio pojawił się na wyświetlaczu komunikat ELECTRONIC FAULTY w trybie testowym "Błąd czujnika poziomu paliwa" po odłączenie akumulatora komunikat znikł na 500 metrów i zapalił się ponownie, lecz trybie test już nie ma info o błędzie. Po wejściu w test, bez uruchomionego silnika, pokazuje zero litrów benzyny, po odpaleniu w testowym pokazuje zgodnie ze stanem 20 litrów. Na kompie nie pokazuje błędów ani w testowym ale cały czas świeci się Service i komunikat Electronic Faulty. Dodam, że na desce wskazówka podczas włączenia (kluczyk poz. 2) brak paliwa a po odpaleniu wraca do normy lecz serwis i komunikat są cały czas. Po odłączeniu aku po przejechaniu kawałka znowu komunikat i serwis.

Gaz oczywiście ma założony emulator przy baku paliwa. Czyli przy uruchomionym silniku paliwo jest a po włączeniu samych kontrolek piszczy i pokazuje pusty bak. Dodam, że problemu wcześniej nie było. W trybie test za wskazanie odpowiedzialny chyba jest pływak gdyż gdy potrzęsie się samochodem zmienia się o 1 litr na plus lub minus. Teraz pytanie czemu pływak nie pokazuje ilości paliwa przy kontrolkach zapalonych czyli ma prąd a dopiero po odpaleniu silnika.

Jakieś doświadczenia tym temacie? Prośba o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem emulator i dalej po podłączeniu akumulatora po około 500 metrach pojawia się błąd.

Teraz jak to rozumieć? Jechałem na benzynie jak włączył się błąd. Czy to wina nie sprawnego emulatora który nie działa czy czujnika (pływaka) który i tak czy jadę na Pb czy LPG to załącza błąd.

Edytowane przez xxxxx440
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odłączeniu emulatora, połączyłeś kabelki tak jak powinny być oryginalnie?

Jeżeli tak, to warto zajrzeć co się dzieje z samym pływakiem.

Sam pływak można wymienić, jest zamocowany do kosza na "wsuwkę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się inaczej nie dało się połączyć. Próbowałem jeszcze odłączyć wtyczkę z baku i ku mojemu zdziwieniu wskazanie poziomu paliwa się nie zmieniło dopiero w testowym pokazywało odłączony kabel. Czyli za wskazanie na tablicy nie odpowiada pływak? Pływak pokazuje dokładne wskazanie w litrach ale w testowym?

Ostatnio gdzieś czytałem że komunikat który widziałem "Błąd czujnika paliwa" mógł nie dotyczyć poziomu a czujnika ciśnienia paliwa. Może ten serwis pojawia się od innego czujnika ale czy czujnik ciśnienia wywalał by błąd i jadąc na Pb i LPG? I czemu brak błędów w CLIP-ie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale pływak jest też odpowiedzialny za wskazanie ilości paliwa w testowym. Wczoraj odłączyłem aku i jadąc bez bujania było ok, dopiera na rondzie jak mocno zadziałała siła odśrodkowa wyskoczł błąd. Tylko teraz pytanie skoro błąd idzie od pływaka to jakim cudem to się dzieje skoro nie pływak podaje ilosć paliwa podczas jazdy?

I jeszcze jedno czy pływak na tyle szbko aktualizuje wskazanie że podczas bujania samochodem zminia sie + - 2 litry?

Edytowane przez xxxxx440
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!