Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grand Scenic II - 2.0dCi - pytania o zakup


raplis

Rekomendowane odpowiedzi

Mam możliwość kupienia Scenica. Proszę o rady.

 

Znajomy sprzedaje swojego Scenica Grand II, silnik 2 dci (pojemność: 2.0dCi (1995cm3) Moc: 110KM.

Auto kupione w salonie, od nowości jeden wł. Ponoć "suchy" filtr DPF (sam się wypala?).

Przebieg 190 000 km. Ponoć auto w pełni wyposażone (wszystko automatyczne - włącznie z hamulcem ręcznym) poza skrzynią biegów. Rocznik 2007.

Auto najczęściej jeździło na krótkich dystansach ale nie miało żadnych problemów. Teraz znajomy postanowił zamienić auto na nowsze (decyzja była podjęta 6 mies. temu).

 

3 mies. temu znajoma kumpla tankowała to auto i zamiast diesla wlała benzynę. Po paru km auto stanęło. Odholowali auto to warsztatu i auto normalnie jeździło.

2 tygodnie temu podczas jazdy auto zaczęło słabnąć a potem stanęło na ulicy. Pojechaliśmy do warsztatu i okazało się, że jest problem z pompa paliwa (ostatecznie została wyczyszczona - nie wymagała wymiany czy regeneracji - i zregenerowano wtryski).

Możliwe, że problem wyniknął z tego, że zatankowano miesiące temu benzynę zamiast ropy a może po drodze tankowano gdzieś słabego diesla.

 

I teraz moje pytania

Ja generalnie jeżdźę na krótkich dystansach (6-15 km po mieście dziennie). Czasem 30 km dziennie. Parę razy w roku robię po 500-1000km. Czy zakup scenika 2 dci ma sens?

Ile warto dać za takie auto (duże auto, dobry diesel, no i jakiś problem z tą pompą może wróci - chociaż będzie na to gwarancja) zważywszy, że auto bezwypadkowe, z wiadomego źródła itd.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy sprzedaje swojego Scenica Grand II, silnik 2 dci (pojemność: 2.0dCi (1995cm3) Moc: 110KM.

Jak już, to ma moc 150KM.

3 mies. temu znajoma kumpla tankowała to auto i zamiast diesla wlała benzynę. Po paru km auto stanęło. Odholowali auto to warsztatu i auto normalnie jeździło.

Jeżeli był wyczyszczony układ paliwa, to nic mu się nie powinno stać.

Pojechaliśmy do warsztatu i okazało się, że jest problem z pompa paliwa (ostatecznie została wyczyszczona - nie wymagała wymiany czy regeneracji - i zregenerowano wtryski).

Tych wtrysków nie da się zregenerować, są piezoelektryczne.

Ja generalnie jeżdźę na krótkich dystansach (6-15 km po mieście dziennie). Czasem 30 km dziennie. Parę razy w roku robię po 500-1000km. Czy zakup scenika 2 dci ma sens?

Wszystko zależy od ceny, ale FAPa na pierwszy ogień raczej trzeba będzie wyciąć.

Ile warto dać za takie auto (duże auto, dobry diesel, no i jakiś problem z tą pompą może wróci - chociaż będzie na to gwarancja) zważywszy, że auto bezwypadkowe, z wiadomego źródła itd.

Warto dokładnie sprawdzić układ paliwowy, żeby nie było niespodzianek.

Znajomy podobne auto, ale rok młodsze i z niższym przebiegiem znalazł za 18 tyś zł.

W trakcie poszukiwań rozważany był też rok starszy z przebiegiem 220 tyś km do poprawek lakierniczych, za tamtego właściciel po negocjacjach chciał 15 tyś zł.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

Kurcze, to jak sie nie da zregenerować tych wtryskiwaczy to coś warsztat sciemnia/ł.

Jak to sprawdzić? Może coś wymienią albo podmienią?

 

Jak sprawdzić taki układ paliwowy? W innym warsztacie niż robiona była pompa? Jakis serwis autoryzowany Renault?

 

Gdzie i jak sprawdzic jakie daje pompa ciśnienie ,korekty wtrysków i przelewy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to można sprawdzić przy pomocy CLIPa.

Zarówno ciśnienia, jak i korekty wtryskiwaczy, dodatkowo można zrobić test przelewowy wtryskiwaczy.

W Warszawie jest podobno kilka niezależnych warsztatów wyspecjalizowanych w Renaultach, więc myślę, że któryś się podejmie sprawdzenia auta.

Tych wtryskiwaczy się nie regeneruje, bo nie ma takiej możliwości.

Niektóre warsztaty ściemniają, wykręcają wtryskiwacze i myją w myjkach ultradźwiękowych, ale nie jest to żadna regeneracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz moje pytania

Ja generalnie jeżdźę na krótkich dystansach (6-15 km po mieście dziennie). Czasem 30 km dziennie. Parę razy w roku robię po 500-1000km. Czy zakup scenika 2 dci ma sens?

Ile warto dać za takie auto (duże auto, dobry diesel, no i jakiś problem z tą pompą może wróci - chociaż będzie na to gwarancja) zważywszy, że auto bezwypadkowe, z wiadomego źródła itd.

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

IMO nie ma sensu, to jest silnik na trasę. W mieście Ci będzie palił nawet 9 l/ 100 km (w krakowskich korkach takie spalanie mam w lecie z włączoną klimą w Megance), to duże auto, po co Ci w mieście taki samochód?

 

Ja swoim robię też mało km, ale z racji że do pracy chodzę pieszo, auto jeździ głównie autostradami w weekendy i tam silnik 2.0 dCi ma sens. Komfort jazdy jest duży, zapas mocy też spory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogę zagadać w warsztacie co robi te wtryskiwacze czy nie ściemniają ad. regeneracji?

Podobno pompa paliwa wyczyszczona a wtryski zregenerowane. Jak to sprawdzić?

Co oni robią, że auto ma działać bez problemu.

Warsztat daje gwarancję na zregenerowane/wyczyszczone podzespoły.

Kłopot w tym, że to warsztat poza moim miejscem zamieszkania (kilkaset km) i chce się upewnić czy to "godny" warsztat.

 

Ten CLIP to co to jest?

 

dCi w mieście. Tak wiem, że to bez sensu ale tez mam zamiar więcej chodzić na piechotę i tylko od czasu do czasu brać auto na dłuższe wyjazdy.

Poza tym to pakowane auto, mozna zabrać 5 osób + konkretny bagaż.

 

Dodano: 07 sty 2016 - 10:49

Poza tym ja mam teraz auto 10 letnie. Benzyna. Jedzie bez zarzutu ale jest mniejsze od Scenika Grand.

To ma 8 lat i jest większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogę zagadać w warsztacie co robi te wtryskiwacze czy nie ściemniają ad. regeneracji?

Jak się będą upierali, że regenerowali, to ściemniają, zapytaj się ich jaki jest typ wtryskiwaczy :D

Podobno pompa paliwa wyczyszczona a wtryski zregenerowane. Jak to sprawdzić?

Można sprawdzić CLIPem.

Warsztat daje gwarancję na zregenerowane/wyczyszczone podzespoły.

Zawsze to jakiś plus.

Ten CLIP to co to jest?

Komputer diagnostyczny Renault.

Poza tym to pakowane auto, mozna zabrać 5 osób + konkretny bagaż.

Choćby dlatego warto :)

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel sprzedaje scenica II z 2007 roku, 2.0 dCi, przebieg 180 tys. km. Decyzję o sprzedaży auta podjął jakieś 4 mies. temu. Pech chciał, że 2-3 mies. temu znajoma zatankowała zamiast diesla - benzynę.

Auto pojechało wtedy od stacji parę km, stanęło, potem laweta, warsztat i auto śmigało.

Miesiąc temu znajomy zrobił parę tys. km, potem gdzieś przy granicy zatankowali Scenica i auto... zaczęło tracić moc aż w końcu stanęło.

I znowu laweta, warsztat...

Auto trafiło do warsztatu oddalonego od miejsca zamieszkania, kumpel wrócił autem zastępczym.

Warsztat stwierdził, że trzeba robić wtryski. Mam trudność, bo warsztat jest oddalony ode mnie kilkaset km. Auto nie zrobione a ponoć została już wyczyszczona pompa paliwa (nie wymagała wymiany czy regeneracji) i zregenerowane wtryski (ponoć się nie regeneruje ale... tak mówi warsztat).

Generalnie ponoć awaria nastąpiła z powodu paliwa złej jakości (ponoć przy granicy to częste).

Możliwe, że przyczyniło się do tego również zatankowanie benzyny zamiast ropy (parę mies. temu).

Warsztat daje gwarancję na zregenerowane/wyczyszczone podzespoły.

 

Auto stoi już w warsztacie (okres Bożego Narodzenia, Nowego Roku) 3 tygodnie i ponoć jest jeszcze niezrobione. Podobno jest jakiś problemem dot. obrotów.

I teraz moje pytania:

a. czy to możliwe, że robią auto 7/14 dni? Rozumiem Święta, Nowy Rok ale aż tyle czasu?

b. czy taka awaria (wtrysk, pompa) jest groźna dla auta? W autoryzowanym serwisie Renault wyceniono tą naprawę (+wtryskiwcze) na parę tysięcy. Tutaj koszt jest mniejszy niż 1 tys. pln.

c. na co uważać przy odbiorze auta (czy czegoś nie podmieniono?). Obroty równe, odpalanie bez problemów?

d. czy mogę poprosić warsztat aby np. zrobił jakieś podłączenie CLIP-a i pokazał mi (wydruk) jak zrobiono (ale jak to sprawdzić) czyli oczyszczono pompę i zrobiono wtryski? Na co wtedy patrzeć?

e. poprosić o jakieś zaświadczenie co zrobili i ile dają gwarancji (albo dokładny opis na fakturze?)

 

Problem w tym, że jak odbiorę auto to ew. reklamacja usługi będzie sporym problemem.

Do warsztatu mam kilka godzin jazdy autem. Na lawecie pewnie auto by jechało z 8h.

Zależy mi aby zrobili dobrze auto i chcę to jakoś sprawdzić.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden temat o tym aucie wystarczy :)

a. czy to możliwe, że robią auto 7/14 dni? Rozumiem Święta, Nowy Rok ale aż tyle czasu?

Prawdopodobnie nie potrafią sobie z nim poradzić.

b. czy taka awaria (wtrysk, pompa) jest groźna dla auta? W autoryzowanym serwisie Renault wyceniono tą naprawę (+wtryskiwcze) na parę tysięcy. Tutaj koszt jest mniejszy niż 1 tys. pln.

Jest groźna o tyle, że auto wtedy nie jeździ.

Tę pompę jest ciężko zabić, więc coś mi się nie wydaję, że to jej wina.

W razie czego używaną pompę po sprawdzeniu na stole probierczym da się kupić do 500 zł, a regenerowaną za około 1500 zł.

Komplet nowych wtryskiwaczy można kupić za ok. 2500 zł.

Tak więc same części w najczarniejszym scenariuszu to 3000-4000 zł i pewnie robocizna w zależności od warsztatu i problemów z wyciągnięciem wtrysków ok. 1000 zł.

c. na co uważać przy odbiorze auta (czy czegoś nie podmieniono?). Obroty równe, odpalanie bez problemów?

Nie odbierałbym bo przed sprawdzeniem za pomocą CLIPa przy mnie.

d. czy mogę poprosić warsztat aby np. zrobił jakieś podłączenie CLIP-a i pokazał mi (wydruk) jak zrobiono (ale jak to sprawdzić) czyli oczyszczono pompę i zrobiono wtryski? Na co wtedy patrzeć?

Podejrzewam, że nie mają żadnego CLIPa, a cała regeneracja to było czyszczenie układu paliwowego.

Ewentualnie umyli wtryskiwacze w myjce ultradźwiękowej.

e. poprosić o jakieś zaświadczenie co zrobili i ile dają gwarancji (albo dokładny opis na fakturze?)

To na pewno warto zrobić.

Do warsztatu mam kilka godzin jazdy autem. Na lawecie pewnie auto by jechało z 8h.

Zależy mi aby zrobili dobrze auto i chcę to jakoś sprawdzić.

Jeżeli chcieli regenerować wtryskiwacze w 2,0 dCi, to ja już mam zastrzeżenia co do ich fachowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jak się będą upierali, że regenerowali, to ściemniają, zapytaj się ich jaki jest typ wtryskiwaczy :D

 

Można sprawdzić CLIPem.

 

Zawsze to jakiś plus.

 

Komputer diagnostyczny Renault.

 

Choćby dlatego warto :)

 

No i właśnie się dowiedziałem, że warsztat się poddał.

Znaczy chłopcy robili coś 3 miesiące i d....a auto nadal ma jakieś problemy.

Nie wiem co faktycznie robiono w warsztacie (ponoć zaufany) bo znajomy zostawił auto i miał z nimi kontakt tylko via tel i mail.

 

I teraz moje pytania:

a. czy warto brać takie auto? Teraz jedzie na lawecie.

b. czy faktycznie jakiś problem z wtryskiwaczami może być b. poważny (podobno naprawa w autoryzowanym serwisie to 5 tys. pln) i auto nadaje się tylko na złom/częsci?

c. czy znacie dobry warsztat np. Łodź, Warszawa, Tomaszów Maz. gdzie można auto naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skontaktuj się z TYM WARSZTATEM. Opisz problem, posłuchaj co powiedzą. Ją mam z nimi doświadczenia że nie nabijają w butelkę a przy dużych i drogich pracach starają się znaleźć najrozsądniejszą cenowo opcję. Jeżeli przez tyle czasu warsztat gdzie był robiony ten samochód sobie nie poradził to są dwa wyjścia: warsztat do niczego lub auto do wymiany silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!