Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ściąganie w lewo po skręcie w lewo


Rekomendowane odpowiedzi

Objaw jest następujący.

Jak skręcam mocno w lewo to później ściaga go w lewo. Kierownica nie chce trzymać sie na "środku". Muszę przytrzymywać żeby samochód jechał prosto.

Jak po tym skręcę mocno w prawo, kierownica trzyma "środek i auto jedzie prosto. Wraca wszystko do normalności i tak w kółko.

Podczas skrętu w lewo zawsze słychać jakby "brzdęk", coś jak sprężyna. Na oko sprężyna jest cała, nie jest pęknięta.

Taki sam objaw był na letnich, jak i teraz zimowych oponach, wyważonych itd.

Gdzie szukać przyczyny? Sprężyna?, łożysko mcperhsona?

Znalazłem jescze takie informacje jak w załączniku, czy to może mieć znaczenie i wpływ?

Z góry dzięki za podpowiedzi.

post-88121-0-05990300-1453202749_thumb.jpg

2673A.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie amorka zależy od tego czy jest wspomaganie kierownicy, poniżej masz rysunek.

 

 

Niektóre wersje miały regulację konta pochylenia zwrotnicy, przynajmniej ja tak miałem w scenicu I 1,9 dti. Jeden z otworów mocujących amortyzator w zwrotnicy był owalny. Należało by to sprawdzić.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to myślę, że będą do wymiany łożyska Macphersona. Najlepiej wymienić oba.

W przypadku pękniętej sprężyny, na każdej większej dziurze będzie dość głośne stukanie.

Jeżeli sprężyna pękła i wypadła jej cześć auto będzie przekrzywione na tą właśnie stronę.

Najszybciej sprawdzisz sprawdzając odległość pomiędzy kołem i rantem błotnika, poza tym to widać.

Jeżeli to nie to, to do sprawdzenia pozostaje gałka drążka kierowniczego i sworzeń wahacza.

Tak czy siak trzeba podnieść przód auta, zrzucić koła i zobaczyć, inaczej tego nie ogarniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to łożysko McPhersona, a wnioskuję to z własnych doświadczeń, gdy w mojej megance też zużyło się, objawy były identyczne. Łatwo można to sprawdzić- jedna osoba kręci kierownicą, a druga w tym czasie trzyma ręką za sprężynę, jeśli wyczuwalne są na sprężynie charakterystyczne drgania to właśnie może świadczyć o zakleszczonym łożysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!