Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

11 litrów to chyba za dużo :-(


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Od ponad roku jestem posiadaczem Grand Scenica z silnikiem 2.0 dCi 150KM z automatyczną skrzynią. To nasze rodzinne auto jak jedziemy gdzieś wspólnie (5osobowa rodzina) ale na co dzień jeździ nim żona. Zdarza mi się od czasu do czasu nim przejechać i zawsze mnie zastanawiało wysokie spalanie, tłumaczyłem to sobie tym, że żona robi krótkie przeloty po mieście podczas pracy 5km-stop-7km-stop itd. auto nie ma czasu się rozgrzać i do tego automat. Zdziwiło mnie jednak jak poczytałem trochę raportów spalania i pojechałem nim w trasę. Wszyscy pisali, że powyżej 10l ten silnik nie powinien spalić nigdy, tymczasem nam nie udało się nigdy zejść poniżej 10l. Nawet na trasie autostrada przy prędkościach 140-170 spalanie 11 litrów średnio z trasy Gdańsk-Warszawa. Miasto to 11-12litrów. Co o tym sądzicie? Dla mnie to bardzo wysokie spalanie jak na takie auto, wcześniej mieliśmy Skodę Superb silnik 1,9 TDI z chipem na 170KM i nigdy powyżej 10 litrów nie spaliła czy to podczas energicznej jazdy po mieście jaki i prędkościach autostradowych w niemczech.

 

Czy jest możliwe że coś jest źle ustawione, czy można jakoś zdiagnozować czy silnik nie spala za dużo paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia ma 6 biegów.

Mam identyczny układ napędowy w swojej Megance.

Dojazdy do pracy to 12-18 km w jedną stronę i przy obecnych temperaturach spalanie wychodzi mi 8,0-8,5l.

Nie jeżdżę jakoś super oszczędnie.

Spalanie przy jeździe powyżej 120 km/h ostro leci w górę.

W moim aucie jak jadę do 120, to spalanie oscyluje wokół 6-7l/100, powyżej 140 spokojnie mogę do tego dodać 2l.

W pierwszej kolejności bym sprawdził stan wężyków do czujników ciśnienia przy FAPie.

Jak łapią lewe powietrze, to wymuszają częste wypalanie filtra, a to mocno podnosi ciśnienie.

Warto wykonać też ogólną diagnostykę silnika.

Całkiem możliwe, że posypał się przepływomierz.

Biorąc pod uwagę, że Scenic jest wyższy i cięższy od Megany, to jednak to spalanie może być jak najbardziej OK.

Przy 5 km silnik nawet nie zdąży się zagrzać.

Włącz sobie spalanie chwilowe, wtedy zobaczysz, że nawet przy hamowaniu silnikiem spalanie nie spada do 0, jeżeli silnik nie jest zagrzany.

Na trasie powyżej 140 km/h Scenic stawia duże opory powietrza, a przy 170 to już praktycznie pchanie ściany przed sobą.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem takim przez pół roku. Sprzedałem w zeszłym roku własnie ze względu na spalanie. Tak jak piszesz - po mieście kosmos, ale w trasie mój palił zdecydowanie mniej. Jeżdżę często do Wrocławia i spalał mi na S3 około 7 l przy prędkości około 120 km. Dzisiaj mam 1,9 i powiem Ci, że chętnie bym mimo wszystko powrócił do 2.0 dci. Miałem również automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój na podobnych krótkich odcinkach też blisko 10 pali a czasem i przekroczy 10. Silnik trochę mniejszy i manual. Więc jakiejś tragedii nie ma jeśli chodzi o miasto. Natomiast w trasie spalanie powinno spaść i to sporo poniżej 11. Sprawdziłbym na początek czy któreś koło nie jest blokowane przez hamulec a następnie zainteresował przepływomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!