Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie o koło dwumasowe w 1,4 TCe.


Asag

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Mi sie szykuje przy 130 tys wymiana. Poprzedni wlasciciel wymienial przy 65tys, teraz je slychac znowu, poza tym na jalowym czuc wibracje (poduszki sprawdzone, gorna wymieniona). Co moze tak dobijac te kola, jakis pomysl? Zawsze byl LUK 

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie ponowna wymiana dwumasy. W styczniu wymieniłem na używkę i cieszyłem się aż 2 tygodnie. Teraz nowe, oryginał LUK (dobra cena w ucando z kodem WITAMY17) + nowe sprzęgło LUK + remont skrzyni TL4-A032 (mechanizm różnicowy wyje jak nawiedzony). Ogólnie zaczynam mieć dosyć tego auta  (pozostał problem "buczenia" po przekroczeniu 2k rpm - i nie bardzo wiadomo co to powoduje a występuje tylko z wciśniętym gazem). Według mnie to dwumasy "dobija" jazda miejska a w szczególności korki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może autko jest po jakiś przejściach, bo z naszych doświadczeń własnych, warsztatowych oraz opinii wielu klinów takie problemy są obce dla skrzyń, dwumas i sprzęgła w 1.4TCe. Jak wiesz sam użytkuję 2szt. 1.4TCe z vitaminką na 158 i 162KM z LPG i wszystko pracuje nienagannie w rodzinie mamy jeszcze 4szt. z przebiegami 120, 140, 165 i 170, a jeden z naszych klientów ma SIII Grand z LPG 2009r. w którym pół roku temu był miał przebieg 308kkm, odkupił auto od brata, sprzęgło od nowości było wymieniane przy około 200kkm z rozrządem, dwumasa ponoć została była OK i została. Skrzynie używane są tanie jak barszcz, sami sprzedawaliśmy na aukcji i leżała z pół roku, w końcu poszła za 350zł, a było bardzo małe zainteresowanie, podobnie jest z turbinami.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witman  No właśnie dostałem podobną informację od serwisu skrzyń w Sosnowcu (mailem), że bardzo rzadko naprawiają skrzynie TL4. Z kolei mój mechanik specjalizujący się w Renault, twierdzi, że wcale nie jest to takie rzadkie i w szczególności mechanizmy różnicowe wyją dość często. Co do dwumasy - jest uszkodzona ewidentnie, jest gorzej niż przed wymianą oryginalnej dwumasy, poza tym po wciśnięciu sprzęgła ze skrzyni dochodzą dziwne stuki (nieregularne) przypominające odbijające się kamienie od podwozia. Co do używanych skrzyń - podobnie jak z dwumasami - sprzedający nie mają pojęcia co sprzedają i w jakim stanie i tak jak w przypadku przebiegów sprzedawanych aut, wszystkie skrzynie i dwumasy mają ok. 50k km przebiegu (tak jak samochody magiczne 180k). Co do buczenia od 2k rpm - myślę, że może pomóc czyszczenie wtrysków (profesjonalne) i na takie się zdecyduję (żeby określić ich kondycję i przy okazji je wyczyścić). BTW. Ostatnio mam taki problem przy odpalaniu auta - przy wciśniętym sprzęgle zaraz po uruchomieniu z automatu obroty wskakują na 2k rpm i dopiero po puszczeniu sprzęgła spadają - jakieś sugestie ? Wtryski leją czy może lewe powietrze ? 

 

Ogólnie jestem uczulony na wszystkie dziwne dźwięki i po przesiadce z Peugeota 407 SW (klasa D) do Megane III odczuwam dużą różnicę (in minus) w komforcie jazdy a przede wszystkim wygłuszeniu (w Megane jest ono zrobione beznadziejnie - miałem M II i tam było słabo, ale w M III jest chyba jeszcze gorzej).

Dam znać jak już będę po zabiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odkopuje trochę temat.

U mnie w Scenicu III przy 140 tys będę wymieniał sprzęgło. Pedał bierze u samej góry no i jest bardzo twardy.

Teraz pytanie jak zdiagnozować czy dwumasa też jest do wymiany. Raczej się szykuje na to bo od dłuższego czasu poszukuje powodu dla czego są różne dziwne wibracje podczas jazdy.

Objawem jest to że przy prędkości 49-53 i 100-110 czasem jest wrażenie jakby jechało się na kwadratowych kołach albo raczej jajowatych. Prawie mam pewność, że jest to związane z jakaś wirująca masą. Do wymiany zostały mi tylko półosie, łożyska w piastach, mechanizm różnicowy no i dwumasa. ( Wymienione zostały koła, zima-lato, felgi sprawdzane prostowane, wyważane, tarcze hamulcowe - sprawdzone bicie czujnikiem zegarowym, zawieszenie przód całe + gumki, końcówki drążków.)

 

Jak zostanie tacza sprzęgła zdjęta to jak się dwumase diagnozuje - mam mieć jakieś luzy poprzeczne? Ponoć w grupie VW wychyla się ją i liczy zęby - jak za dużo to do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 19.10.2023 o 20:49, carsik napisał:

Wyciąganie skrzyni tak, ale po co silnik?

Bo tak mi powiedział mechanik, gdyby przyszło mi wymieniać koło zamachowe. Coś mi zaczęło niedawno walić przy zmianie biegów, zwłaszcza w momencie wciskania sprzęgła przy zmianie biegów 1/2, odczuwalnie wibrować i drgać przy przyspieszaniu, a także na wolnych obrotach drży cała buda.

Zakładam że albo poduszki, albo dwumasa poszła. Mechanik w Gliwicach mówi, że do dwumasy trzeba targać cały silnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powiedz mu, że mechanik z Renault ci powiedział aby on (ten mechanik) puknął się w głowę. A tak na marginesie, to niby czemu miałoby tak być, niczego nadzwyczajnego w tym silniku nie ma. Wyciągasz skrzynię i po zawodach, robota na jakieś 5 do 6 godzin dla kogoś kto robi to pierwszy raz w modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2023 o 20:52, carsik napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes


Otóż dziś dla pewności zadzwoniłem do France Expert we Wrocławiu i tam się dowiedziałem, że owszem - do wymiany dwumasy w Megane 1.4 TCe jest konieczne wyciąganie silnika w całości, inaczej nie ma dojścia... Więc w sumie wychodzi na to, że mój mechanik mnie nie okłamał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!