Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

ziolo, gdzie zmieniałeś opony?

Ja po zmianie opon w wulkanizacji u Ziejewskiego miałem to samo. :shock:

Ściągało mnie na praw właśnie w taki sposób jak Ty opisałeś, po przełożeniu opon z lewa na prawo ściągało na lewo.

Przełożyłem przód na tył, tył na przód i ideał.

Nic nie ściąga, jeździ prościutko. :P :P :P

Spróbuj - nic nie kosztuje, tylko trochę czasu i chłodne piwko :P

Edit:

Dodam że opony po 1 sezonie, nie jakieś złochane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oponki mam nowe, felgi też. Opony zakładałem i wyważałem u Mańka na ul. Zawichojskiej. Przełożenie przodu na tył a tyłu na przód pomogło lecz mało. Pojadę jeszcze raz wyważyć koła ale do innej wulkanizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Drodzy koledzy wracam do tematu ściągania. Do dnia dzisiejszego nie rozwiązałem swojego problemu ze ściąganiem w prawą stronę. Ostatnio założyłem na przód koła od Scenika szwagra. To samo. Ale co ciekawe po założeniu moich przednich kół do jego Scenika auto prowadziło się prosto. Założyłem spowrotem do mojej Megi i znów ściąga w prawo. Powiem krótko: cuda na kiju :!: co mam z tym zrobić?

I czy ktoś może wie jak sprawdzić czy tylna belka nie jest przypadkiem krzywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie na kratownicy

 

a co to takiego??

 

Byłem dziś u jakiegoś magika. Polecił mi go znajomy. Obejrzał auto dookoła (koła) przejechał się i stwierdził że ściąganie to nie wina przodu lecz tyłu. Usłyszałem takie coś jak "korektor geometrii tylnego zawieszenia/tylnej belki" ale nie podał mi żadnych szczegółów. Usłyszałem że może to bez problemu naprawić i Megi znów będzie jeździła idealnie prosto.

Mam podstawić auto w poniedziałek rano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto też ściąga w prawą stronę. Wystarczy, że na moment puszczę kierownice, a auto powoli zjeżdźa na prawą. Wydaje mi się, że jest to wina kół, a dokładniej jednej felgi, być może jest krzywa, bo po przełożeniu prawego koła na lewą stronę auto zaczęło uciekać w lewą, więc albo jest to wina felgi, albo opony. Cóż..narazie jakoś z tym jeżdźę, a na zimę zakupię jakiś komplet zimowych opon wraz ze stalowymi felgami i wtedy powinno wyjść na jaw, czy jest to faktycznie przyczyna kół, czy czegoś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie to nie koła. Jak już napisałem wyżej zamieniałem koła na różny sposób, zakładałem też koła od innego auto i nadal to samo.

 

jagu tylne prawe koło delikatnie hamuje ale na tyle że nie powinno to mieć wpływu a przynajmniej nie takiego dużego. Mówił gość wyraźnie o belce a nie o hamulcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jagu, korektor geometrii tylnego zawieszenia, to właśnie wspomniana przeze mnie kratownica auto jest "łapane" na stałe w punktach konstrukcyjnych do owej kraty a na podstawie położenia tych punktów, ustawia się geometrię tylnego zawieszenia robi się to przy samochodach z zawieszeniem na belce jak w megane, kiedy samochód ma tył zawieszenie ustawialne tak samo jak przód nie wykonuje się regulacji metodą na kratkę.

ziolo, jeśli ta krata zda egzamin nie zapomnij o ustawieniu przodu zbieżności

a propos Koledze ZIOŁO wychodzą teraz jazdy na ręcznym boczkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładac nowego tematu to napisze jeszcze w tym. Zauważyłem, że gdy hamuję i puszczę kierownicę to ściąga mnie w lewą stronę. To chyba nie jest normalne zjawisko.. Teraz zastanawiam się co to może być, czy któreś koło bardziej przyhamowuje, czy coś innego. Dodam, że napewno to nie jest zbieżność, bo po wymianie sworzni wahacza miałem ustawianą w stacji diagnostycznej. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!