Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zwarcie instalacji układu podnoszenia szyb


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zaczynając od początku historię spróbuję wszystko wyjaśnić jak to się zaczęło.

Po dwóch dniach postoju samochodu na parkingu okazało się że akumulator całkowicie się rozładował, podczas pomiaru jeszcze na zamontowanym okazało się że napięcie wynosi nieco ponad 3V, po wyciągnięciu akumulatora napięcie cały czas rosło i po 1,5 godzinie osiągnęło 8V po czym podpiąłem pod prostownik i naładowałem.

Po podpięciu do instalacji Meganka zapaliła bezproblemowo, prąd ładowania był w normie więc przyszła kolej na sprawdzenie poboru energii, wyszło 116mA więc trochę za dużo ale pomijam to bo najgorsze dopiero nastąpi, podczas ponownego pomiaru wszelkie wartości były przekroczone pobierał więcej niż 10A po czym zaczęło się dymić z tylnych drzwi jak się okazało z kostki przy silniczku podnoszenia szyb, po rozłączeniu myśląc że problem został wyeliminowany podłączyłem akumulator następnie wsiadłem za kierownicę i odpaliłem silnik, natychmiast szyba przednich drzwi samoczynnie opadła i zaczęło się dymić tym razem z nich.

 

Czasami miewałem problemy tego typu że podczas odpalenia samochodu nie podświetlały mi się zegary zgaszenie i ponowne odpalenia pomagało, druga sprawa to czujniki cofania które też czasami piszczały, nie wiem czy ma to związek z tą sprawą ale te objawy jak już występowały to były podczas deszczowej lub wilgotnej pogody a to co się stało teraz też nastąpiło po deszczowej wilgotnej pogodzie.

Nie wiem czy jest sens podpinać ponownie akumulator bo tym razem spaleniu może ulec coś innego.

 

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie skorzystam bo naprawa w warsztacie przekroczy koszt tego samochodu bo mieszkam w Anglii, dawno temu miałem go sprzedać ale pojawiły się inne wydatki i teraz już za późno :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie on się normalnie znajduje? bo ja mam Anglika i nie wiem czy jest w tym samym miejscu, a jakoś znaleźć informacji nie mogę na ten temat gdzie jest, myślę że trzeba schowek zdemontować ale nie jestem pewien, spróbował bym go wysuszyć może się da a druga sprawa to jakim cudem tam się dostała woda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji EU jest pod kierownicą, w UK podejrzewam, że będzie za schowkiem.

Woda dostaje się tam najczęściej z różnego rodzaju nieszczelności, np. zapchane odpływy przy przedniej szybie.

Sprawdź też samą skrzynkę bezpieczników, bo ona też może być mokra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a druga sprawa to jakim cudem tam się dostała woda?

Np przez nieszczelną przednią szybę, przez źle wykonany zabieg czyszczenia klimatyzacji (napsikany preparat do dezynfekcji w kratki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem i sprawdziłem faktycznie znajduje się za schowkiem a dokładnie nad nim, niestety albo na szczęście sam nie wiem co lepiej ponieważ jest suchy nie ma żadnych oznak wody jest na nim nawet drobna warstwa kurzu więc było by widać jak by coś po nim spływało, bezpieczniki też wydają się suche, jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wygląda na suche, może wyschło bo dzisiaj było 10 stopni ciepła, wiał wiatr i świeciło słońce, ale dlaczego po wyschnięciu dalej pali i dlaczego dosłownie nie spalił się samochód podczas okresu gdzie wyczerpał się akumulator, a bezpieczniki po co są jak nie działają to nie ma sensu.

Czy możliwe jest że po ponownym podłączeniu akumulatora zwarcie pojawi się gdzieś indziej, bo było przecież na obwodzie od podnoszenia szyb, czy po wyciągnięciu bezpiecznika jest możliwe że przeskoczy gdzie indziej na przykład na podgrzewanie siedzeń?

Edytowane przez Adramelek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!