Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic IV


kataryniarz

Rekomendowane odpowiedzi

Obejrzałem filmik z prezentacji.

 

 

Pięknie, cała masa diesli i dwie benzyny. Poszaleli. Ciekawe czy będzie do wyboru tylko 1.2 TCE 115/130 czy może pójdą po bandzie i dadzą 0.9 TCE, pewnie by się sprawdził.

 

Dodatkowo jak dla mnie strzelili sobie w stopę: w drugim rzędzie mamy już kanapę a nie oddzielne fotele. I biorąc do tego poziom podłogi bagażnika oraz składanie tylko oparć (przynajmniej tak to widzę) pakowność chyba zmalała. Opcji wyjęcia chyba brak, u mnie nieraz się sprawdzało. Także przesuw poszczególnych foteli i mozliwość odchylenia oparcia. Oj średnio mi to wygląda... a za to mój GSII ma coraz większe szanse na dożywocie u mnie...

 

Wizualnie? Z wierzchu niby ciekawie że upodabnia się do Espace, ale z drugiej strony coraz więcej blachy a szyby coraz niższe i jakiś taki przytłaczający się robi. Trzeba będzie obejrzeć na żywo, ale już jest kilka rzeczy które dla mnie odpadają. Zobaczymy jak będzie wyglądał Grand i co mu dadzą pod maskę... Jednak kiepsko to widzę.

 

Dodano: 03 mar 2016 - 13:51

To co na shoucie wrzucił Tomik: http://moto.onet.pl/aktualnosci/renault-scenic-w-nowej-odslonie-targi-genewa-2016/fr8s17

 

I kilka spostrzeżeń nawiązując do mojego wcześniejszego wpisu:

 

-jest możliwość przesunięcia tylnego rzędu siedzeń, ale w kuriozalny sposób: lewy fotel z możliwością oddzielnego przesunięcia i złożenia, oraz ławka (środkowe i prawe miejsce) którą także można przesunąć i odchylić/złożyć oparcie. Już coś, ale chyba księgowi byli głośniejsi. Rozwiązanie z poprzednich generacji było moim zdaniem lepsze.

-gdzie się podziały szuflady pod tylnymi siedzeniami? Poza tym ilość schowków już w SIII była znacząco mniejsza niż w SII. Tutaj chyba też jest ich coraz mniej. Jeszcze patent schowko-podłokietnika między przednimi fotelami: żeby skorzystać z uchwytów na napoje trzeba go jakieś 15-20 cm. cofnąć, zmniejszając miejsce na nogi pasażera środkowego fotela. Czy sam podłokietnik będzie miał możliwość przesunięcia do przodu by mieć na czym oprzeć łokieć? Zamykane schowki w drzwiach już zniknęły w SIII, tutaj też ich nie ma, brak nawet najgłupszej małej półeczki na wierzchu deski rozdzielczej, nie ma nawet gdzie chusteczek w małej paczce położyć.

-ciekawe jak z jakością materiałów wnętrza. SII nie miał idealnych, ale SIII z tych co oglądałem już jakością nie grzeszył... A myślałem że nauczyli się na SI że nie ma sensu badziewia dawać...

 

Dobra, pojawią się w salonach to obejrzę, docelowo i tak czekam jak będzie się Grand prezentował.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dziś przymierzyliśmy się do nowego SIV w wersji krótkiej. Wizualnie świetne auto, mega wielkie koła robią wrażenie i dodają dużo uroku. Niestety wnętrze rozczarowuje ilością miejsca :( O ile z przodu jest bardzo fajnie to z tyłu ciasnota, sam za sobą (186cm) ledwie się mieściłem - na dodatek idiotycznie zaprojektowane stoliki - kawał naprawdę grubego plastiku - skutecznie wbijały się w kolana. Kolejny minus to bagażnik, jak na auto rodzinne zbyt mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dodatek idiotycznie zaprojektowane stoliki - kawał naprawdę grubego plastiku - skutecznie wbijały się w kolana

TO akurat nic się nie zmieniło względem Scenica II i III oczywiście piszę o krótkiej wersji.

Mi osobiście się podoba, jak się pojawi to zrobię przymiarkę. Też mnie interesuje wersja grand.

Edytowane przez baciuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymiarka tylko z ciekawości, nadal Grandtour lepszym wyborem jak dla nas... chociaż powinienem napisać kombi, chyba za jakiś czas będziemy zmuszeni do poszukiwań u konkurencji :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kombi też była przymiarka, też nie widzę jakiejś znaczącej różnicy w tylnej części samochodu między megane II, III i IV. Za to z zewnątrz wygląda dużo lepiej IV i bagażnik też zadowalający w stosunku do astry. No ale to tylko moje obserwacje.

 

Dodano: 26 lis 2016 - 18:47

Poszaleli. Ciekawe czy będzie do wyboru tylko 1.2 TCE 115/130 czy może pójdą po bandzie i dadzą 0.9 TCE, pewnie by się sprawdził.

Pizza wystarczy te co dali, myślisz że ludzie będą kupywali te samochody z dużymi i mocnymi silnikami? Wszyscy narzekają, na silniki że małe, nie ma w czym wybrać i tak dalej. Masz sam przykład po megane III i scenic III tam były jeszcze sensowne silniki (przynajmniej na początku produkcji) i co? Do kupienia same 1,5 dci i nie wielka część 1.9 dci. Więc pytam po co mają wsadzać większe silniki? Jak i tak większość wyjedzie z kosiarką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baciuś, nie wiem jak myśli pizza, ale tak szczerze, gdyby robili Captura z silnikiem jaki znam, czyli F4R, to juz dawno bym go kupił. Tak samo Scenic IV. Szukają / mają nakaz oszczędności, ale z tego co wiem, to te małe uturbione już się sypią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIV nie podoba mi się zupełnie. Obecny GSIII też nie, ale był wyborem z rozsądku, byłem i jestem w stanie przymknąć oba oczy na jego brzydotę, szczególnie jak siedzę w środku to nie widzę tyłu z zewnątrz ;) Jeżeli chodzi o silniki, poddałem się i zdecydowałem się na 1.6 dci, inna opcja nie wchodziła w grę.

 

Co do innych samochodów, Captura oglądałem jako alternatywę do zmiany żony SII (10 lat i 140000 km) na coś nowszego jak będą do tego warunki. O ile wnętrze do przyjęcia: rozmiar, materiały, miałby być docelowo jako drugi samochód w domu, więc zbyt duży nie musi być. Za to silniki wołają o pomstę do nieba. 0.9 TCE nigdy, jeżeli już 1.2 TCE ale też luksusu z nim nie będzie (1.5 dci nie biorę pod uwagę do samochodu na krótkie dystanse).

 

Pewnie jestem staromodny, ale dla przyzwoitości silnik powinien mieć chociaż trochę pojemności, do samochodu o masie rzędu tony powinno być minimum 1.4 jeżeli już ma być uturbione. O ile mając fazę na wiedzę o samochodach w latach 90 byłem zachwycony japońskimi kei-carami, pojemność 660 cm3 z turbo ale do samochodów miejskich i biorąc pod uwagę charakterystykę lokalnych uwarunkowań (mało miejsca, świetny transport itp), ale tamto do licha były samochody miejskie, lekkie (700-800 kg), moce osiągane ok. 70-80 KM miało to sens, ale to co teraz ekoterroryści we współpracy z księgowymi nam serwują to załamka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZygaM jak dla mnie Captur to typowo tylko do miasta, bardzo bardzo rzadko jakaś krótka trasa,więc w korkach nie potrzebne mi moc taką jaką mam w Scenic-u. Rozważał bym jeszcze jego zakup jako służbowo/prywatne czyli w trasy gdzie mam płacone za kilometrówkę i praktycznie nigdy mi się nie spieszy. W innym przypadku bym nawet na niego nie spojrzał, nawet gdy by miał 2.0 i 150 koni, powód? Nie zapakował bym w niego zakupów miesięcznych z Auchana, już nie wspominając o zapakowaniu się na wakacje w dwie osoby (ledwo co dawał rade megane II kombi) a już jak pojawi się potomek to przemyślę Espace.

Inna sprawa ze Scenic, auto rodzinne z dużym bagażnikiem i 7 osób na pokładzie, to wtedy by się przydało ze 160 koni, no ale cóż ja bym czekał na rozwój sytuacji i może pojawią się normalne silniki. A znając życie, nawet jak będzie jakiś dobry silnik, to i tak będą same 1.2 tce i 1.5 dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety są plusy i minusy. Jak na razie widzę więcej minusów (z mojej perspektywy patrząc). Głównie właśnie silniki małych pojemności.

Jeśli ktoś chce, kolega porobił fotki na targach w Nadarzynie i udostępnił na Fejsiku, ja nie mam konta na fejsie, ale obejrzeć się dadzą.

https://www.facebook.com/renaultminiature/photos/?tab=album&album_id=1021787971265836

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!