Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wzbudzenie pompy wtryskowej 1.9 dTI


pgtg

Rekomendowane odpowiedzi

Jak większość na mrozach mam problem z odpaleniem auta lecz mój jest dość nietypowy, auto odpalało bez problemu nawet w mrozach po -15, -20 stopni aż tu nagle wczoraj postanowiło nie odpalić. Akumulator nie był rozładowany, kręcił normalnie lecz tak jakby nie zaciągnął ropy.

Podłączyłem ze znajomym auto na kable i próbowałem, przez prawie 5 minut kręcenia nawet nie zachłystnął, nie spróbował odpalić. Wiem że nie wolno lecz stwierdziłem że spróbujemy go odpalić na hol lecz spokojnie, na 3cim biegu tak aby nie przestawić rozrządu, auto odpaliło i chodziło zupełnie normalnie. Specjalnie jeździłem przez prawie godzinę aby „rozmrozić auto” lecz mimo wszystko po tym wstawiłem je do ogrzewanego garażu. Niestety od razu po zgaszeniu spróbowałem odpalić, znów to samo, kręci normalnie lecz tak jakby ropy brak.

Na forum oraz w książkach o megankach czytałem że w moim silniku jest „wtrysk bezpośredni do komory w tłoku, pompa rozdzielaczowa Bosch VE sterowana elektronicznie”. Moja pompa jest po regeneracji w sierpniu 2014roku, jest na pewno sprawna tym bardziej że auto po odpaleniu chodzi normalnie, nie kopci, nie ma problemów z obrotami.

I teraz najważniejsze pytanie, jak zbudzić pompę inaczej niż przez kostkę z komputera?

Czy da się jakoś wzbudzić ją stałym prądem 12v z akumulatora, jeśli tak to na których pinach w kostce?

Pompa powinna zasysać jeszcze przed zakręceniem rozrusznika, w momencie grzania świec a obawiam się że u mnie tak nie jest.

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępna czyli ta w baku?

Jestem pewny że to nie to ponieważ mam ręczną pompkę w filtrze paliwa i po wyjęciu z niej wężyka ropa aż tryska.

W tym modelu są jedynie dwie pompki, jedna w baku a druga to pompa wtryskowa, prawda?

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa powinna zasysać jeszcze przed zakręceniem rozrusznika

Nie ma takiej możliwości, pompa jest napędzana paskiem rozrządu i zassie paliwo dopiero gdy rozrusznik zacznie kręcić.

I teraz najważniejsze pytanie, jak zbudzić pompę inaczej niż przez kostkę z komputera?

O jakim wzbudzeniu piszesz? Po włączeniu zapłonu zawór odcinający, regulator wyprzedzenia, nastawnik pompy otrzymują zasilanie. Tam nie ma co wzbudzać. Wrzuć fotkę pompy to będzie widomo dokładnie o jakiej pompie piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam też mam podobny problem tylko że u mnie po dłuższym kręceniu to odpali i walnie białym dymem założyłem zaworek zwrotny przed filtrem paliwa i dalej to samo pojechałem na warsztat sprawdzili mi kompem błędy i pompę wtryskową i powiedział że do wymiany jest pompa w baku na dniach wymienię i powiem jak rezultat.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest po regeneracji ale na silniku są ślady ropy, obstawiam że jeden z wężyków idących od pompy do silnika jest dziurawy, to tłumaczyłoby dlaczego nie odpala na rozruszniku a jak już odpali to chodzi normalnie.

Dziś po pracy to sprawdzę i jak coś dam znać bo problem jest nietypowy.

 

O jakim wzbudzeniu piszesz? Po włączeniu zapłonu zawór odcinający, regulator wyprzedzenia, nastawnik pompy otrzymują zasilanie. Tam nie ma co wzbudzać. Wrzuć fotkę pompy to będzie widomo dokładnie o jakiej pompie piszesz.

Wydaje mi się że jednocześnie z grzaniem świec on musi zaciągnąć sobie trochę ropy aby ją wtrysnąć do silnika ale mogę się mylić. Było to jedyne dla mnie logiczne tłumaczenie dlaczego nie odpala a jak już odpali to chodzi normalnie.

Pozdrawiam.

Edytowane przez pgtg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim silniku jest mowa ? Jeśli dTi to brak pompy w zbiorniku,jest tylko pompa paliwowa zintegrowana z pompa wtryskowa i napędzana jest paskiem rozrządu.Jeśli dCi to pompa wstępna jest w zbiorniku paliwa ,a na silniku jest pompa wysokiego ciśnienia napędzana paskiem ro.zrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak u mnie wymieniłem pompę w baku i od razu lepiej. I kolega wcześniej pisał że w silniku dti nie ma pompy w zbiorniku to powiem Ci że u siebie miałem a mam silnik dti. Ale tak jak wcześniej napisałem u mnie problemem była pompa w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1,9 dti 98 KM a dokładny numer to nie pamiętam musiał bym sprawdzić jak sprawdzę to napiszę. Meganka jest Ph1 z 2002 roku wersja lift. Z resztą jak kupuję jakieś części to jest masakra. Czasem nawet po winie nie jest ta część co chcę kupić, wtedy przywożę część i po części dochodzą. Kilka razy mi się zdarzyło, że część miałem z silnika dci np 102KM

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!