Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Renault Megane III z dużym przebiegiem


szkot80

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie drodzy koledzy!

 

Jako zadowolony właściciel Renault Megane II postanowiłem zakupić Megankę III 1.5 dCi.

Przeglądałem masę ogłoszeń z mojej okolicy. Celowałem w rocznik 2010-2011 do kwoty 28-29 tysięcy złotych. Kilka samochodów oglądałem już, wszystkie okazały się kompletną klapą. Jeden miał mocno skręcony licznik z 290 tysięcy na 150 tys km. Następny był fajny, sprzedawany przez autoryzowany salon Renault, wersja Bose, przebieg udokumentowany 60 tysięcy. Niestety na miejscu okazało się że samochód z każdej strony był bity, dach był baardzo nieporadnie zrobiony, było widać nierówności na nim. Do tego okazało się że samochód jest sprzedawany na umowę in blanco (stał w salonie na belgijskich blachach). Nie mam nic przeciwko takiej formie sprzedaży jednak nie w przypadku kiedy sprzedającym jest autoryzowany salon Renault. Z bólem serca musiałem sobie odpuścić ten egzemplarz. Do tych samochodów niestety musiałem dojechać w jedną stronę ponad 200 km a więc dałem sobie spokój z jeżdżeniem i poszukałem samochodu jedynie w moim województwie. Znalazłem ofertę sprzedaży krajowej Meganki z roku 2012 (sprzedającym jest poważany salon samochodowy). Auto posiada udokumentowany przebieg, kupiony w polskim salonie, serwisowany do końca w ASO. Jednak ma dosyć duży przebieg i wynosi on 177 tysięcy. Teraz moi koledzy powiedzcie mi czy warto ładować się od razu na samochód z takim przebiegiem? Nie jestem za bardzo obeznany w mechanice samochodowej dlatego też mam lekkie obawy. Model znaleziony przeze mnie to 1.5 110 koni mechanicznych. Zależało mi na tym aby w aucie był klimatronik (ten model akurat go posiada). Na pomorskim rynku jest też kilka samochodów z 2010 sprzedawanych przez autoryzowany salon Renault Zdunek, posiadają mniejsze przebiegi jednak są to trochę biedniejsze wersje (m. in bez klimatronika). Co zrobilibyście na moim miejscu? Chciałbym nadmienić iż samochód potrzebny jest jak najszybciej, nie później niż do końca stycznia. Mam po prostu dylemat czy brać biedniejsze wersje z ciut mniejszym przebiegiem (około 30 tysiecy mniejszy przebieg), czy lepiej wyposażony z większym przebiegiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, oglądałem ten model jednak zależy mi na ekonomicznym silniku. Dużo jeżdżę po mieście (trasy oczywiście też dosyć często). Dowiadywałem się że z silnikim 1.5 można spokojnie 6-6.5 litra na 100 km zrobić w mieście. z 1.9 zapewne już tak różowo nie jest jeśli chodzi o spalanie chyba że się mylę. Głównie zależy mi na dosyć małym spalaniu w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest szansa żeby robić 100km po mieście (głównie wieczorami, nocą gdzie ruchu praktycznie nie ma) i wyciągnąć 7 litrów? Obawiam się właśnie tego spalania w cyklu miejskim. Fakt faktem że ropa leci na łeb na szyję z czego bardzo się cieszę jednak spalanie w granicach 8 litrów w cyklu miejskim będzie dla mnie już jednak trochę za wysoka. Może za dużo wymagam jednak ostatnio miałem okazję porozmawiać z właścicielem Laguny III z silnikiem 1.5. Wypytałem go ile w mieście wychodzi to przyznał że bez klimatyzacji da radę właśnie osiągnąć 6-6.5 bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda w mieście to ;

- krótkie odcinki jazdy - silnik nie osiąga właściwej temperatury pracy ,

- częste uruchamianie silnika ,

- przegrzewanie silnika w korku w czasie upałów ,

- jazda w korku - nieekonomiczna

 

Auto z przebiegiem ok.200.000 km to ewentualne koszty ;

 

- konieczność wymiany rozrządu z pompą wody ,

- konieczność w większości przypadków regeneracji ;

turbiny , wtrysków , dwu-masy .

 

Jaki jest stan hamulców , opon - w ewentualnym egzemplarzu ,

 

Jazda nocą - nie wymaga aż tak klimy automatycznej !!! .

 

Potrzebne dobre światła do jazdy w nocy

 

Bardziej - przydatne - to czujniki cofania - ( słaba widoczność do tyłu )

 

B.istotne - to jak było eksploatowane dane auto ,

 

- co ile wymiana oleju,

- jaki olej był stosowany ( filtr cząstek stałych )

- gdzie i na jakich trasach jeździło auto ,

- czy komputer nie wykazuje błędów ,

- czy silnik równo pracuje ,

- czy auto dobrze się zbiera i jedzie prosto

- jakie są ciśnienia sprężania w cylindrach

 

 

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę 1,9 dCi tylko w mieście. I powiem szczerze - zapomnij o zużyciu na poziomie 7 litrów, 7,5 to wynik do osiągnięcia może w lecie. Megę kupiłem w październiku i zużycie jest na poziomie 8 litrów. Bez różnicy czy jeździsz ospale czy dynamicznie. Auto jest dynamiczne i kusi do takiej jazdy. Niemniej poskromione pali równie dużo. Na chwilę obecną przy garażu blaszaku i codziennej miejskiej jeździe 15 km w obie strony do pracy i temperaturze od - 8 do - 15 wali mi 9 ropy shella nitro + jak wściekły. Liczę że i tym razem komp oszuka na litr i okaże się że zawyżył.

 

Auto sprawdzone, z pewnych rąk i w bardzo dobrym stanie pod każdym względem. Także spalanie jest jakie jest

Edytowane przez kambastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!