Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Usterki silnika


Micholec199

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam pewien problem z Megi II i nie za bardzo wiem, jak sobie z nim poradzić. Problem polega także na tym, że łączy w sobie usterki o charakterze mechanicznym oraz elektrycznym. Zamieszczam w jednym dziale, bo być może przyczyna będzie jedna dla obu usterek. Chciałbym także poinformować, że szukałem przyczyn usterek – i moje pomysły, co może powodować problemy, opisałem poniżej.

 

Zacznę od tego, że na lato 2015 r., wymieniłem pasek rozrządu, przy przebiegu około 74 tys. Km. (obecnie Meśka ma przejechane około 80 tys.).

Generalnie mechanik mówił, że sprzęgło jest trochę śliskie i w tym roku warto je wymienić. Ale czy to może być przyczyna wszystkich usterek?

 

Usterki są następujące:

1.Wydaje mi się, że pomarańczowa kontrolka silnika - systemu wtrysku świeci się dłużej niż zawsze.

2.Przy zimnym silniku, zaraz po zapaleniu silnika, zdarza mu się zgasnąć albo utrzymywać obroty na poziomie około 500-600, co powoduje, że całe auto wpada w drgania. Sytuacja znacznie nasila się w razie mrozów. Generalnie, jak temperatury są powyżej zera, problem prawie nie występuje. Zgaśnięcie zdarza się czasami 2-3 razy pod rząd, a czasami nawet – w czasie jazdy, co jest najgorsze. Czasami aby nie gasł jadę na ciągłym gazie (utrzymuję go w okolicach 1000-1100 obrotów) i hamuję delikatnie ręcznym – wiem, że tak nie powinno być, ale nie mam innego wyjścia. Czasami także zdarza się, że silnik przygaśnie w czasie jazdy, ale przez wrzucenie dwójki i wciśnięcie gazu silnik zaskakuje (wiem wiem, tak nie wolno robić). PROPOZYCJA ROZWIĄZANIA: przeczyścić przepustnicę?

3.Na zimnym silniku, podczas wciskania sprzęgła, czasami słychać dziwny świst. Nie jest to pasek klinowy. PROPOZYCJA ROZWIĄZANIA: nie wiem, w necie nic konkretnego nie ma.

4.Podczas stania na luzie, światła czasami świecą jaśniej, a czasami ciemniej. To samo dotyczy wentylatora – czasami pracuje wyraźnie mocniej, a czasami – słabiej (podczas jazdy tego nie obserwuję, ale może przez to, że silnik mocno pracuje). PRZYCZYNA ROZWIĄZANIA: kabel masowy silnik-nadwozie, względnie: przeczyścić alternator albo sprawdzić regulator napięcia? A może akumulator (w sumie to ma już 8 rok – jeździ od zakupu auta).

5.Może to jest moje subiektywne odczucie, ale auto jest ostatnio nieco bardziej ociężałe i nieco wzrosło spalanie (to zaczęło się jeszcze na jesień, kiedy nie było zimniej, a więc niższe temperatury nie są tego przyczyną).

6.Ostatnio, podczas puszczania sprzęgła po wrzuceniu drugiego biegu z jedynki, czuć było delikatne szarpnięcie. Dziwne, ale obecnie ono ustąpiło.

 

Wiem, że czeka mnie wizyta w serwisie, ale chciałbym wiedzieć, o czym z nimi rozmawiać, stąd ten wątek.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowe usterki Megane . Jak się nie dba to tak później jest. Wszystko na raz.

 

Śliskie sprzęgło haha a to jajcarz . Ślizganie sprzęgła występuje podczas jazdy i objawia się zwiększaniem obrotów silnika bez przyśpieszania , albo inaczej przy dodoaniu gazu silnik wchodzi na obroty a samochód nie przyśpiesza.

 

1. Układ wtryskowy / zapłonowy. Warto sprawdzić kable z cewki, często padają, odczepiają się, przebicie. Oprócz kabli, sprawdzić świece i ich kolor, ustawić elektrodę masy świec , równo i pionowo.

2. Wyczyścić filtr powietrza, sprawdzić wszystkie rury, czy gdzieś nie łapie lewego powietrza. Przeczyścić przepustnice, wymienić uszczelki jeśli konieczne +adaptacja . Sprawdzić silniczek krokowy, czujnik obrotów przy przepustnicy.

3. Może pedał sprzęgła piszczy? ewentualnie wysprzęglik.

4. Nierównomierne obroty- układ wtryskowy/ zapłonowy ewentualnie diagnostyka silnika. Kompresja itp sprawy typu spalanie.

5. To samo co w puncie 4 lub tak jak mówisz, akumulator słaby.

6. Może to tylko twój styl jazdy :P Gorzej jak szarpie podczas jazdy na wolnych obrotach bez dodawania gazu.

Edytowane przez Robnierob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!