Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wzbudzenie pompy wtryskowej 1.9 dTI


pgtg

Rekomendowane odpowiedzi

Jak większość na mrozach mam problem z odpaleniem auta lecz mój jest dość nietypowy, auto odpalało bez problemu nawet w mrozach po -15, -20 stopni aż tu nagle wczoraj postanowiło nie odpalić. Akumulator nie był rozładowany, kręcił normalnie lecz tak jakby nie zaciągnął ropy.

Podłączyłem ze znajomym auto na kable i próbowałem, przez prawie 5 minut kręcenia nawet nie zachłystnął, nie spróbował odpalić. Wiem że nie wolno lecz stwierdziłem że spróbujemy go odpalić na hol lecz spokojnie, na 3cim biegu tak aby nie przestawić rozrządu, auto odpaliło i chodziło zupełnie normalnie. Specjalnie jeździłem przez prawie godzinę aby „rozmrozić auto” lecz mimo wszystko po tym wstawiłem je do ogrzewanego garażu. Niestety od razu po zgaszeniu spróbowałem odpalić, znów to samo, kręci normalnie lecz tak jakby ropy brak.

Na forum oraz w książkach o megankach czytałem że w moim silniku jest „wtrysk bezpośredni do komory w tłoku, pompa rozdzielaczowa Bosch VE sterowana elektronicznie”. Moja pompa jest po regeneracji w sierpniu 2014roku, jest na pewno sprawna tym bardziej że auto po odpaleniu chodzi normalnie, nie kopci, nie ma problemów z obrotami.

I teraz najważniejsze pytanie, jak zbudzić pompę inaczej niż przez kostkę z komputera?

Czy da się jakoś wzbudzić ją stałym prądem 12v z akumulatora, jeśli tak to na których pinach w kostce?

Pompa powinna zasysać jeszcze przed zakręceniem rozrusznika, w momencie grzania świec a obawiam się że u mnie tak nie jest.

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępna czyli ta w baku?

Jestem pewny że to nie to ponieważ mam ręczną pompkę w filtrze paliwa i po wyjęciu z niej wężyka ropa aż tryska.

W tym modelu są jedynie dwie pompki, jedna w baku a druga to pompa wtryskowa, prawda?

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa powinna zasysać jeszcze przed zakręceniem rozrusznika

Nie ma takiej możliwości, pompa jest napędzana paskiem rozrządu i zassie paliwo dopiero gdy rozrusznik zacznie kręcić.

I teraz najważniejsze pytanie, jak zbudzić pompę inaczej niż przez kostkę z komputera?

O jakim wzbudzeniu piszesz? Po włączeniu zapłonu zawór odcinający, regulator wyprzedzenia, nastawnik pompy otrzymują zasilanie. Tam nie ma co wzbudzać. Wrzuć fotkę pompy to będzie widomo dokładnie o jakiej pompie piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam też mam podobny problem tylko że u mnie po dłuższym kręceniu to odpali i walnie białym dymem założyłem zaworek zwrotny przed filtrem paliwa i dalej to samo pojechałem na warsztat sprawdzili mi kompem błędy i pompę wtryskową i powiedział że do wymiany jest pompa w baku na dniach wymienię i powiem jak rezultat.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest po regeneracji ale na silniku są ślady ropy, obstawiam że jeden z wężyków idących od pompy do silnika jest dziurawy, to tłumaczyłoby dlaczego nie odpala na rozruszniku a jak już odpali to chodzi normalnie.

Dziś po pracy to sprawdzę i jak coś dam znać bo problem jest nietypowy.

 

O jakim wzbudzeniu piszesz? Po włączeniu zapłonu zawór odcinający, regulator wyprzedzenia, nastawnik pompy otrzymują zasilanie. Tam nie ma co wzbudzać. Wrzuć fotkę pompy to będzie widomo dokładnie o jakiej pompie piszesz.

Wydaje mi się że jednocześnie z grzaniem świec on musi zaciągnąć sobie trochę ropy aby ją wtrysnąć do silnika ale mogę się mylić. Było to jedyne dla mnie logiczne tłumaczenie dlaczego nie odpala a jak już odpali to chodzi normalnie.

Pozdrawiam.

Edytowane przez pgtg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim silniku jest mowa ? Jeśli dTi to brak pompy w zbiorniku,jest tylko pompa paliwowa zintegrowana z pompa wtryskowa i napędzana jest paskiem rozrządu.Jeśli dCi to pompa wstępna jest w zbiorniku paliwa ,a na silniku jest pompa wysokiego ciśnienia napędzana paskiem ro.zrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak u mnie wymieniłem pompę w baku i od razu lepiej. I kolega wcześniej pisał że w silniku dti nie ma pompy w zbiorniku to powiem Ci że u siebie miałem a mam silnik dti. Ale tak jak wcześniej napisałem u mnie problemem była pompa w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1,9 dti 98 KM a dokładny numer to nie pamiętam musiał bym sprawdzić jak sprawdzę to napiszę. Meganka jest Ph1 z 2002 roku wersja lift. Z resztą jak kupuję jakieś części to jest masakra. Czasem nawet po winie nie jest ta część co chcę kupić, wtedy przywożę część i po części dochodzą. Kilka razy mi się zdarzyło, że część miałem z silnika dci np 102KM

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!