Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stacyjka, nie zawsze dam rade przekręcić kluc


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem, gdyż nie zawsze mogę przekręcić kluczyk w stacyjce.

Jak nie da się przekręcic to musze odpowiednio kierownicą ruszyć i wtedy sie da.

Czasem jednak musze się kilka razy do tego zabrać bo sie nie da.

Nie mam alarmu ani centralnego zamka. Tylko immobilizer.

Co mam robić? Stacyjki nie chce wymieniać bo nosze tylko jeden kluczyk i nim otwieram wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

cześć ja też mam ten problem i niestety nie chodzi tu o blokade kierownicy ;/ raz sie przekreca bez problemu a raz musze probowac po kilka lub kilkanascie razy przekrecic i niestety dzieje sie to juz czesto <ok> co moze byc tego przyczyna ? ile moze kosztowac naprawa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku castagnet, jestem prawie przekonany że problem twki w blokadzie kierownicy a "walka" z nim polega na tym że trzeba sie przyzwyczaić która zapadka łapie: lewa czy prawa. I tak w pierwszym przypadku przed dotknięciem kluczyka kierownice trzeba pchnąć w prawo i dopiero przekręcić kluczyk i adekwatnie w drugim przypadku.

hitachi, czy jeżeli kierownica nie była zablokowana to też maż problem z przekręceniem kluczyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się zaraz później tak uszkodziła stacyjka, że nie cofał się kluczyk po przekręceniu w pozycję "zapłon" i trzeba było go cofać ręcznie.

Wydaje mi się że ten objaw jest po prostu wymiernikiem zużycia stacyjki.

Polecam ją wymienić, zanim rozleci się do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jeżeli nie mam zablokowanej stacyjki tez tak jest. Czasami jezeli przekrecam kluczyk bardzo delikatnie i prubuje jątak jakby wyczuc to się przekreci za pierwszym razem, ale nie zawsze to dziala. Mam nadzieje ze sie nie posypie cala stacyjka bo narazie brak budżetu u mnie :/

 

[ Dodano: 2008-05-26, 21:29 ]

oczywiście chodziło mi o zablokowaną kierownice nie stacyjke sorki <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczyk w zamienniku był bardzo tandetny. Jak się okazało że przy rozbieraniu go został identyczny jak oryginał (nawet miał dziurkę na śrubkę). Odkręciłem śrubkę w oryginalnym kluczyku, wyciągnąłem metalowy element z obudowy kluczyka i włożyłem ten nowy. 2 minuty roboty i IMMO działa bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

W mojej renault megane classic phII 1.4 16V nie da się wyciągnąć kluczyka ze stacyjki ani nawet go przekręcić. Po odpaleniu kluczyk nie odbijał i trzeba było go samemu cofać. Samochód mój posiada fabryczny alarm i immobilizer. Mechanik za wymiane stycyjki chce 600 zł za stacyjkę i zamki w drzwiach. Czy te części są tak drogie??? I czy mógłby mi ktoś podać kod/numer stacyjki. Proszę o szybką odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

dzisiaj rano pojawił się u mnie taki problem: kluczyk w stacyjce nie chce się przekręcić. Obracanie kierownicą nic nie daje.

 

Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem. Co może być przyczyną?

 

Przedwczoraj w nocy rozładował mi się akumulator i trochę po podładowałem. Mam w samochodzie blokadę rozruchu i słyszałem, że jak akumulator całkiem się rozładuje, to nawet kluczyka się nie da przekręcić. Może być to przyczyną i wystarczy naładować akumulator, czy jednak przyczyna może być inna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj takich osób, że akumulator i stacyjka.

Po prostu stacyjka albo została uszkodzona ze starości (było już na forum o tej przypadłości), albo dostała dziwnej wilgoci i złapał ją mrozek. Proponuję kupić jakiegoś odmrażacza do zamków z zawartością olejki grafitowego (olejek smaruje i konserwuje, w jakiś sposób wtrysnąć do zamka. Dwa razy w roku tak robię i nie mam żadnych problemów, ewentualnie moje zamki i stacyjka są w dobrej kondycji. Jak nie masz możliwości bo kluczyk nie chce wyjść, to dorwij strzykawkę i igłą spróbuj troszeczkę wcisnąć oleju silnikowego do stacyjki, a potem delikatnie mm po mm obruszać kluczyk. Gorzej jeśli uszkodziła się jedna z zapadek, wtedy potrzeba będzie wymienić wkładkę stacyjki (chyba Przemo kiedyś opisał i zrobił manuala co dokładnie trzeba zrobić przy wymianie wkładki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że u mnie wygląda to tak, że kluczyk wchodzi bez problemu i jestem w stanie przekręcić go minimalnie, ale potem jakby była blokada i dalej się nie da. Czy w takiej sytuacji też może byc problem z mrozem? Czy raczej coś się uszkodziło w stacyjce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!