Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prawidłowa temperatura silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie wiązane ze wskaźnikiem temperatury. Otóż przy nagrzewaniu wskazówka dochodzi do ponad przedostatnią kreskę- kawałek za nią po czym nagle opada i mniej wiecej na tej kresce się zatrzymuje (domyślam się, że wtedy termostat się otwiera i idzie na duży obieg cześć wody). Z tym, że dokładnie w tym czasie przygasają trochę światła drogowe co mnie zaciekwiło i jak się okazało w moim dochodzeniu włącza się wtedy wentylator na chłodnicy (dodam- w czasie jazdy przy 10 stopniach na minusie). Na zdjęciu pokazałem na której kresce wskaźnik się znajduje. Pytanie jaka powinna być prawidłowa temperatura na wskaźniku? i czy brać się za wymianę termostatu który najwidoczniej za późno się otwiera? Silnik K4M

 

cięcie

lapka2.gif

Regulamin dodawania zdjęć

P_r_z_e_m_o

 

Dodano: 04 sty 2016 - 15:32

Ktoś tutaj jest obecny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie termostat do wymiany. U mnie w megane I ph II wskazówka przy nagrzanym silniku jest poziomo, co odpowiada 5 kresce na wskaźniku, zaś aby wentylator włączył się trzeba dość długo potrzymać uruchomiony silnik na postoju, w czasie normalnej jazdy nawet latem nie powinien się włączyć. Zakładam, że jest odpowiedni poziom płynu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn jest jak najbardziej, kilka tygodni temu rozrząd wymieniałem i wskazówka trzymała się ciut niżej. Ale wentylator i tak załączał się w czasie jazdy gdy wskaźnik tak ''balansował''. Parę dni temu było dosyć ciepło u mnie (15 stopni na plusie), stałem na skrzyżowaniu i wskaźnik był niemalże pionowo, szybko włączyłem ogrzewanie nawiew na ful i zaczęła opadać w końcu- niestety w tym przypadku nie jestem w stanie stwierdzić czy wentylator na chłodnicy był uruchomiony.

Edytowane przez ska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w megane I ph II wskazówka przy nagrzanym silniku jest poziomo, co odpowiada 5 kresce na wskaźniku, zaś aby wentylator włączył się trzeba dość długo potrzymać uruchomiony silnik na postoju, w czasie normalnej jazdy nawet latem nie powinien się włączyć.

To nie jest dokładnie tak. U mnie czasem wentylator włącza się przy 10 stopniowym mrozie przy lodowatej chłodnicy (tuż przed otwarciem się termostatu) i to jest normalny objaw, jak wentylatorem steruje czujnik w obudowie termostatu (tam są dwa czujniki w jednej obudowie), a nie w chłodnicy jak było dawniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony, wskazówka utrzymuje się dwie kreski niżej jednak nadal nie jest to połowa. No cóż najwyraźniej ten typ tak ma. A co do włączającej się chłodnicy na zimnych wężach to zawsze tak mam po zalaniu nowym płynem gdy jest zapowietrzony układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!