Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem otwarcia klapy bagażnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

mam problem z otworzeniem klapy bagażnika. Bardzo dużo czytałem już na forum i nie wiem co jest przyczyną problemu.

Megane II, hatchback 2003. System hands free. Może mi pomożecie, a teraz to co ja zdiagnozowałem:

Cały zamek klapy włącznie z mikroczujnikiem działa. ( rozkręcany, sprawdzany silniczek na krótko, czujnik również działa)

Przycisk otwierania klapy działa (rozbierany, czyszczony, sprawdzany miernikiem na ciągłość obwodu).

Po próbach otworzenia klapy przyciskiem oraz pilotem, auto odpowiada mrugnięciami kierunkowskazów oraz nie słychać najmnieszego poruszenia w zamku.

Słynna wiązka na połączniu klapy z nadwoziem sprawdzana wizualnie (rozciąłem gumę, wszystkie kable zdają się być wporządku.

Po odłączeniu kostki od zamka, a następnie pomiarze 1 i 2 pinu w tej kostce oraz po wciśnięciu przycisku otwierania klapy pojawia się napięcia max 11 v (według mnie za małe)

 

Być może to zbieg okolicznośći ale klapa przestała działać dokładnie w dniu założenia gazu. Z serwisu odebrałem już z niedziałąjącą klapą. Oddałem im na drugi dzień ale sobie z tym

nie poradzili ( założyłem, że zakładają gaz i nie są specami w elektryce francuzów). Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojawia się napięcia max 11 v (według mnie za małe)

Jak dla mnie jest OK, bo jest to napięcie jakie jest w instalacji auta, nie sprawdzałeś tego przy pracującym silniku.

Możliwe, że siłownik powiedział pa pa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po którychś pomiarach z rzędu.

Przy odłączonej kostce od zamka, oraz podpięciu miernika do kostki pod 2 pin (+ z UHC ) i 1 pin ( masa z UHC) lub pod pin 2 i 4(masa stała) miernik pokazuje przez sekunde około 10 v. Zaś przy podpięciu kostki do zamka miernik po wciśniściu przycisku od klapy wskazuje max 1,2 V. W żadnym przypadku po naciśnięciu przycisku otwarcia klapy na karcie z systemem "hands free" nie ma skoku napięcia i jest stałe 0,7v. Domyślam się, że Pin 2 nie dostaje napięcia z UCH. Czy problemem może być moduł komfortu ? jak już wspomniałem wiązka na łączeniu klapy bagażnika z nadwoziem została sprawdzona, próbowałem również się dostać do kostki R2, ale jest pod siedzeniem co według mnie wiąże się z odkręceniem siedzenia ?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

identyczne objawy miałem - kable na zgięciu klapy bagażnika były połamane, dosłownie pod tą gumą. Nie widać na pierwszy rzut oka ale jak się delikatnie pociągnie to pękają i miedź jest w środku aż czarna - dostaje się woda, śniedzieje i działa jak rezystor powodując spadki napięcia. U mnie problemem były 2 przewody oba czarne, nie wiem jak wyglądała reszta ale miałem problem z nimi przez tydzień zanim doszedłem o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozciętą gumę, sprawdzałem wszystkie kable, i wszystkie solidnie trzymają. Czy wie ktoś może jakiego koloru kabel we wiązce pomiędzy klapą a nadwoziem odpowiada za przesłanie sygnału (napięcia 12 V) od UCH do zamka? Chciałbym sprawdzić napięcie kabla wychodzącego z nadwozia przed gumową osłoną.. Jeżeli tam nie będzie napięcia po naciśnięciu przycisku otwarcia klapy, bądź przycisku na karcie hands free tzn. że napięcie gubi się gdzieś wcześniej np. na kostce R2?

 

Dodano: 10 gru 2015 - 23:39

Bagażnik działa :) , temat zamykam.

 

Co było nie tak:

 

Nie łączyły kable bezpośrednio dochodzące do UCH. Podczas instalacji LPG gazownicy uszkodzili kable wchodzące do kostki do UCH. Najbardziej mylący był fakt, że po wciśnięciu przycisku otwierania klapy dochodziło napięcie do zamka 12 V, które było niedostateczne do uruchomienia silniczka zamka.Obyło się bez wymiany kabli w gumowym peszlu pomiędzy klapą oraz nadwoziem oraz bez wymiany stycznika otwierania klapy. Przyczyną również nie była kostka R2, do której chciałem się zabrać. Przyczynę źródłową odkryłem ruszając kable podłączone do UCH, słysząc jak zamek od klapy zaczyna działać. Dziękuje za wszelkie podpowiedzi, najbardziej trafną informację podał "cinas" aczkolwiek powodem nie było zalanie..

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!