Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem otwarcia klapy bagażnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

mam problem z otworzeniem klapy bagażnika. Bardzo dużo czytałem już na forum i nie wiem co jest przyczyną problemu.

Megane II, hatchback 2003. System hands free. Może mi pomożecie, a teraz to co ja zdiagnozowałem:

Cały zamek klapy włącznie z mikroczujnikiem działa. ( rozkręcany, sprawdzany silniczek na krótko, czujnik również działa)

Przycisk otwierania klapy działa (rozbierany, czyszczony, sprawdzany miernikiem na ciągłość obwodu).

Po próbach otworzenia klapy przyciskiem oraz pilotem, auto odpowiada mrugnięciami kierunkowskazów oraz nie słychać najmnieszego poruszenia w zamku.

Słynna wiązka na połączniu klapy z nadwoziem sprawdzana wizualnie (rozciąłem gumę, wszystkie kable zdają się być wporządku.

Po odłączeniu kostki od zamka, a następnie pomiarze 1 i 2 pinu w tej kostce oraz po wciśnięciu przycisku otwierania klapy pojawia się napięcia max 11 v (według mnie za małe)

 

Być może to zbieg okolicznośći ale klapa przestała działać dokładnie w dniu założenia gazu. Z serwisu odebrałem już z niedziałąjącą klapą. Oddałem im na drugi dzień ale sobie z tym

nie poradzili ( założyłem, że zakładają gaz i nie są specami w elektryce francuzów). Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojawia się napięcia max 11 v (według mnie za małe)

Jak dla mnie jest OK, bo jest to napięcie jakie jest w instalacji auta, nie sprawdzałeś tego przy pracującym silniku.

Możliwe, że siłownik powiedział pa pa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po którychś pomiarach z rzędu.

Przy odłączonej kostce od zamka, oraz podpięciu miernika do kostki pod 2 pin (+ z UHC ) i 1 pin ( masa z UHC) lub pod pin 2 i 4(masa stała) miernik pokazuje przez sekunde około 10 v. Zaś przy podpięciu kostki do zamka miernik po wciśniściu przycisku od klapy wskazuje max 1,2 V. W żadnym przypadku po naciśnięciu przycisku otwarcia klapy na karcie z systemem "hands free" nie ma skoku napięcia i jest stałe 0,7v. Domyślam się, że Pin 2 nie dostaje napięcia z UCH. Czy problemem może być moduł komfortu ? jak już wspomniałem wiązka na łączeniu klapy bagażnika z nadwoziem została sprawdzona, próbowałem również się dostać do kostki R2, ale jest pod siedzeniem co według mnie wiąże się z odkręceniem siedzenia ?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

identyczne objawy miałem - kable na zgięciu klapy bagażnika były połamane, dosłownie pod tą gumą. Nie widać na pierwszy rzut oka ale jak się delikatnie pociągnie to pękają i miedź jest w środku aż czarna - dostaje się woda, śniedzieje i działa jak rezystor powodując spadki napięcia. U mnie problemem były 2 przewody oba czarne, nie wiem jak wyglądała reszta ale miałem problem z nimi przez tydzień zanim doszedłem o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozciętą gumę, sprawdzałem wszystkie kable, i wszystkie solidnie trzymają. Czy wie ktoś może jakiego koloru kabel we wiązce pomiędzy klapą a nadwoziem odpowiada za przesłanie sygnału (napięcia 12 V) od UCH do zamka? Chciałbym sprawdzić napięcie kabla wychodzącego z nadwozia przed gumową osłoną.. Jeżeli tam nie będzie napięcia po naciśnięciu przycisku otwarcia klapy, bądź przycisku na karcie hands free tzn. że napięcie gubi się gdzieś wcześniej np. na kostce R2?

 

Dodano: 10 gru 2015 - 23:39

Bagażnik działa :) , temat zamykam.

 

Co było nie tak:

 

Nie łączyły kable bezpośrednio dochodzące do UCH. Podczas instalacji LPG gazownicy uszkodzili kable wchodzące do kostki do UCH. Najbardziej mylący był fakt, że po wciśnięciu przycisku otwierania klapy dochodziło napięcie do zamka 12 V, które było niedostateczne do uruchomienia silniczka zamka.Obyło się bez wymiany kabli w gumowym peszlu pomiędzy klapą oraz nadwoziem oraz bez wymiany stycznika otwierania klapy. Przyczyną również nie była kostka R2, do której chciałem się zabrać. Przyczynę źródłową odkryłem ruszając kable podłączone do UCH, słysząc jak zamek od klapy zaczyna działać. Dziękuje za wszelkie podpowiedzi, najbardziej trafną informację podał "cinas" aczkolwiek powodem nie było zalanie..

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!