Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło czasem nie cofa


Piwniczne

Rekomendowane odpowiedzi

Hej forumowicze,

 

mam w swojej megance taki problem:

Ostatnio po 1,5h jazdy w trasie, podczas parkowania (wsteczny) sprzęgło się nie odbiło i zostało wciśnięte.

O dziwo pomimo tego, że tam zostało, auto chciało jechać dalej (czyli bieg powoli wchodził, ale że hamowałem to auto się zadusiło i zgasło).

Gdy sprzęgło nie wraca, bardzo ciężko jest wybić bieg, o wiele ciężej niż normalnie (podczas jazdy jest to bezproblemowe).

Podobnie, podczas gdy sprzęgło jest wciśnięte, nie da się wbić na żaden bieg z luzu.

Wcześniej miewałem sytuacje gdy ciężej było wbić jedynkę ale nie aż tak jak w tym momencie (pierwsze symptomy awarii?).

 

Po ręcznym odciągnięciu pedału na właściwą pozycję, wszystko działa znów ok.

Podczas jazdy na wyższych biegach (2-5), oraz wciskaniu sprzęgła tak do 3/4 (zamiast do końca)- wszystko działa ok.

 

Problem jest wiec wyjątkowo uciążliwy póki co przy parkowaniu ale wolałbym wiedzieć co się dzieje.

Mieliście może podobną sytuację? Możecie coś doradzić?

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze dzisiaj brat sprawdzał poziom i było ok, ale sprawdze jutro jeszcze raz.

 

 

Z tego co czytam to najpewniej sprawa wyglada tak:

Pompa sprzęgła się zapowietrza.

Powodem zapowietrzenia są braki w płynie hamulcowym.

Aby wyeliminować problem należy wyeliminować wyciek płynu.

Płyn najczęściej wycieka w wysprzęgliku (jego wymiana to około 250 zł + 250 robocizny, bo trzeba rozebrać skrzynie biegów).

Istnieje możliwość, że płyn wycieka gdzie indziej- przetarty przewód.

W skrócie, należy znaleźć miejsce gdzie dochodzi do wycieku.

 

Dobrze rozumiem?

 

Teraz pytanie kluczowe, czy dam radę na tym coś jeszcze pojeździć? Czym to grozi?

Chciałbym zrobić dwa przejazdy po około 75km i zastanawiam się czy to wchodzi w grę.

 

PS

posiłkowałem się tym tematem:

http://megane.com.pl/topic/10376-awaria-sprzegla/

 

Dodano: 09 sty 2016 - 21:42

Zaciekawiła mnie wypowiedź:

 

Witam wszystkich.

Spotkał mnie podobny problem (M II 1,9dCi). Podczas jazdy pedał sprzęgła opadł do połowy, po pewnym czasie opadł prawie w podłogę ale biegi jeszcze wchodziły. Po kilku kilometrach klops. Pedał w podłodze, biegi nie wchodzą. Silnik wyłączyłem i włączyłem - bez poprawy. Kilka ruchów sprzęgłem, z podnoszeniem ręką - udaje się wrzucić drugi bieg. Taka jazda do jakiegoś pakingu w najbliższym mieście, bo nocka i trasa. I nagle przypomniała mi się sugestia mechanika z serwisu Renault, gdy spytałem o wyregulowanie sprzęgła w drugiej mojej Renówce (Clio III). Stwierdził, że jest regulowane przez komputer i tego nie można regulować ręcznie. Zatem wyłączyłem silnik, odpaliłem w trybie resetu komputera (czy jak to tam zwał), odczekałem dwie minuty, wyłączyłem - i rewelacja - spręgło działa jak należy. Wystartowałem, przejechałem jeszcze około 200 km, jeżdżę już drugi dzień po awarii i żadnych problemów. I teraz moje pytanie do osób z doświadczeniem. Czy rzeczywiście awaria spręgła była spowodowana błędem komputera, czy może to zbieg okoliczności i za chwilę spotka mnie to samo?

 

Może mi ktoś wyjaśnić na czym polega uruchomienie pojazdu w tym trybie resetu?

Jak to zrobić?

 

 

link do tematu z którego zacytowałem wypowiedź:

http://megane.com.pl/topic/9575-pedal-sprzegla-wpadl-w-podloge/ #5

Edytowane przez Piwniczne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem reset i auto jakiś czas chodziło dobrze, ale problem wrócił.

 

Informacje:

Sprzęgło nie wraca tylko jeżeli jest długo wciśnięte- dlatego w trasie gdzie biegi zmienia się szybko, nie odczuwam tego.

Nawet na luzie jak długo przytrzymam sprzęgło to pedał zatrzymuje się z tyłu (najpierw w połowie, przy dłuższym trzymaniu już kompletnie tyłu).

 

Jeżeli to wysprzęglik to nie powinien gubić płynu hamulcowego?

Dzisiaj sprawdzałem i wydaje się, że jest go sporo.

Po dzisiejszej jeździe zrobiłem zdjęcie, to jest chyba poprawny stan (zdjęcie w załączniku)

 

Dodano: 10 sty 2016 - 14:06

jeżeli ktoś może to niech powie skąd zachowanie charakterystyczne dla wysprzęglika, będę wdzięczny, dzięki.

 

Dodano: 10 sty 2016 - 16:12

posluchalem rady i dalem do mechanika, dzieki

 

Dodano: 13 sty 2016 - 18:33

Jak sie mozna było spodziewać do wymiany także poszło sprzęgło.

Koszty wstępnie u znajomego mechanika:

Wysprzęglik 250

Sprzęgło 550

Robocizna 400

 

czyli w sumie całą wymiana to 1200 zł.

post-84683-0-12613200-1452428525_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę ten mechanik to za bardzo Cibie zna , że tak pojechał z cenami części.

Wysprzęglik do Twojego auta kupisz spokojnie poniżej 200 zł, a kompletne sprzęgło można kupić już za 220 zł.

Więc cała operacja powinna wyjść około 800 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!