Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dzwięk z okolic pedałów


Rekomendowane odpowiedzi

No jeśli pęknięty jest przewód to trzeba go wymienić, jeśli gdzieś na łączeniu, to trzeba uszczelnić - wszystko zależy od tego co jest przyczyną. Może puszczać zaworek zwrotny. Zrób z tym jak najszybciej porządek bo możesz skończyć w dupie poprzedzającego auta na skrzyżowaniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że skończy się wymianą serwa. Takie objawy na to wskazują.

Po odpaleniu silnika jest podciśnienie, bo pedał hamulca jest miękki. Oznacza to że przewody podciśnieniowe i ich złączki są szczelne Za to przy naciśnięciu słychać syczenie.

Nie znam przypadku by w kabinie przy pracującym silniku było słychać delikatne syczenie pod maska na przewodzie albo złączkach. (co zresztą już zostało wykluczone poprawnym, miękkim hamulcem przy pracującym silniku)

Jest po prostu gdzieś nieszczelność na membranie i od strony kabiny przy wciskaniu hamulca powietrze jest zasysane w miejsce próżni za membraną....

A że serwo nie jest naprawialne, to niestety czeka go wymiana na sprawne. (niekoniecznie nowe)

Czasami lepiej zakupić używkę w dobrym stanie jak tani, nowy zamiennik, nieznanego producenta- podrabiacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to już sam nie wiem.. Byłem u mechanika i wg niego hamulec jest ok. Przejechał się i mówi że hamuje w porządku. Jest trochę twardy ale tak musi być. Nie udało mu się znaleźć skąd powietrze ucieka.

Może jestem troszkę przewrażliwiony, jeżdżę tym autem prawie 10 mies zrobiłem 12tyś mil i hamulec nigdy nie zawiódł, i wydaje mi się, że zawsze taki był. Zaniepokoił mnie ostatnio tylko ten dziwny odgłos, dlatego napisałem o poradę.

Czy przy wymianie serwa jest dużo roboty?bo myślę czy warto próbować kupić używkę i założyć, może będzie troszkę lepiej. Ogólnie jak to wygląda cenowo? Robocizna+części

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ucieka powietrze, tylko jest zasysane w miejsce wytworzonej próżni przez vacumpompę.....

A robota nie jest zbyt ciekawa. Trzeba się pod maską dostać do serwa, które jest przykręcone do grodzi. Przed nim jest jeszcze pompa hamulcowa, z której biegną metalowe rurki do pompy ABS, oraz dodatkowo wężyk z jej zbiorniczka do zasilania w płyn wysprzegnika w układzie sprzęgła.

To wszystko od strony przodu auta jest zabudowane układem dolotowym powietrza, komputerem ECU, oraz akumulatorem.

Samo delikatne syczenie może nie jest takim wielkim problemem. Gorszym objawem jest zanikanie podciśnienia w samym serewie, po krótkim postoju auta.

Oznacza to, że nawet nie naciskając na pedał to podciśnienie zostaje rozładowane, a to już oznacza nieszczelność i nigdy nie wiadomo czy w pewnej chwili ta nieszczelność się nie powiększy.

Taka sytuacja może Cie zaskoczyć przy kolejnym hamowaniu w czasie jazdy.

Każdy podświadomie wie jak przy ostatnim hamowaniu hamulec działał i według tego rozpoczyna kolejne hamowanie.

A co jeśli pomiedzy nimi ta usterka się pogłębi??

Hamowanie może być po prostu o wiele trudniejsze i spóźnione. A jakie tego mogą być następstwa, to już chyba nie trzeba pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok w takim razie rozglądam się za serwem. Powiedzcie mi jeszcze tylko czy jest jakaś różnica miedzy serwem z diesla a benzyny , czy jest to bez różnicy.

Czy np. ta aukcja jest ok? O to chodzi? http://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-MEGANE-MK2-2003-1-6L-16V-BRAKE-SERVO-PART-NO-8200157453-/181073038274?fits=Car+Make%3ARenault%7CModel%3AMegane%7CCars+Year%3A2005%7CPlat_Gen%3AMK+II%7CCars+Type%3A1.6+16V&hash=item2a28cb4bc2:g:yXkAAOxyOBJRDB7-

Tutaj jest z jakimś przewodem http://www.ebay.co.uk/itm/Renault-Megane-II-02-08-1-4-1-6-16v-BRAKE-SERVO-8200-157-453-/171013119145?hash=item27d12d1ca9:g:Rq4AAOSwxH1UKtoU

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej dowiedz się jakie masz w aucie i jakie powinno być. nie jestem pewny czy do benzyniaka i diesla są identyczne, gdyż inaczej jest podciśnienie uzyskiwane.

W dieslach jest do tego specjalna pompa podciśnienia, zabudowana na końcu wałka rozrządu.

Co do widocznego w aukcji przewodu to właśnie przez niego jest powietrze wysysane. W 1 aukcji jest widoczny otwór z gumowym uszczelnieniem, gdzie plastikowa końcówka przewodu jest wciśnięta.

Te z obydwu aukcji akurat są do benzyniaków i mają takie same numery referencyjne.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód jest pod maską i nie wierzę że słyszałbyś w środku auta syczenie.

Poza tym, jakby on był uszkodzony to hamulec masz cały czas twardy, bo w puszce serwa nie było by podciśnienia.

Chyba nawet miałbyś problemy z pracą silnika, bo zazwyczaj w benzyniakach podciśnienie jest wytwarzane przez zasysające tłoki z kolektora dolotowego.

Twoje uszkodzenie jest po drugiej stronie serwa, gdzieś na tłoczku połączonym z pedałem hamulca czyli od strony kabiny.

Drugi link jaki przedstawiłeś i w nim 1 fotka. To właśnie ta strona jest w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to już sam nie wiem co robić, mechanik do którego jeździłem nie wie za bardzo za co się złapać. Innego ciężko mi znaleźć. Sam nic nie dam rady stwierdzić. Może jak ktoś będzie miał troszkę czasu to napisze mi krótką ale w miare dokładną instrukcje jak zabrać się do sprawdzenia tego serwa (gdzie szukać i jak to sprawdzać)

Jest tu może ktoś z Anglii i ma jakiegoś dobrego polskiego mechanika co zna się w miarę na Renault , żeby ogarnął spokojnie tą zagadkę?

Edytowane przez karczes816
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!