Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane RS awaryjność, problemy, opinie. Warto?


kociniak08

Rekomendowane odpowiedzi

Zainteresowałem się zakupem Megane RS. Prosiłbym posiadaczy lub osoby mające pojęcie na temat auta na co zwrócić uwagę? Co najczęściej się psuję. Jaki koszt serwisowania takiego auta? Wszystkie opinie będą bardzo cenne i pomogą w wyborze. Ogólnie auto warte zainteresowania? Jakim budżetem trzeba dysponować, żeby kupić dobry egzemplarz? Mam bardzo małe doświadczenie z Renault dlatego pytam znawców.

Edytowane przez kociniak08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na spokojnie:

przed liftingiem - 20-25tyś

po lifcie - 25-30tyś

 

na pewno znajdziesz taniej, jednak cena dość często odzwierciedla stan.

 

wtryskiwacze są wrażliwe na jakość paliwa (koszt nowego ok. 200zł sztuka)

dwumasa jest elementem amortyzujacym się (2tyś zł nowa + 800zł sprzęgło), można zastąpić kołem jednomasowym

ze względu na kontrukcję zawieszenia, układu kierowniczego - łożyska w zwrotnicach mogą odmówić posłuszeństwa (kierownica przestanie sama powracać do pozycji 0), są różne sposoby regeneracji

 

przy tuningu: mało ludzi w Polsce, którzy sobie dobrze radzą z ecu, dużo części nie wytrzymuje

 

plus wszystkie rzeczy na które można narzekać w reszcie modeli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli podajesz prawdziwe dane o swoim obecnym aucie to nie pakuj się w RS od Renault. To zupełnie inne światy. Dodatkowo trudno odpowiedzieć na tak ogólnikowe pytania. Uwagę jak przy każdym innym modelu innych marek musisz zwrócić na historię pojazdu, stan bieżący ocenić najlepiej w asyście jakiegoś sensownego niezrzeszonego mechanika specjalizującego się w naszej marce. Piszę niezrzeszonego bo wiem z doświadczenia, że jechanie do ASO i wybulenie ok 300zł nie da Ci żadnej konkretnej odpowiedzi bo Koledzy weryfikację zrobią po łebkach. Niezależny mechanik przejrzy szczegółowo mechanicznie a dodatkowo "prześwietli" Ci autko Clipem czyli programem do diagnostyki pojazdu, który daje sporo ciekawych i rozstrzygających informacji o tym co się dzieje i działo z kluczowymi układami pojazdu.

Generalnie przy kupnie RS masz nieco łatwiej niż przy "cywilnych" wersjach Meganek bo są to samochody mniej popularne i kupowane jako nowe bardziej do lansu i zabawy niż codziennej, transportowej harówy. Dlatego jeśli samochód nie jest stary, powiedzmy poniżej 10 lat to masz szansę na realne, znacznie niższe przebiegi niż w cywilach a wraz z tym ogólne mniejsze zużycie no chyba, że auto po przygodach = dzwon ew szkoda całkowita, z której został odbudowany. By się upewnić przed zakupem z którą opcją masz do czynienia nie szukaj i nie oglądaj sam tylko weź ze sobą "Gościa" o którym pisałem wyżej. On poza tym, że się zna na konkretnej marce to dodatkowo na Twój "upolowany" egzemplarz patrzy chłodnym okiem. Wierz mi, że tak masz szansę kupić coś z czego będziesz zadowolony a nie "kupę" na czterech kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas nowy 1500zł ostatnio kupowałem i sprzegło + wysprzeglik 600zł czyli 2100 + wymiana :mrgreen:

na spokojnie:

przed liftingiem - 20-25tyś

po lifcie - 25-30tyś

 

na pewno znajdziesz taniej, jednak cena dość często odzwierciedla stan.

 

wtryskiwacze są wrażliwe na jakość paliwa (koszt nowego ok. 200zł sztuka)

dwumasa jest elementem amortyzujacym się (2tyś zł nowa + 800zł sprzęgło), można zastąpić kołem jednomasowym

ze względu na kontrukcję zawieszenia, układu kierowniczego - łożyska w zwrotnicach mogą odmówić posłuszeństwa (kierownica przestanie sama powracać do pozycji 0), są różne sposoby regeneracji

 

przy tuningu: mało ludzi w Polsce, którzy sobie dobrze radzą z ecu, dużo części nie wytrzymuje

 

plus wszystkie rzeczy na które można narzekać w reszcie modeli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!