Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszkodzony gwint w głowicy 1.4 16v


copec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Proszę szanownych forumowiczów o pomoc w znalezieniu sprawdzonego warsztatu który naprawi uszkodzony gwint w głowicy 1 szt. Padła cewka i nowej nie da się już wkręcić

mój mechanik chce wymieniać całą głowicę, a trochę poczytałem że można by spróbować to naprawić

Lokalizacja to południe woj. śląskiego, Jastrzębie, Żory, Rybnik?

Czy jest to naprawialne czy faktycznie trzeba by wymieniać głowicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa/używana głowica i nie kombinuj, zrobisz przy okazji uszczelki, zawory, chyba że auto na wykończeniu.

Nawet nie zapalaj na próbę, wszystkie paprochy z uszkodzonego gwintu masz teraz na tłoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 19.02.2016 o 20:12, tomgrandtour napisał(a):

uszkodzonego gwintu masz teraz na tłoku.

Śruby trzymające cewkę absolutnie nie mają dostępu do przestrzeni cylindrów.

Każdy kumaty mechanik mający odpowiednie wyposażenie może bez problemu przegwintować otwór na większy lub wymyślić sposób aby cewka nie ruszała się podczas jazdy. Choćby przez wklejenie śruby trzymającej cewkę.

Twoja propozycja to co najmniej 2000 PLN,a mechanik weźmie może 100 PLN za przegwintowanie

Tam jest gwint M6 lub M8, nie pamiętam. Osobiście odtłuściłbym otwór, zamiast TORX-a znalazł odpowiedniej długości śrubę z łbem sześciokątnym i zakręcił na distalu.

Potem trzeba odczekać 24 godz. i będzie działać. Śruba ma za zadanie przytrzymać cewkę żeby się nie ruszała w czasie jazdy, tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam może jeszcze że ucieka powietrze spod cewki, świecy, czy to może oznaczać również uszkodzony gwint świecy? z tym będzie już gorzej? cewka przed wyjęciem była nieruchomo :( czyli chyba głebiej jest uszkodzony/zerwany gwint?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to może wskazywać na uszkodzenie gwintu na świecy. To już jest poważny problem.

To też jest do naprawy i niektóre warsztaty mają sprzęt i wiedzę jak to prawidłowo zrobić. Przy Twoim przebiegu, zakładając, że chcesz tym autem jeszcze dłużej pojeździć, może rzeczywiście warto zainwestować w nową-starą głowicę? Tyle, że zaczynają się w tym momencie robić koszty. Zakładając że jesteś w stanie samodzielnie wszystko zdemontować i ponownie zmontować należny się liczyć z kosztem ok 1500 PLN, w tym kompletny rozrząd, olej i płyn chłodzący.

 

PS

w Żorach jest firma zajmująca się sprzedażą części i regeneracją głowic, znajdziesz ich na allegro. Może warto do nich podjechać i popytać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie jestem biegły w tych sprawach a dokładanie do auta wartego ok 3 tys-3,5, 2 tysi bardzo boli i wolałbym to gdzieś naprawić, pytanie gdzie? do oświęcimia trochę daleko chyba się nie dokulam :(

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz najtaniej to magicy robią wkłady naprawcze do gwintów, ale i tak trzeba do tego głowice zdjąć, polataj po warsztatach, wtedy bez nowej głowicy, ale i tak pewnie kilka stówek pęknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli do naprawy zabierze się odpowiedni fachowiec, z odpowiednim zapleczem to absolutnie głowicy nie musi ściągać.

Przy tej wartości auta, to zabójstwo dla portfela. Opiłki można odessać, rewizję wnętrza cylindra robi się endoskopem i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy gaziarz tak prawi, jak mu się nie chce kolektora do wiercenia wyciągać :mrgreen: .

Argument o wartości auta jest śmieszny, jak mam auto za 2 tysie to nie kupuje nowych opon i tłumika bo to przewyższy wartość pojazdu? uwielbiam takie gadki ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prezjeździłem dziś wszystkie znane mi w okolicy zakłady i bez zdejmowania głowicy nikt się nie podejmie naprawy, zamówiłem nową/starą głowicę i przy okazji zrobię też całą resztę czyli m.in. rozrząd, który i tak miałbyć na wiosne wymieniany, może na kilka lat znowu będzie spokój

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 20.02.2016 o 21:58, tomgrandtour napisał(a):

Każdy gaziarz tak prawi, jak mu się nie chce kolektora do wiercenia wyciągać :mrgreen: .

Argument o wartości auta jest śmieszny, jak mam auto za 2 tysie to nie kupuje nowych opon i tłumika bo to przewyższy wartość pojazdu? uwielbiam takie gadki ;).

Znasz budowę kolektora dolotowego i cylindra? Widzisz pewną różnicę?

Jakie gadki uwielbiasz to Twoja sprawa. Jest to moja opinia, możesz mieć inną a właściciel auta i tak zrobi co będzie uważał, co jest dla niego najlepsze. Właściciel każdego auta, staje w pewnym momencie przed decyzją, sprzedać, wymienić na inne, młodsze, w lepszym stanie technicznym. W przypadku aut o małej wartości dochodzi jeszcze element ekonomiczny. W przypadku naprawy, potrzeby poważnej inwestycji w takie auto, naprawdę warto czasami odłożyć sentymenty na bok i zastanowić się, czy nie lepiej auta pozbyć się. Ale są to nasze jałowe dyskusje, nie znamy stanu auta ani portfela właściciela.

Wymiana opon, czy tłumika to całkowicie inna sprawa. Są to części eksploatacyjne, wpływające bezpośrednio na bezpieczeństwo czy komfort. Fabryczne nowe opony kupiłbym, nawet do auta o wartości 500 zł.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!