Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5dCi 101km Einspritzung Defekt, spadek mocy przy wyższych prędkościach


MrProfesik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Otóż od jakiegoś czasu pojawia mi się komunikat EINSPRITZUNG DEFEKT. Dzieje się to przy ok. 120km/h W tym momencie silnik traci moc, po chwili komunikat gaśnie i ponownie przyspieszenie wraca i tak w kółko przy wyższych prędkościach. Do 100km/h nie ma żadnych problemów. Korzystałem z opcji Szukaj i zobaczyłem, że powinienem się skupić na świecach żarowych i wymianie filtra paliwa. Z racji, że będę świece sprawdzał, a także jak tylko zrobi się cieplej wymienię filtr chciałbym się zapytać co dalej. Jak przebrnąć przez to aby nie zostać nadzianym na pochopną diagnozę o lejących się wtryskach. Może i tak jest, ale chciałbym sprawdzić wszystko. Rozumiem, że powinienem podjechać na komputer? Co dalej? Czy można sprawdzić wtryski bez ich wyjmowania? Cały problem tkwi w tym, że z auta korzystam codziennie i nie mogę sobie pozwolić na 2-3dni przerwy.

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli motor ładnie odpala pracuje równo i nie sprawia problemów w zakresie małych i średnich obciążeń a traci moc kiedy mu dajesz w piórka to możliwe, że winne jest przeładowywanie turbiny. Nie wiem czy masz WG czy zmienną geometrię, ale częściej to się chyba zdarza przy zmiennej geometrii. Nie wiem, czy maxiecu/clip mają taką możliwość, ale np w VAGinach masz w którejś grupie diagnostycznej ciśnienie aktualne oraz ciśnienie zadane w kolektorze dolotowym. Wtedy obserwując te pomiary sadzasz kogoś za kółkiem i każesz jechać np 3 biegiem z gazem w podłodze i porównujesz ciśnienie aktualne z zadanym. Zazwyczaj przy tej awarii aktualne rośnie sporo powyżej zadanego i w pewnym momencie sterownik wchodzi w tzw notlauf (tryb awaryjny) obcinając drastycznie max dawkę paliwa, spalin jest znacznie mniej, więc automatycznie spada aktualne ciśnienie doładowania - kierowca odczuwa to jako spadek mocy a na tablicy zapala się kontrolka Check engine (sprężynka). W histori usterek zostaje zapisany kod DTC, mówiący o problemie z ciśnieniem doładowania.

 

Przy turbinie, jest taka gruszka z wężykiem, ta gruszka sterowana jest prawdopodobnie (tego nie jestem pewien) podciśnieniowo i ma pociągać/popychać takie cięgno. Możesz we własnym zakresie sprawdzić czy to jest ruchome - jeśli mechanizm jest zapieczony to tego nie ruszysz i masz prawdopodobnego winowajcę. Wklejam fotkę turbiny z 1.5dci z gruszką o której pisałem, tylko z tego co widzę to turbo ma WG a nie zmienną geometrię - u Ciebie może to wyglądać inaczej.

 

W vagach możesz włączyć test elementów wykonawczych i wtedy widzisz podczas testowania sterowania turbiny czy gruszka naprzemiennie odpycha i pociąga cięgno, ale jak wspomniałem nie mam żadnego interfejsu do renówek i nie wiem czy jest taka możliwość.

http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_turbosprezarka-dci-renault-nissa-120622.jpg

 

 

Aha, i Twojego auta nie obchodzi za bardzo to, że musisz go codziennie używać. Jeśli będzie miało kaprys to zrobi Ci nieplanowany przestój, więc lepiej Ty zadecyduj i zaplanuj czynności serwisowe :)

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie odczytanie błędu powie czy to wina niezgodności ciśnienia doładowania turbiny czy ciśnienia paliwa.

Zazwyczaj przy zbyt niskim ciśnieniu paliwa oprócz komunikatu odzywa się z wyświetlacza gwizdek, przy niezgodności ciśnienia doładowania jest tylko komunikat. Masz turbinę o zmiennej geometrii i ciśnienie jest sterowane komputerem a w tych turbinkach czasem lubi przycinać się kierownica spalin.

Wtryskiwacze sprawdzisz bez ich wyjmowania robiąc próbę przelewową opisaną na forum i w YouTube.

Świece żarowe w Twoim przypadku nie mają najmniejszego wpływu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!