Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II, pytania od nowego użytkownika.


pawwol90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem i z góry przepraszam jeżeli wpisałem zły temat bądź założyłem go w nie tym dziale co trzeba. Tym samym chciałbym się z wszystkimi grzecznie przywitać i pozdrowić.

Wracając do tematu: znalazłem całkiem "fajnego" Renault Megane II z 2008r z silnikiem 1,6 16V według opisu ogłoszenia 110KM w wersji sedan. Mam kilka pytań:

1. Jak sprawuje się ta jednostka?

2. Czego można się spodziewać z awarii w silniku?

3. Jakie są ogolnie bolączki tych samochodów?

4. Jak będę oglądał samochód u aktualnego właściciela to na jakie rzeczy zwrócić uwagę? (chodzi mi tutaj głównie o takie rzeczy, które lepiej zobaczyć wcześniej niż się potem zdziwić)

5. Jakie są koszty podstawowych elementów eksploatacyjnych (filtry, klocki, tarcze, płyny, itp.)?

6. Chyba najważniejsze: czy warto w ogóle interesować się Renault Megane II z tą jednąstką?

 

 

Jeden z użytkowników forum klubu clio próbował mnie odwieźć od zakupu Megane, jednak twierdzę, że na forum tego modelu uzyskam dokładniejsze informacje, więc jestem i mam nadzieję, że po udanym zakupie tego bądź innego Megane zostanę na dłużej :)

 

Z góry dziękuję wszystkim, którzy udzielą sie w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pytania nie odpowiem choć na podstawie tego co przez lata na tym forum czytam, odpowiedzi znam...

Pozostawię to użytkownikom Meganek.

Ja dosiadam sceniole..

Dziwi mnie tylko to, co napisano na forum CLIO i do tego się odniosę.

Przecież to ta sama marka, te same silniki, podobne części i ich ceny, tyle tylko, że bardziej ciasna odmiana Renaulta.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie PRZEDRZEŹNIASZ :?:

Najwidoczniej gość, który próbował mnie odwieść od rozglądania się za megane nie był zbyt miło doświadczony. Zastanawiam się głównie nad tym jak patrzeć na ten wóz. Z tego co widzę ten 2008 to już jakaś końcówka produkcji bo w tymże roku wyszła III (o ile mnie wiki nie skłamała ;) )

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak sprawuje się ta jednostka?

2. Czego można się spodziewać z awarii w silniku?

3. Jakie są ogolnie bolączki tych samochodów?

4. Jak będę oglądał samochód u aktualnego właściciela to na jakie rzeczy zwrócić uwagę? (chodzi mi tutaj głównie o takie rzeczy, które lepiej zobaczyć wcześniej niż się potem zdziwić)

5. Jakie są koszty podstawowych elementów eksploatacyjnych (filtry, klocki, tarcze, płyny, itp.)?

6. Chyba najważniejsze: czy warto w ogóle interesować się Renault Megane II z tą jednąstką?

 

1. Po mieście podobno ok, w trasie dość głośna. Wydaje mi się, że po prostu się sprawuje tak jak taki silnik w takim dość dużym aucie.

2. W tym silniku cewki zapłonowe i koło zmiennych faz rozrządu.

3. Elektryka, aczkolwiek po liftingu jest podobno lepiej, podobno zawieszenie z przodu wysiada dość często, ale tego nie wiem na 100%.

4. Na takie jak zawsze przy zakupie auta. Do tego jak będzie chodzić jak diesel to znaczy, że wyżej wymienione koło do wymiany. Jednak robi się to z rozrządem i taki komplet to koszt ok 700 złotych dla tego silnika. Jak będzie miał hands free to sprawdzić czy przyciski w klamkach chodzą jak nie to zwrócić na to uwagę przy negocjacjach. Te przyciski zamykają drzwi.

5. Nieduże, przy czym łatwa dostępność oryginalnych części. Jedyne co mi do głowy przychodzi to tarcze z tyłu są razem z łożyskami i oryginały kosztują coś koło 450 złotych, ale to nie jest taki duży koszt. Reszta raczej niedrogo, powiedziałbym części oryginalne są w takich cenach jak części renomowanych producentów zamienników.

6. Według mnie nie i dlatego szukałem z silnikiem 2.0, ale z drugiej strony jak nie wymagasz od auta mocy to o wiele łatwiej znajdziesz i o wiele taniej MII z 1.6 na pokładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam chyba marzec 2007 i nie wiem czy są gorsze, a gdzie mogą być gorsze? U mnie wszystko miękkie dość długo w dół, wiadomo na dole chamski plastik. Ja mam wrażenie, że materiały są znacznie lepsze niż np. w Octavii II. No i kierownica najlepiej w skórze.

 

Na plus na pewno to, że dobrze są zabezpieczone przed korozją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!