Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupione Megane i ... chyba to był błąd


RafZielak

Rekomendowane odpowiedzi

Polskie, ale i wspólnotowe prawo jest więc kompletnie bezsensowne. Bo niby skąd osoba prywatna taka jak ja może mieć 100% pewność, że kupiła coś w cenie brutto czy netto. Dlaczego za wałki importerów, komisiarzy czyli ogólnie osób prowadzących działalność gospodarczą mają płacić konsumenci? Po kiego grzyba ktoś wymyślił faktury VAT-marża jeśli jak widać są one w 99% sposobem na kombinacje i zyski na Vacie?

Jednymi słowy ... polecacie oddać i zapomnieć jeśli nie chce ryzykować uszczuplenia swojego budżetu o ~9000 PLN za jakieś pół roku? Z żadnej rękojmi nic mi wtedy nie uda się zdziałać? Ewidentnie taka sytuacja prawna samochodu (a w zasadzie brak jej czytelności) jest wadą prawną w rozumieniu ustawy o ochronie praw konsumenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, to coś tutaj jest nie tak i chyba bym sobie darował to auto.

Bo niby skąd osoba prywatna taka jak ja może mieć 100% pewność, że kupiła coś w cenie brutto czy netto.

Można to sprawdzić w urzędzie skarbowym, ale dużo zależy od osoby po drugiej stronie okienka.

Kiedyś do rejestracji było wymagane zaświadczenie VAT-25 i nie było problemów z takimi przekrętami jak dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Przerabiałem temat rok temu, UC skarbowy będzie się domagał zapłaty podatku od Importera, jednak jak jego nie znajdzie (firma już przestanie istnieć) trafi do Ciebie. Jeżeli auto było na firmę we Francji, to jedynie musiałby Ci importer pokazać fakturę zakupu z Francji, inaczej tego nie sprawdzisz. Jeszcze jedna rzecz, piszesz że jechałeś tym autem i masz ubezpieczenie. To też ściema, auto jest zapewne wyrejestrowane we Francji, a w Polsce jeszcze niezarejestrowane, więc w razie kontroli Policji płacisz 500 zł mandatu i wzywasz lawetę, a w razie wypadku OC nie działa (poruszasz się pojazdem niedopuszczonym do ruchu).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednymi słowy ... samochód do zwrotu. W komisie obecnych było 4 czy 5 facetów więc jak znam życie każdy prowadzi swoją działalność po 4-5 msc. później ją zamyka, a otwiera inny z nich i w ten oto sposób importują na zmianę bez płacenia VATu zrzucając problemy na klientów. Po 2 latach spokojnie mogą zapętlić kółko i znowu otwierać działalności.

W kwestii formalnej, nie wiem jak to by dokładnie wyglądało, ale jednak ... mam francuski dowód rejestracyjny, mam jego tłumaczenie zrobione przez tłumacza przysięgłego, mam francuskie tablice rejestracyjne (oryginalne), mam zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu (przegląd) i mam ubezpieczenie od ubezpieczyciela w PL więc chyba jednak nie jest aż tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem i takie tłumaczenie tych przepisów:

http://proseedmag.pl/aktualnosci/faktura-marza-kto-wystawia-i-jakie-ma-konsekwencje

Wynika z nich, że nie ma znaczenia dla kupującego, będącego osobą fizyczną jaką to faktura.

A w przypadku firmy która nabywa pojazd można w koszty wliczyć sobie cala kwotę, a nie tylko VAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też ściema, auto jest zapewne wyrejestrowane we Francji, a w Polsce jeszcze niezarejestrowane, więc w razie kontroli Policji płacisz 500 zł mandatu i wzywasz lawetę, a w razie wypadku OC nie działa (poruszasz się pojazdem niedopuszczonym do ruchu).

We Francji to działa trochę inaczej.

Kupując auto masz czas 20 dni na zarejestrowanie.

Sprzedający zgłasza zbycie auta, ale nie jest ono wyrejestrowane (będzie po przesłaniu informacji o rejestrowaniu auta przez polski WK).

Jeżeli auto ma ważny przegląd, bez problemu można nim wrócić np. do Polski (wykupuje się krótkoterminowe OC).

Ubezpieczenie musi być francuskie, bo niemiecki policjant z miejsca uzna, że polskie OC jest nieważne i auto trafia na lawetę.

Jednak w tym przypadku 20 dniowy termin od zakupu chyba już minął, wtedy trzeba wyrobić eksportowy dowód rejestracyjny (certificat provisoire d'immatriculation WW), ale tablice są te same.

Uwaga przekreślony dowód rejestracyjny francuski (Certificat d'immatriculation) nie oznacza, że jest on nieważny, zazwyczaj jest na nim po prostu adnotacja o sprzedaży auta.

Polskie tymczasowe OC jest jak najbardziej ważne, ale tylko na terenie PL i wynika to z OWU, nawet auto bez badania technicznego ma OC i jest ono respektowane, pod warunkiem, że stan techniczny auta nie przyczynił się do spowodowania szkód.

 

Dodano: 18 sty 2016 - 22:13

Znalazłem i takie tłumaczenie tych przepisów:

http://proseedmag.pl...ma-konsekwencje

Wkleiłem ten link na wcześniejszej stronie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien,

Czytałem ten artykuł i niestety, mocniej się w niego zagłebiając, nie oznacza on nic dobrego.

Z perspektywy komisu:

Główną zaletą dla sprzedawcy jest niższa kwota podatku VAT, jaką musi odprowadzić do urzędu skarbowego. Standardowo, podatek VAT jest naliczany od pełnej wartości sprzedaży, zaś w przypadku faktury marża, opodatkowaniu podlega tylko kwota prowizji, jaką pobiera sprzedawca.

Czyli komis płaci mniejszy VAT bo płaci go tylko za róznicę miedzy ceną sprzedaży, a ceną zakupu. Tym nie mniej, Państwo Polskie interesuje również ten pierwszy VAT, powstały przy przejechaniu samochodu przez granicę tj. VAT zakupowy, który ktoś, zawsze musi zapłacić.

Importer powinien zapłacić VAT od wartości samochodu w momencie importowania.

Komisant powinien zapłacić VAT-marża od różnicy między kwotą sprzedaży klientowi prywatnemu, a kwoty zakupu od importera.

Ja, jako klient prywatny, płacę po prostu kwotę brutto, zawierającą wszystkie podatki podmiotów gospodarczych po drodze.

Oszustwem w wypadku faktury VAT-marża jest brak jasne i czytelnego określenia, czy jako klient zapłaciłem jakiś podatek czy też nie i w jakiej kwocie go zapłaciłem. Jeśli tego nie da się określić więc z góry można przyjąć z 99% pewnością, że kupuje po cenie netto, bez jakiejkolwiek płatności owego VATu bo ... moi poprzedni posiadacze (importer i komisant) tez go nie zapłacili więc nie muszą sobie tych płatności na mnie odbić. US w końcu dochodzi co i jak i szukając po nitce do kłębka, nie mogąc ściągnąć VATu od przedsiębiorców (bo ich już nie ma) przychodzi po niego do osoby prywatnej będącej w aktualnym posiadaniu przedmiotu przestępstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do nich, wytłumacz sprawę, zażądaj pisemnej gwarancji, że podatku VAT nie będziesz płacił, a w razie czego biorą to na siebie - nie da się tak tego załatwić? Pytam, bo aż mnie zaciekawił ten temat oraz to, jak miałyby się przepisy w przypadku takiego orzeczenia komisu, czy miałoby ono swoją moc w świetle prawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damn,

Nie wiem (i nie mam jak się tego dowiedzieć) czy komis jest w tym konkretnie (moim) przypadku tyko komisem, czy zarazem importerem. Jeśli jest komisem, nic nie musi mi podpisywać, a wszelkie pisma będą bezzasadne i nieskuteczne gdyż jego odpowiedzialność w tym wypadku jest żadna. On wykonuje "jedynie" usługę sprzedaży nie będąc w rozumieniu prawa właścicielem. Dlatego może wypisać fakturę VAT-marża bo płaci podatek właśnie tylko od tej marży, zapłaty za sprzedaż.

Jeśli jest zarazem importerem, może mi coś podpisać, ale co mi to da jak za 6 msc. w momencie wypłynięcia sprawy z niezapłaconym VATem ... może go już nie być. :-) Zamknie firmę jeden kolega, otworzy ją drugi w tym samym miejscu. Taka zmiana co pół roku skutecznie uchroni ich przed jakąkolwiek odpowiedzialnością, a w 5 spokojnie mogą prowadzić działalności bez końca (6 msc. działalności, 2 lata przerwy).

Podsumowując ... NIE KUPUJCIE SAMOCHODÓW Z FAKTURĄ VAT-MARŻA.

A ja "swój" jutro zwracam zgodnie ze wstępną rozmową ze sprzedającym. Czujnik lakieru na słupku bezwzględnie obnażył fakt, że samochód był blacharsko naprawiany, a wręcz spawany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE KUPUJCIE SAMOCHODÓW Z FAKTURĄ VAT-MARŻA

 

Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. Firma (komis, czy osoba prowadząca DG) nie ma możliwości wystawienia innej faktury jeżeli VAT został już zapłacony (np. osobą użytkującą samochód za granicą była osoba fizyczna). Nie można stosować podwójnego VAT w UE. Należy jedynie się mieć na baczności, jeżeli żadnym z poprzednich właścicieli za granicą nie była osoba fizyczna, a samochód był zarejestrowany na firmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ślicznie za wyjaśnienie.

Podsumowując, ukryli przed Tobą fakt naprawy auta po uszkodzeniach - w mojej opinii dość wrażliwe miejsce, bo przy (odpukać!) dachowaniu auto może się nieprzyjemnie złożyć kierowcy na twarz - oraz jest ryzyko zapłaty 8 tysięcy zł podatku VAT - ja bym się nie pchał. Tym bardziej, że to już zapewne jest ponad budżet, który chcesz przeznaczyć na samochód.

Pytanie z innej beczki - jeśli robiłeś rozrząd, ubezpieczałeś samochód, wymieniałeś jakieś płyny i oleje - pieniądze przepadają? Wiem, że za ubezpieczenie można otrzymać jakiś tam zwrot, ale... No właśnie, jak to jest wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nic nie robiłem/zrobiłem. Wszystkie wady (prawne, mechaniczne, blacharskie) wyszły na tyle szybko, że samochód kupiłem w sobotę, a zwrócę we wtorek (3 dni "radości").

Co do zasady ... z tego co czytam w zasadzie niemożliwym jest otrzymanie zwrotu jakichkolwiek poniesionych nakładów. Ustawa mówi jedynie o zwrocie samochodu za wartość wpisaną na fakturze zakupowej. Dodatkowo trzeba uważać w tym kontekście na przekręty z kwotami, jakie się wpisuje w umowach, na fakturach itp. Zaniżona wartość = automatyczny problem (brak podstaw prawnych do dochodzenia pełnej kwoty jaką się wpłaciło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam stawiam ,że po prostu ćwiarteczka wstawiona.Chyba byłeś bardzo napalony ,że pojechałeś bez technicznego wsparcia po autko do

stolicy szczepanów.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

US w końcu dochodzi co i jak i szukając po nitce do kłębka, nie mogąc ściągnąć VATu od przedsiębiorców (bo ich już nie ma) przychodzi po niego do osoby prywatnej będącej w aktualnym posiadaniu przedmiotu przestępstwa.

Tu akurat nie wszystko jest takie jednoznaczne.

Jeśli pierwszym nabywcą za granicą była osoba prywatna, to ona zapłaciła VAT przy kupnie nowego auta.

Koniec. Kropka.

Vat został odprowadzony i na podstawie przepisów unijnych możesz mieć to w nosie.

Choćby nawet tak jak w tym przypadku auto odkupiła firma za granicą.

Inaczej to wygląda i pokrywa się z inną interpretacją, która tu się pojawiła, że auto jako nówkę nabywa firma i odlicza sobie vat, wówczas, po przywiezieniu go do Polski i zakupie przez prywatną osobę na fakturę marżę, vat może być wymagany od ostatniego właściciela czyli kupującego. Jeśli US się tego doszuka.

 

Wkleiłem ten link na wcześniejszej stronie ;)

Sorry nie zauważyłem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-5-dci-110-km-nawigacja-ledy-lift-model-2014-ID6yfeAP.html

To ten sam samochód, jaki kupiłem z poprzedniego ogłoszenia: http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-5-dci-110-km-nawigacja-ledy-lift-model-2014-ID6yfeAP.html

Oddałem samochód, a sprzedający już go ponownie wystawił nie pisząc ani słowa o poważnych naprawach blacharskich o jakich go uświadomiłem i które stały się podstawowym powodem zwrotu auta.

VIN: VF1KZ140649029637

Nr.Rej. CS-707-SA (CS707SA, CS 707 SA)

UWAGA na Fakturę VAT-marża. Samochód pierwotnie był kupiony we Francji przez firmę (winnicę), następnie uszkodzony, sprzedany przez ubezpieczyciela do firmy "likwidującej", a ta sprzedała go polskiemu importerowi/komisowi na fakturę marżową. Przyszły nabywca ma 99% szansę/pewność, że ... zapłaci ~8500 VATu po 6-7 msc. od zakupu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!