Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przewody Paliwowe


Obiboc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Towarzysze i Towarzyszki czy ktoś z was wymieniał przewody paliwowe w 1.5 ci ( 74 kW). Potrzebuję informacji gdzie kończą się przewody- ten z gruszką i powrotny ( chodzi o zakończenie przy sianie grodziowej),parę razy tam zaglądałem i nie zauważyłem żadnych złączek. Chcę wymienić wszystkie przewody w komorze silnika na gumowe. Szlag mnie trafia. Walczyłem z pęcherzami powietrza, wymieniłem gruszkę, zrobiłem obejście ( powrót z wtrysków do przewodu powrotnego) efekt taki że wczoraj auto zdechło na środku bardzo ruchliwego skrzyżowania. Powietrza w układzie było tak dużo że pompa poszła na sucho. pompowanie gruszką uratowało sprawę ale ona nie twardnieje^#$#&!!! Zamówiłem nowy filtr paliwa i chcę wrócić do starego układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to te dwa przewody w drodze do zbiornika mają złączki pod podłogą, zaraz za przednim prawym kołem.

Nie widzę sensu wymieniać całych przewodów, zwłaszcza tych na powrocie. Na powrocie jest nadciśnienie i podczas pracy silnika powietrza nimi nie zassie.

Wymień przewód zasilający pompę, ten od filtra do pompy gdyż nim najczęściej jest łapane powietrze. Ewentualnie jeszcze od gruszki do filtra.

Co do zgaśnięcia podczas jazdy to też miałem raz taki przypadek i okazało się, że smok zassał jakiegoś gluta ze zbiornika i zatkał przewód zasilający. Wystarczyło przedmuchanie przewodu między gruszką a zbiornikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację.

Przewód filtr - pompa oraz powrót-wtryski-pompa-filtr wymienione ( Wstawiony dodatkowy filtr- gdyby pompa sypała amelinium będzie widać).

Przewód powrotny z filtra do zbiornika chciałem wymienić bo jest pocięty ale założę łącznik. Przewód zbiornik- filtr chcę wymienić bo przy wymianie gruszki musiałem obcinać końcówki i nowa gruszka nie jest idealnie pionowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doraźnie by nie gasło możesz wstawić zawór zwrotny pomiędzy filtrem a pompą na silniku.

aha - nie polecam tego obejścia, co zrobiłeś: paliwo po to wraca do filtra, by podgrzać paliwo płynące do silnika. w zimie to się przydaje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie polecam tego obejścia, co zrobiłeś: paliwo po to wraca do filtra, by podgrzać paliwo płynące do silnika. w zimie to się przydaje!

A jak ktoś ma szczelne wtryskiwacze i przelewami praktycznie nic nie leci to jak myślisz, co grzeje paliwo w filtrze? Podpowiem - paliwo w filtrze jest podgrzewane cieplejszym paliwem powracającym z pompy. A jak dużo paliwa leci z wtryskiwaczy to przeważnie jest problem z uruchomieniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pompa faktycznie podgrzeje paliwo. Zobaczymy co wyjdzie wstawię zaworek zwrotny, wymienię przewody na gumowe, filtr uszczelkę przy czujniku wody w paliwie. Jak to nie pomoże to wywalam dodatkowy filtr robię wszystkie przewody na czarno :angry: I będę udawał że ich tam nie ma.

 

Dodano: 07 lut 2016 - 09:53

Jestem po wymianie jak zwykle troszkę prowizorycznej ale....... RENATA :wub: WRÓCIŁA tęskniłem za nią tak bardzo. Po całodziennym postoju pierwsze odpalenie 2-3 obroty silnika, jak odpali pracuje cicho i równo, przyspiesza bez poszarpywania. Poczekam jeszcze tydzień ale jestem pełen nadziei. A co zrobiłem ??? NIC KUSZA TWARZ praktycznie NIC, połatałem to co wcześniej pociąłem i wymieniłem filtr PALIWA na DELPHI. Różnił się tym że ma taką kuleczkę która grzechocze w środku filtra. Poprzednie 2 lub 3 filtry które zamontował serwis wtrysków były no name i kuleczki nie miały. Podczas pompowania grucha nie robiła się twarda a teraz JAK SE ŚCISNĘ GRUCHĘ ... Człowiek głupi gdybym najpierw wymienił filtr na normalny nie pociachał bym wszystkich przewodów i miałbym oryginał pod maską :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei wyminiłem już kilkanaście filtrów do 1.5 dci zarówno do 101 jak i 82 KM i w każdym był zaworek z kulką. Były to filtry filtrona, delphi, purfluksa, mana. Nie spotkałem jeszcze filtra bez tego zaworka.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą kulką pewnikiem jest tak jak piszecie że była tyle że nie dzwoniła. Wczoraj już tego nie sprawdzałem tylko rozbiłem filtr by sprawdzić czy nie ma opiłków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!