Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oświetlenie tablicy rejestracyjnej


Rekomendowane odpowiedzi

Przestała mi świecić jedna z lampek oświetlenia tablicy, przy okazji zauważyłem, że w środku jest mokro i jest korozja (auto z 2012 roku!!). Pomyślałem więc o wymianie lampek i zastanawiam się czy kupić oryginalne czy też jakieś ledowe zamienniki. Skłaniam się ku tej drugiej opcji i mam pytanie do Was - czy ktoś kupował takie lampki i może polecić jakiś konkretny typ ( poproszę o link)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu zamówiłem lampki ledowe z aukcji... Właśnie je odsyłam bo jedna w ogóle nie świeci a poza tym lampki pomimo że wyglądają z zewnątrz jak oryginalne latają luzem w fabrycznych otworach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, kupiłem oryginalne lampki wraz z kostkami. Te które mam nie nadają się już do użytku, zupełnie zgniły metalowe elementy, oprawka wyszła wraz z żarówką i kawałkiem kabla. Jestem przerażony stanem tych lampek w aucie z 2012 roku! Zdarzało mi się wymieniać np. lampę cofania, ale miało to miejsce w 10-letniej Kii.

 

Teraz muszę się zastanowić jak te nowe lampki zabezpieczyć, najłatwiej byłoby je zapaćkać silikonem, ale wtedy może być problem z wymianą żarówki. Przeczytałem też gdzieś, że ta wilgoć może pochodzić z góry!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ten typ tak ma"

Sprawdź 3-cie światło STOP, tam są nieszczelności ( u mnie były) woda się wlewa do klapy i po kablach zalewa lampki od tablicy.

 

Tak się zastanawiam, czy taką korozję można zgłosić reklamacyjnie w ASO, bo to auto ma chyba gwarancję antykorozyjna na 6 lat ;)

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was używał czarnego silikonu K2? Kupiłem małą tubkę do uszczelnienia tych nieszczęsnych lampek od tablicy (mam nowe lampki) i zastanawiam się czy ten silikon nie przyklei ich do klapy w taki sposób, że będzie później problem z wymianą żarówki. Mam zamiar założyć na silikon i te czarne obudowy lampek i same szkiełka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Minęły 3 miesiące od wymiany lampek oświetlających tablicę rejestracyjną i jedna z nich niemal przestała świecić, ledwo się żarzy! Co jest nie tak z tymi lampkami? Podczas wymiany nie zauważyłem, by woda dostawała się od góry, tam gdzie światło STOP (zdjąłem wewnętrzne plastiki i było sucho. Po założeniu nowych lampek zapaćkałem je silikonem K2 i myślałem, że już będzie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bywa przy ledach, a jakie kupiłeś?

Ja kupowałem takie: Link ponad rok/półtora temu i czasem widzę jak mi mruga jedna sztuka w postojówce z przodu (tylko tam je zastosowałem), wymienię jak całkiem przestanie świecić. Możliwe że zastosowanie odpowiedniego rezystora by zwiększyła żywotność tych diod ale jakoś nie chce mi się bawić w lutowanie w nich wedle ceny poniżej złotówki za sztukę.

W oświetleniu tablicy zastosowałem 5cm pasek led z 6diod takie: LINK (cięte na odcinki 5cm i lutowane przewodziki, izolowane koszulką termokurczliwą) i świecą już dwa lata bez problemu; oświetlenie wnętrza identycznie zrobione troszkę wcześniej - wrzesień 2013r.

 

Podrzucę przykład przetestowany na własnym portfelu :mrgreen:

Żarówki LED do domu 230V takie oj: LINK

Fajnie świecą, zależy od ilości diod odpowiednie światło, barwa ciepła i zimna do koloru do wyboru, ja w późniejszym etapie modyfikowałem je mieszając dwie różne ze sobą ciepłoty światła, efekt jak dla mnie lepszy niż całkiem ciepła lub całkiem zimna barwa. Wracając do tematu to odpowiednie światło było odpowiednio wymuszone przez układ zasilania i zaprojektowane aby tyle dawało światła, po analizie problemem przepalania się pojedynczych diod i walnięcia takiej żarówki był zastosowany zbyt duży kondensator, po zmianie na mniejszy oczywiście spadł prąd przepływający przez zestaw diod, spadła ilość światła ale żywotność takich żarówek się zwiększyła, mniejszy prąd przepływa przez te diody, mniej się grzeją i dłużej posłużą pobierając w ogólnym zakresie mniej prądu niż inne żarówki zwykłe żarnikowe czy też świetlówki. Diody są elementami które posiadają określone parametry i przekroczenie ich powoduje ich zniszczenie, w tym wypadku prąd przepływający przez diody był w okolicach 40mA a powinien być poniżej 30mA

W ogólnym zakresie myślę że zakup się opłacił, ponad rok od kupienia już świecą (wyjdzie za 2/3lata od kupna), pobór takiej żarówki jest w granicach 6/9 watów zależnie od sztuki, koszt 8zł/szt plus do 1zł za dobry kondensator, oraz kilka diodek z taśmy dla wymiany sztuki spalonej w czasie testów: 3/4miesiące, 9/10miesięcy od wymiany kondensatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w końcu kupiłem oryginalne lampki z żarówkami i to właśnie jedna z nich po 3 miesiącach ledwo co świeci. Ciekawy jestem czy jednak nie dostaje się tam woda, od dołu nie ma szans - uszczelniłem silikonem, od góry też nie - sprawdziłem, może znalazła inną drogę.

Dzięki za info o tych ledach, zbadam temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można przeczytać w poprzednich postach będzie problem. I nie o szczelność tu chodzi.

Problemem jest przystosowanie tych lampek do zasilania 12V które jest katalogowe w samochodach, a w praktyce jest to jednak pomiędzy 14 a 15V.

Z tej przyczyny LED-y czy to w popularnych dziennych, czy w miejscach mniej ważnych przepalają się, bo płynie w nich za wielki prąd, który jest właśnie od napięcia i zastosowanej rezystancji przed LED-ami uzależniony.

Każda "żarówkę" ledową, nawet tą chińską można jednak za kilkanaście groszy do wyższego napięcia przygotować, by przedłużyć jej żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście zastosowałem dwie diody led do jednej żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej (razem 4 sztuki led do 2 żarówek), najzwyklejsze jakie były w elektronicznym sklepie, oraz rezystor dobrany do nich i napięcia 15V. I taki zestaw działa bez problemowo już 7 lat bezproblemowo. Wcześniej kupiłem 2 żarówki led dedykowane i padły po 2 miesiącach (oprawkę od nich wykorzystałem do zrobienia swoich).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłania się matematyka. Dioda led jest przeważnie produkowana na napięcie 3V, a w instalacji mamy podczas pracy silnika 14,4-14,6V. A producenci żarówek led do aut jak mantrę podają napięcie 12V. Podczas obliczania rezystora potrzebnego do prawidłowej pracy diody przyjmują 12V, co jest podstawowym błędem. Bo różnica 2V powoduje po pewnym czasie spalenie się diody. Tutaj można sobie obliczyć jak rezystor będzie potrzeby do diody Led.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy nie schodzić z wartością rezystora poniżej 200om, ładnie i wystarczalnie świecą przy około 600om, czym większy tym słabiej świeci. Do oświetlenia przycisków sterowania szyb używałem chyba około 6kom, jasność jest odpowiednia, w nocy nie skupia na sobie uwagi taka dioda. Można kupić sobie taki typoszereg rezystorów co 0,5 lub 1kom do 10kom i pobawić się w testowanie, koszt nie duży.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!