Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CHECK INJECTION - auto pędzi jak bolid


Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Pierwszy raz się spotkałem żeby samochód sam przyśpieszał ale zawsze musi być kiedyś ten pierwszy raz ;)

a więc po kolei...

 

Mój samochód to Renault Megane 2 rocznik 2003 z HF i innymi bajerami.

Dzisiaj wsiadam do samochodu, a tutaj przykra niespodzianka ,całkiem inna niż opisują inni na różnych forach,

każdy pisze że jak wyskoczy mu SERVICE i napis CHECK INJECTION to ma słabe auto wogóle się nie zbiera itp. ktoś pisał nawet że nie może pod górkę wyjechać. Ja mam dokładnie ODWROTNIE, wsiadam, odpalam wyskakuje "Service" ale autko ma obroty (wachające się na luzie od 2000 - 3500)

jak jedziesz na przykład na dwójce i nie dodajesz gazu (nie dotykasz wogóle pedału) to jedziesz po chwili jak spadną obroty z prędkością 20km/h,

ale jak chociaż dotkniesz gazu (lekko muśniesz co normalnie lekko by wskazówka obrotów może o milimetr się podniosła) natychmiast masz kopa jakbyś drugi silnik dołożył albo miał jakąś sportową wersję, jedziesz wtedy około 4000-5000 obrotów na każdym biegu, nie idzie ruszyć bo zawsze z kopyta rusza, trzeba męczyć sprzęgło, co gorsze ciężko wyrobić na zakrętach (trzeba hamować albo wrzucać wyższy bieg żeby dusić silnik).

Najgorsza opcja jest jak już byłem niedaleko domu, gdy hamowałem na biegu hamulec był twardy jakbyś go kilka razy na wyłączonym silniku nacisnął,

co powoduje dużo gorsze hamowanie.

Dosłownie auto szaleje na drodze, nie wiem jaka może być przyczyna.

Wszyscy piszą o braku mocy przy komunikacie "check injection" i niskich obrotach 2000-3000 obr/min a ja mam dosłownie odwrotnie.

Czym to może być??

Jutro mam zamiar podjechać do mechanika u którego się długo już stołuje, o ile będzie w pracy to coś zrobi ale jak ma urlop to leże

bo takim bolidem co sam się rozpędza nie chce jeździć i co by można zrobić jak nie będzie mechanika, można coś sprawdzić?

Przy gazowaniu (jeśli samochodzik sam dodaje gazu) słychać taki szum jakby powietrza czy pracy wtrysku pod maską a jeśli minimalnie dodam gaz ten szum ustaje ale samochód dalej się zbyt mocno rozpędza.

Jakieś sugestie?

Czyżby to cewka zapłonowa jak inni piszą? Tylko że nie pasują objawy bo są wręcz odwrotne.

Dodam że jakiś tydzień temu czułem właśnie jak wszedłem do auta rano taki swąd jakby elektryka się paliła czy coś.

Pod maską nic nie znalazłem więc stwierdziłem że może ktoś palił śmieci (co się czasem zdarza) no i taki dziwny zapach był ale widocznie mogło

jednak coś być nie tak już ale nie wyczaiłem co a nie zdążyłem zajechać do mechanika mu o tym powiedzieć.

 

No wiadomo przed świętami jeszcze musi się coś posypać...

Jak ktoś ma jakieś pomysły co to może być to Dziękuje z góry za odpowiedź, jeśli nie ten dział można przenieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Już wszystko jasne. Wczoraj po 23:00 trudno było patrzeć pod maskę nawet na deszczu mi to nie pasowało a miałem 3km do domu więc bolidem jakoś dojechałem ;-)

a problem polegał na tym, że czujnik przy silniku mi wyskoczył (ten co jest bliżej szyby) i stąd to wariactwo.

Cienko się tam trzyma bo gumka (uszczelka jako gwint) już się posypała więc troszkę silikonu dałem tylko na samą krawędź. Myślę że przez święta wytrzyma a później jakoś trzeba będzie się zaopatrzyć w coś konkretnego.

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!