Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 dci 160 Spalanie, obroty


_Lewel_

Rekomendowane odpowiedzi

We wszystkich 2,0 dCi 160 KM był ten sam typ skrzyni.

GT to wersja wyposażenia, mechaniczne jest to samo co inne wersje.

Kolega właśnie ma wersję z wyposażeniem pośrednim pomiędzy Privilege i GT.

Dzisiaj dostałem zdjęcie od kolegi, może Ci pomoże.

Samochód to Megane III 2,0 dCi 160 KM kombi, końcówka 2009 roku (chyba grudzień).

post-7001-0-07341300-1453836490_thumb.jpeg

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi tak samo jak w tej z tego linku do YT parę postów wcześniej. Z przeliczenia wychodzi ze przy 4 k jest około 205 km/h. Czyli V max osiąga powyżej obrotów mocy maksymalnej. Pewnie m.in. dlatego auto nie jest mistrzem oszczędności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja chyba mam trochę inne doswiadczenia. W megance to wychodzi prawie w punkt. Ale w lagunie 1.9 dci 6 bieg to tzw nadbieg. 4 tys. to by było przeszło 220 na liczniku a żeby taką prędkość rozwinąć dużą górę musiałbym znaleźć :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,6 V max jest przy ok. 6200 obr/min, a moc maksymalna przy 6000 obr/min.

W 1,4 jest praktycznie tak samo, jeżeli wierzyć poniższemu filmikowi :)

Więc nie jest tak jak piszesz.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyśmy się źle nie zrozumieli. Ja mam na myśli fabryczne Vmax. Dla silnika 1.4 fabryczne Vmax dla M II jest poniżej 190 km/h. A na powyższym filmiku widać że przy 6 k na liczniku jest nieco powyżej 190 km/h. Żeby to dobrze określić trzeba by było mierzyć prędkość GPSem. Postaram się zrobić jakiś zrzut z torque, jest tam też możliwość mierzenia prędkości z GPS a i odczyt obrotów tez jest bardziej wiarygodny. Postaram się zrobić tez jakąś fotę licznikow w L II. tam nie ma niestety OBD II

 

Zgodnie z obietnicą wklejam wykonane dzisiaj screen shoty z aplikacji Torque. Samochód jak w profilu, wersja kombi.

post-30825-0-52652700-1453914074_thumb.png

post-30825-0-28137000-1453914104_thumb.png

Zrzuty starałem się robić dla połowy obrotów mocy maksymalnej tj. 3 k rpm. Czyli wychodzi na to ze przy obrotach mocy maksymalnej byłoby ok 185 km/h (mierzone GPS). Zgodnie z danymi technicznymi Vmax dla wersji kombi dla 1.4 16v wynosi 180 km/h natomiast dla hatchbacka 183 km/h. Potwierdza to moją wersję że dla tego auta Vmax wypada niemal w punkt obrotów mocy maksymalnej. A dla wersji kombi nawet ciut niżej. Jak dla mnie przełożenie 5-tki w tym aucie jest dobrane idealnie. Wiadomo natomiast że licznik zawsze zawyża prędkość. U mnie przy 90 km/h zawyżenie wynosi ok 4 km/h, przy Vmax byłoby może 2 razy większe. Do tego mozna jechać z górki można jechać z wiatrem i bez problemu można na liczniku zobaczyć prędkość maksymalną o 20 km/h wieksza niż podana w danych technicznych, dlatego dla mnie prędkość licznikowa to nie wyznacznik.

Edytowane przez pawlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich 2,0 dCi 160 KM był ten sam typ skrzyni.

GT to wersja wyposażenia, mechaniczne jest to samo co inne wersje.

Jeśli mówimy o Megane to może, ale w różnych autach te same skrzynie są inaczej zestopniowane. Mam na myśli np Megane vs Scenic

Co do obrotów to nie pamiętam ale 200km/h to chyba mam przy jakiś 3tyś - w każdym razie zaskakująco nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mały update.

Niestety podejrzewany winowajca jest niewinny.

Obstawiany był czujnik temp. spalin, ale niestety po podmianie jest jak było, łączenia i wtyczki są ok.

Wszelkie Wasze sugestie sprawdzone : nieszczelności przy IC, problemy z przewodami wokół DPF itd.

EGT nadal za wysokie, auto nadal nie jedzie i chleje jak smok. (Porównanie z drugą MIII z M9R)

Co najgorsze już nie ma się do czego przyczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prędzej wtryskiwacze na maszynie do sprawdzenia, w 2.0dci są piezo i niektórzy pisali że mimo dobrych odczytów korekt na stole wychodziły szroty, złe rozpylanie paliwa potwierdzało by też wysokie EGT

Edytowane przez newfsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest już możliwe. Tyle, że auto ma 108 tys przebiegu i akurat w tym wypadku można być na 99,99% pewnym, bo znam całą historię auta.

Do tego 100 z tych 108 tysięcy km zrobiło w DE na niemieckim paliwie.

Po za tym jakby wtryski lały, to raczej co chwilę wypalał by się DPF. Filtr ma 3% po wypaleniu i wypala się średnio co 500-600km

 

Czy jest ktoś może z KRK z tym samym silnikiem? Myślę czy by jeszcze nie podmienić przepływki

Choć naturalnie ją też już sprawdzali w Renault

 

 

EDIT:

Przepływka podmieniona. Niestety wbrew oczekiwaniom nie przyniosło to, żadnego skutku :(

Tracę już siły do tego auta :/

Edytowane przez _Lewel_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

podzielę się moimi spostrzeżeniami odnośnie spalania w GT dCi 160.

Miasto 8,2-8,6L/100km, trasa....hmmmm od 6,5 do 8,5 L/100km.

Może spodziewałem się troszkę niższego ale za to osiagi są naprawde zadowalające jak na ten samochód.

Dodam, że w lato jeżdżę na orginalnych felgach GT 18" i oponie 225 a w zimę na 17 " i oponie 225

pozdrawiam

Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!