Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,6 czy 2,0


Dango28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zamierzam w najbliższym czasie zakupić Megane II po lifcie i otóż stoję przed dylematem z jakim silnikiem szukać zastanawiam się na 1,6 i 2,0 będę wsadzał LPG do niego tak ze prosił bym o opinie który silnik lepszy do LPG i czy miedzy tymi dwoma silnikami jest duża różnica dynamika w jeździe i jaka różnica w spalaniu, jeżeli chodzi o awaryjność to wydaje mi się ze te silniki miedzy sobą się szczególnie nie różnią ale tez prosił bym o opinie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć, ale 2.0 na pewno będzie więcej palił LPG niż 1.6. Myślę że reszta jest już indywidualna, np jeśli o mnie chodzi to szukałbym 2.0 z silnikiem RS :P

Silnik 1.4 występuje w dwóch wersjach - 82 KM i 98 KM. Bierz mocniejszą, jest ekonomiczna

Silnik 1.6 16V również można polecić, ale trzeba być przygotowanym na problemy z wariatorem , obrotami.

Wersje 2.0 nadają się na dalsze trasy. Diesle powyżej 1.9dci, mają turbo ze wzmocnionym rozrządem i turbosprężarką.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 F4R nie pali więcej niż 1.6, miałem 1.6 i paliło mi w mieście 10 bo trzeba było się nakręcić, a w trasie też słabo bo 5tka skrzynia. 2.0 jedzie lepiej pali tyle samo i w trasie lżej dla uszu, mimo że motor i tak głośny

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również sugeruje 2.0 - mam aktualnie 1.6 i ten silnik jest po prostu troszkę za słaby do tej budy. Tak jak kolega wyżej napisał odnośnie spalania w mieście - mam tak samo, 10+ l muszę liczyć.. jeździłem Laguna 2.0 Turbo to mieściłem się 11-12... a mocy było o 50% więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Paweł pisze 2.0 mają skrzynię 6 biegową i dzięki temu spalanie jest porównywalne z tym jakie jest w 1.6. Też się kiedyś nad tym zastanawiałem jaki silnik wybrać, wybraliśmy 1.6 i pewien niedosyt pozostał, na dzień dzisiejszy napewno zdecydował bym się na 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja swoją Megi 1,6 jeżdżę dosyć żwawo po Gdańsku , często stojąc w korkach i na klimie , wychodzi mi spalanie 8,5 PB 98 , natomiast poza miastem , a zwłaszcza na autostradzie ,z V pow 140 wychodzi grubo pow . 9 l/100km . Poza terenem zabudowanym bardzo brakuje 6 biegu . Rozrząd wymieniłem 4 lata temu z KZFR od Laguny i do tej pory nie mam z nim żadnego problemu . Moim zdaniem 1,6 ze skrzynią 6 może być fajną propozycją , dużo jednak zależy od konkretnego egzemplarza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane II 1.6 z manualną skrzynią miały tylko 5 biegów. 6 biegów jest w Megane III, ale użytkownicy skarżą się, że 6. bieg jest prawie taki sam jak 5. bieg w Megane II.

Jakbym miał jeszcze raz kupować, to kupiłbym wersję z silnikiem 2.0. Więcej mocy, 6 biegów, które obniżają hałas i ograniczają spalanie, mniej wysilony silnik i do tego jest to praktycznie gwarancja dobrego wyposażenia. Łatwiej o tempomat, nie widziałem manualnej klimatyzacji w wersji z silnikiem 2.0 itd, itp. Cena jest podobna, a wrzucenie w gaz też będzie bardzo przyjemne przy obecnych cenach tego paliwa (tydzień temu w Pile na Orlenie widziałem 1.64 zł za litr).

PS: średnie spalanie gazu w moim 1.6 to około 9 litrów/100 km. Dużo trasy, przeważnie 110-120 km/h oraz codziennie dojazd do pracy 3,5 km - bardzo szybko nawet zimą przełącza na gaz. Na benzynie do 90 km/h jest miło i cicho, naprawdę, ale powyżej robi się już coraz głośniej, powyżej 120 km/h nie ma co jeździć, bo ciszy nie będzie. W dodatku wtryski od gazu są głośniejsze od tych benzynowych. Kwestia jeszcze, że 2.0 ponoć ma lepsze wyciszenie ściany grodziowej, ale technicznie ja tego nie potwierdzę.

Edytowane przez Damn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wyżej mnie wyprzedził ;)

Nie jest czasem tak, że 6 bieg w 2.0 nie zbija zbytnio obrotów :?: Biegi są krótsze, aby auto było elastyczniejsze, a np. przy 100km/h przy 5 jak i 6 obroty będą bardzo podobne. Oczywiście mogę się mylić :)

Edytowane przez ziomek4007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!