Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi 86KM - na jedynce i wciśnietym sprzęglę skaczą obroty w granicach 750-800


trzykas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na pierwszym biegu jak wcisnę sprzęgło i stoje na światłach czasem skaczą mi obroty w granicach 750-800 standardowo wskazówka stoi na ok 800.

Nie dzieje się to regularnie ani nie mogę stwierdzić czy na zimnym czy ciepłym silniku.

 

Byłem wczoraj u mechanika wymieniałem olej i filtr. Powiedział mi o tych obrotach i mówi że trzeba wymienić filtr paliwa i zobaczyć w starym czy nie ma opiłków. Jeśli będą opiłki to do wymiany:

- pompa paliwa

- wtryski

- bak

- układ paliwowy do czyszczenia

koszt ok 6k

 

co sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to było Megane II, to może i bym się zgodził.

Tutaj opiłków raczej nie ma co szukać.

Warto zrobić test przelewowy i sprawdzić korekty wtryskiwaczy, bo może któryś się kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No autko 2009 ale śmiga ąż miło zero problemów pojechałem a on mi wczoraj wynalazł jakiś wyciek na uszczelniaczu, mówi że opiłki sprawdzić trzeba i cała lista, na komputerze od roku poziom oleju ani drgnął, zero komunikatów zero kontrolek.

 

Nie wiem co o tym sądzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobię

 

Dodano: 16 sty 2016 - 10:58

Okazało się iż w filtrze paliwa nie było najmniejszych opiłków ledwo co było trochę mułu na dnie takiego mikroskopijnego osadu.

Po wymianie filtra zauważyłem, że skoki obrotów prawie ustąpiły. Nie mówię, że zniknęły ale występują znacznie rzadziej.

 

Czy ktoś ma może pomysł w czym się doszukiwać ? Postaram się wrzucić filmik jakiego typu skok to jest wraz z dzwiękiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co szukać dziury w całym .W dci pomaga Miksol 2T dwie setki na bak .Mamy 3 diesle w rodzinie Alfe .Renault i Opla .I dodajemy Miksola.Diesel Skyd też jest dobry na zimę.

Edytowane przez marekwodniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel Skyd też jest dobry na zimę.

Przekonałem się po nowym roku, że działa. W koparce miałem problem z nierównymi obrotami (parafina w filtrze) i po wlaniu tego specyfiku do baku, silnik zaczął normalnie pracować (fakt, godzinę sobie silnik pracował na jałowo :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra u mnie sprawa jest taka, że mam koncepcje :

- jeden z wtrysków jest już do wymiany - wynika to z tego, że skoki występują dopiero po rozgrzaniu silnika i nie ma reguły czasem 20 minut pracy bez skoku a czasem 2 skoki w 3 minuty.

- któraś ze swiec nie daje rady

- układ paliwowy jest gdzieś nieszczelny i dostaje się powietrze

- wyczytałem, że może to być poduszka pod silnikiem z prawej strony (występują u mnie drgania a dojazd do domu mam rozkopany od 4 miechów)

 

 

co sądzicie o moich typach ?

od czego zacząć szukanie ?

 

Samochód jest świeżo po wymianie w zeszłym tygodniu oleju i filtru paliwa oraz wszystkich innych filtrów.

 

Chyba spróbuje tego Miksol 2T przy najbliższym tankowaniu do pełna, a następnie zacznę poszukiwania od świec choć nie wiem czy to akurato może być przyczyną.

 

Proszę serdecznie o pomoc wskazówki.

Obawiam się najgorszego czyli wtrysków choć jak nie ma opiłków to jestem w stanie wydać na wtryski z 2000 jeśli będzie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego Miksola, jak już to Elf Moto 2 Off Road, albo Ravenol Scooter 2 Takt półsyntetyk.

Świece zostaw w spokoju, w kilka minut po odpaleniu ich rola się kończy.

Do sprawdzenia korekty na wtryskiwaczach i zrób próbę przelewową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!