Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,6 czy 2,0


Dango28

Rekomendowane odpowiedzi

To i tak lepiej niż 1.6: 3000 obrotów przy równo 100 km/h. Ale faktycznie, szału nie ma. Mimo wszystko będzie ciszej. Ja mam (o ile dobrze pamiętam) 2700 obrotów przy 90 km/h na 5 biegu, więc w 2.0 na 6. biegu pewnie będzie jakieś 2550 (?). Przyjemniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo osób ubolewa nad skrzynią w 1.6, że są wysokie obroty przy wyższych prędkościach, ale jak Wy sobie to wyobrażacie? Fizyki nie oszukacie :) Te silniki nie mają turbo, a więc ciągną od około 3,5 tyś. obrotów (takie jest moje odczucie w trakcie jazdy). W związku z tym nie wyobrażam sobie sytuacji, że np. jadę autostradą 115 km/h, mam np. 1250 obrotów i muszę redukować przed górką bo samochód nie ma siły podjechać. Fakt byłoby ciszej, ale ręka by odpadała od wachlowania biegami :)

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki w ogóle nie ciągną. Proszę mi wytłumaczyć po co w ogóle mają KZFR? Chyba tylko w celach ekologicznych i jako dodatkowy przychód serwisów. Ręka od wachlowania i tak boli.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo osób ubolewa nad skrzynią w 1.6, że są wysokie obroty przy wyższych prędkościach, ale jak Wy sobie to wyobrażacie? Fizyki nie oszukacie :) Te silniki nie mają turbo, a więc ciągną od około 3,5 tyś. obrotów (takie jest moje odczucie w trakcie jazdy). W związku z tym nie wyobrażam sobie sytuacji, że np. jadę autostradą 115 km/h, mam np. 1250 obrotów i muszę redukować przed górką bo samochód nie ma siły podjechać. Fakt byłoby ciszej, ale ręka by odpadała od wachlowania biegami :)

Dlatego potencjalnemu kupcowi sugeruję 2.0. ;> Mimo wszystko jakby biegi w 1.6 zostały tak jak są i do tego byłby dorzucony 6. bieg, gdzie np. 3000 obrotów byłoby przy 120-130, to również byłoby fajne, bo jazda autostradą nie byłaby aż tak uciążliwa. A to, że nie pojedzie się na tym biegu przy 70-80 km/h? Nie takie jest jego założenie. Od wyprzedzania też on nie jest, więc wszystko by grało. W sumie, jak widzę, w 2.0 również mógłby być dłuższy ten 6. bieg. To jest eko bieg do jazdy z w miarę równymi prędkościami, a nie do wyprzedzania ciężarówek, gdzie 1.6 prosi się o redukcję do czwórki, czy nawet trójki niekiedy przy tym manewrze. Jestem w pełni świadomy tego wszystkiego, co powyższego nie zmienia. :)

PS: z tym 1250 obrotów to poleciałeś po bandzie :P

Edytowane przez Damn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kojarzycie jak wygląda porównanie Laguna II PH II 2.0 135KM skrzynia 5 biegowa VS Megane II PH II 2.0 135KM skrzynia 6 biegowa.

Które z tych aut będzie miało niższe obroty na najwyższym biegu np: przy 100 km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mało obiektywnie - obecnie sprzedaje megane 2.0 :D

Jeździłem Megane I 1.4 LPG - zrobiłem nią ok. 150 kkm i średnie spalania to około 9 L lpg/100km. Obecnie jeżdżę Megane II 2.0 lpg i średnie spalanie na dystansie 65 kkm to 10,1 L LPG/100km (+0,5 L Pb95). Dużo większy samochód, mocniejszy silnik a dużej różnicy w spalaniu nie ma. Znajomy ma Megane II 1.6 lpg: ja przyspieszając zmieniam biegi przy 3000 mam porównywalną dynamikę jak on zmieniając przy 3500-4000. Skrzynia 6 biegowa bardzo przydaje się na trasie. Silnik ma tylko 134KM - ale jest bardzo elastyczny i nie trzeba często zmieniać biegów.

Dango28 polecam zakup Megane z silnikiem 2.0, czy masz świadomość, że w 2.0 jest sprzęgło dwumasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podłączyć się do tematu. Powoli rozglądam się na wiosnę dla siebie za Megane 2 CC i z racji tego, iż robię małe przebiegi (ok 8-10k km rocznie) zdecydowałem się na benzynę. Mój wybór padł na 2 litrową jednostkę. Zastanawiam się jednak nad silnikiem Turbo i tutaj moje pytanie - jaką ten silnik ma opinie? Czy są to awaryjne jednostki czy dość wytrzymałe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, fajnie wiedzieć bo Turbo jest ciekawą opcją ale rzadką i generalnie auta z tym silnikiem się cenią. A te silniki były na pasku czy łańcuchu? Generalnie pytam zarówno o wolnossący jak i uturbiony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!