Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie o koło dwumasowe w 1,4 TCe.


Asag

Rekomendowane odpowiedzi

Próbowałem to wygooglować bo nie chciałem zakładać nowego tematu ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem a temat o Megane 1,4 TCe (Megane III TCe)) został zamknięty a tam bym chętnie zapytał.

 

Mianowicie czy 1,4 TCe posiada koło dwumasowe? Bo znalazłem dwie odpowiedzi w google a mianowicie "chyba tak" i "raczej tak bo silnik XXX też ma"". A jeżeli jest to czy ktoś z użytkowników tego forum ma już za sobą jego wymianę? Jeżeli tak to po jakim przebiegu i ile wyniósł koszt naprawy? Niektóre samochody słyną z nietrwałego koła dwumasowego, jak jest u Renault? Czy jest się czego obawiać czy to takie "straszenie dzieci Babą Jagą"? Bo historii o wymianie kół dwumasowych za parę tysięcy to się trochę nasłuchałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Koła dwu-masowe 1.4TCe mają wszystkie Meganki i Sceniki, są identyczne jak w 1.2TCe i 1.5dci. Nie spotkaliśmy się jeszcze, aby ktoś miał potrzebę wymiany w 1.4TCe dwumasy, przebiegi po 260kkm i koło było sprawne oryginalne. Mieliśmy jeden przypadek wymiany w 1.2TCe, ale właściciel nie wiedział, że kupił auto było z kartą pływacką ;-)

W 2.0TCe powyżej 200KM wymienia się często i nie jest takie tanie.

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 19.09.2017 o 14:48, witman napisał:

Nie spotkaliśmy się jeszcze, aby ktoś miał potrzebę wymiany w 1.4TCe dwumasy

 

 

Witam. Ja się niestety spotkałem z tym, że ktoś miał potrzebę wymiany dwumasy w 1.4TCE.

Tą osobą jestem ja hahahaha.

Po moich problemach z blokiem na przełomie 2016/2017, w marcu zacząłem mieć problemy ze skrzynią i w maju została zatarta, bo okazało się, że tam gdzie robili mi silnik zapomnieli przy składaniu wszystkiego w całość nalać oleju do skrzyni. O zgrozo! Przy naprawie okazało się, że dwumasa miała już pewne luzy (80 tyś. km, na zmienionej mapie silnika 40 tyś km). Kupiłem używkę za 400zł o przebiegu 5 tyś. km. Wszystko hula i jest ok.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dwumasy do 1.4TCe są takie tanie, bo nie padają, do 2.0TCe musiałem za dwumase zapłacić 2200zł !

Puki co moje dwa podkręcone 1.4TCe ~160KM jeżdżące na Lotniczym Paliwie Gazowym, sprawują się doskonale, a jazda za półdarmo cieszy dodatkowo ;-)

@Prettymind a jakie miałeś objawy padniętej dwumasy, czy rzucało całą budą na wszystkie strony ? Jak wyglądało sprzęgło i docisk ?

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, witman napisał:

@Prettymind a jakie miałeś objawy padniętej dwumasy, czy rzucało całą budą na wszystkie strony ? Jak wyglądało sprzęgło i docisk ?

Nie zauważyłem żadnych objawów, ale po zdjęciu mechanik stwierdził, że na dwumasie są już luzy. Sprzęgło było już poprzycierane, co do docisku to nie wiem, ale za te 400zł kupiłem komplet używek, czyli dwumasę, sprzęgło i docisk. Skrzynię też zresztą kupiłem używkę z podobnym przebiegiem do sprzęgła. Skrzynia wyszła 500zł (wyglądała jak nówka sztuka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to dziwne z tą dwumasą u Ciebie, że nie odczuwałeś drgań, mój kolega ma podkręcony 1.5dci 110KM up.134KM i 293Nm, przejechał już 150kkm i wszystko działa bez problemów, a dwumasa jest taka sama jak w 1.2 i 1.4TCe. Może dwumasa padła Ci od zatartej niesmarowanej skrzyni, która dawała dodatkowe obciążenie !

U mnie ~230Nm są "płaskie" bo tak chciałem i rozłożone w praktycznie całym zakresie 2000-4900obr/min, autko ciągnie przez cały czas i nie ma gwałtownego przyrostu Nm, wtedy podzespoły nie są narażone na większe siły i naprężenia.

Przy gwałtownym przyroście Nm często zrywa kontrolę trakcji tak i też często się dzieje u kolegi w podkręconym 1.5dci, owszem ma 293Nm, ale przez krótką chwilę.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zawsze wciskam sprzęgło przy odpalaniu a obecność dwumasy nie ma najmniejszego znaczenia. Czy sprzęgło wciśnięte czy nie dwumasa i tak obraca się  razem z wałem korbowym silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna zaleta to to, że na zimnym z wciśniętym sprzęgłem dwumasa i silnik nie są obciążane od razu skrzynią a dokładnie zimnym olejem w niej (opory hydrauliczne) - przy dużych mrozach trochę więcej to silnik kosztuje na jałowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!