Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duży pobór prądu


Rekomendowane odpowiedzi

W skrzynce przy aku jest biały moduł z bezpiecznikami to to jest uch czy usm? Czytając inne posty jedni piszą że to uch a inni że usm

 

Dodano: 13 lut 2016 - 16:21

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Ten moduł przy aku to jest usm (tak napisane ns obudowie) i tam wygląda że wszystko jest ok tzn. suche brak zimnych lutów na płytce.

A uch gdzie się znajduje i czy może powodować że co 15 min. w module usm zadziała przekaźnik i elektroniczny przepływomierz powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi moduł jest nad pedałem sprzęgła. Trzeba plastiki rozebrać. Możesz też w niego popatrzeć. Z tego co piszesz to odzywa ci się przepustnica zespolona z silnikiem krokowym. Spróbuj jeszcze odłączyć 3 wtyczki z komputera silnika - ten za akusiem. Zamknij auto - zrób pomiar.

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega elwik1984 ma rację, po odpięciu tego komputera za aku z trzema wtyczkami (wystarczy że odepnę środkową i górną) pobór prądu spada do 0,01÷0,02 A.

Czy ten komputer jest jakoś naprawialny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie ten komputer silnika jest uszkodzony. Trzeba by według rozpiski jego pinów sprawdzić czy nie dostaje sygnału włączenia z samochodu. Wtedy będzie gdzie indziej problem. Na forum są schematy, znajdź wszystkie napięcia po stacyjce tego sterownika.( może któreś się nie wyłącza )

 

Centralka wtrysku jest to element o kodzie 120, jest opis wszystkich trzech wtyczek :D :)

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu kolega elwik1984 ma rację, podłączyłem inny komputer i usterka zostaje więc komp ok

To jest sterowane masą i gdzieś tą mase dostaje (chyba na lewo). Przy odpinaniu masowych przewodów z akumulatora jeden iskrzy przy wypiętym komputerze a przy wpiętym dwa iskrzą.

Według mnie masowe przewody nie powinny iskrzeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie masowe przewody nie powinny iskrzeć

Jeżeli obwód jest obciążony to zawsze iskrzy w miejscu przerwania obwodu, nie ma znaczenia czy to jest odpięcie od strony zasilania czy od masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik silnika jest załączany plusem po stacyjce. Ale ma też dwa główne zasilania po przekaźniku. To musisz sprawdzić.

pin D1,035mm2 - plus po zapłonie, pin G1,2mm2 - plus wtrysku po przekaźniku. Te dwa zasilania masz w jednej wtyczce, a w drugiej jest jeszcze jeden plus wtrysku po przekaźniku - pin M2 1.4mm2.

Zdjęcia wtyczek która jest która są w schematach na forum do ściągnięcia. Reasumując, wydaje mi się że trzeba podmienić sterownik w czarnej skrzynce. A potem jak będzie dobrze to kodowanie sterownika.

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Meganka naprawiona.

Przyczyną takiego poboru prądu i zachowania się samochodu był mostek na zasilaniu komputera silnika.

Powinien być plus po zapłonie a ktoś kiedyś czemuś założył ten mostek i plus podawany był na stałe, ale dzięki Panu Tomkowi z serwisu Renault w Bełchatowie, którego mogę polecić, udało się naprawić megi

Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie uważam że temat można zamknąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!