Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Renault Megane III z dużym przebiegiem


szkot80

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie drodzy koledzy!

 

Jako zadowolony właściciel Renault Megane II postanowiłem zakupić Megankę III 1.5 dCi.

Przeglądałem masę ogłoszeń z mojej okolicy. Celowałem w rocznik 2010-2011 do kwoty 28-29 tysięcy złotych. Kilka samochodów oglądałem już, wszystkie okazały się kompletną klapą. Jeden miał mocno skręcony licznik z 290 tysięcy na 150 tys km. Następny był fajny, sprzedawany przez autoryzowany salon Renault, wersja Bose, przebieg udokumentowany 60 tysięcy. Niestety na miejscu okazało się że samochód z każdej strony był bity, dach był baardzo nieporadnie zrobiony, było widać nierówności na nim. Do tego okazało się że samochód jest sprzedawany na umowę in blanco (stał w salonie na belgijskich blachach). Nie mam nic przeciwko takiej formie sprzedaży jednak nie w przypadku kiedy sprzedającym jest autoryzowany salon Renault. Z bólem serca musiałem sobie odpuścić ten egzemplarz. Do tych samochodów niestety musiałem dojechać w jedną stronę ponad 200 km a więc dałem sobie spokój z jeżdżeniem i poszukałem samochodu jedynie w moim województwie. Znalazłem ofertę sprzedaży krajowej Meganki z roku 2012 (sprzedającym jest poważany salon samochodowy). Auto posiada udokumentowany przebieg, kupiony w polskim salonie, serwisowany do końca w ASO. Jednak ma dosyć duży przebieg i wynosi on 177 tysięcy. Teraz moi koledzy powiedzcie mi czy warto ładować się od razu na samochód z takim przebiegiem? Nie jestem za bardzo obeznany w mechanice samochodowej dlatego też mam lekkie obawy. Model znaleziony przeze mnie to 1.5 110 koni mechanicznych. Zależało mi na tym aby w aucie był klimatronik (ten model akurat go posiada). Na pomorskim rynku jest też kilka samochodów z 2010 sprzedawanych przez autoryzowany salon Renault Zdunek, posiadają mniejsze przebiegi jednak są to trochę biedniejsze wersje (m. in bez klimatronika). Co zrobilibyście na moim miejscu? Chciałbym nadmienić iż samochód potrzebny jest jak najszybciej, nie później niż do końca stycznia. Mam po prostu dylemat czy brać biedniejsze wersje z ciut mniejszym przebiegiem (około 30 tysiecy mniejszy przebieg), czy lepiej wyposażony z większym przebiegiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, oglądałem ten model jednak zależy mi na ekonomicznym silniku. Dużo jeżdżę po mieście (trasy oczywiście też dosyć często). Dowiadywałem się że z silnikim 1.5 można spokojnie 6-6.5 litra na 100 km zrobić w mieście. z 1.9 zapewne już tak różowo nie jest jeśli chodzi o spalanie chyba że się mylę. Głównie zależy mi na dosyć małym spalaniu w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest szansa żeby robić 100km po mieście (głównie wieczorami, nocą gdzie ruchu praktycznie nie ma) i wyciągnąć 7 litrów? Obawiam się właśnie tego spalania w cyklu miejskim. Fakt faktem że ropa leci na łeb na szyję z czego bardzo się cieszę jednak spalanie w granicach 8 litrów w cyklu miejskim będzie dla mnie już jednak trochę za wysoka. Może za dużo wymagam jednak ostatnio miałem okazję porozmawiać z właścicielem Laguny III z silnikiem 1.5. Wypytałem go ile w mieście wychodzi to przyznał że bez klimatyzacji da radę właśnie osiągnąć 6-6.5 bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda w mieście to ;

- krótkie odcinki jazdy - silnik nie osiąga właściwej temperatury pracy ,

- częste uruchamianie silnika ,

- przegrzewanie silnika w korku w czasie upałów ,

- jazda w korku - nieekonomiczna

 

Auto z przebiegiem ok.200.000 km to ewentualne koszty ;

 

- konieczność wymiany rozrządu z pompą wody ,

- konieczność w większości przypadków regeneracji ;

turbiny , wtrysków , dwu-masy .

 

Jaki jest stan hamulców , opon - w ewentualnym egzemplarzu ,

 

Jazda nocą - nie wymaga aż tak klimy automatycznej !!! .

 

Potrzebne dobre światła do jazdy w nocy

 

Bardziej - przydatne - to czujniki cofania - ( słaba widoczność do tyłu )

 

B.istotne - to jak było eksploatowane dane auto ,

 

- co ile wymiana oleju,

- jaki olej był stosowany ( filtr cząstek stałych )

- gdzie i na jakich trasach jeździło auto ,

- czy komputer nie wykazuje błędów ,

- czy silnik równo pracuje ,

- czy auto dobrze się zbiera i jedzie prosto

- jakie są ciśnienia sprężania w cylindrach

 

 

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę 1,9 dCi tylko w mieście. I powiem szczerze - zapomnij o zużyciu na poziomie 7 litrów, 7,5 to wynik do osiągnięcia może w lecie. Megę kupiłem w październiku i zużycie jest na poziomie 8 litrów. Bez różnicy czy jeździsz ospale czy dynamicznie. Auto jest dynamiczne i kusi do takiej jazdy. Niemniej poskromione pali równie dużo. Na chwilę obecną przy garażu blaszaku i codziennej miejskiej jeździe 15 km w obie strony do pracy i temperaturze od - 8 do - 15 wali mi 9 ropy shella nitro + jak wściekły. Liczę że i tym razem komp oszuka na litr i okaże się że zawyżył.

 

Auto sprawdzone, z pewnych rąk i w bardzo dobrym stanie pod każdym względem. Także spalanie jest jakie jest

Edytowane przez kambastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!