Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane nie odpala - cewka?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam nietypowy problem. Otóż wracając z pracy nagle silnik zaczął chodzić na 3 gary auto zwolniło szarpało, głos jak traktor ewidentne stuki z silnika ale do domu jakoś dojechałem przy vmax=40/h przy 3 biegu:P Auto normalnie odpala i w ogóle. Zauważyłem rozdarty izolator kabla WN, więc kupiłem zarówno świece NGK i Kable. Przy wymianie świec zauważyłem, że 2 od prawej jest mokra-to musiał być ten gar, który nie śmigał. :P Osoba z którą to zmieniałem przez przypadek podczas gdy sprawdzałem czy auto odpali zdjęła kabel (nawet o tym nie wiedziałem-nie wiem co w ten sposób chciał sprawdzić!;/) 2 od prawej z cewki i dotknęła śrubokrętem cewki i masy silnika-efekt taki, że auto już nie odpala w ogóle mimo nowych kabli i świec a wcześniej bez jednego gara odpalał. Ewidentnie po akcji z śrubokrętem auto już nie odpala. Sprawdzałem bezpieczniki wszystkie jakie są nad błotnikiem koło aku i w kokpicie. Pytanie brzmi czy w ten sposób spalił mi Cewkę? Czy jeśli tak to spaliło się coś jeszcze? Czy wystarczy wymienić tylko cewkę dla 2i3 gara czy od razu wszystkie?

Proszę o pomoc, bo budżet na tą megane już dawno przekroczyłem i nie mam zamiaru dawać więcej z siebie zdzierać na to padło.

 

pozdrawiam

fiku15

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz najprostszy miernik (lub możesz od kogoś pożyczyć) to sprawdź rezystancję uzwojenia pierwotnego i wtórnego dla obu cewek czy są takie same. Jak mierzysz oporność pomiędzy stykami gdzie wpinasz kable do świec to powinno być ok. 10k omów. Drugi pomiar robisz na pinach, gdzie wpinasz wtyczkę do cewki, konkretnie na pinach A oraz B, czyli pierwszych dwóch od lewej. Tam oporność powinna wynosić około 1 oma. Ja niedawno też walczyłem z cewkami, tylko u mnie dopiero nagrzana cewka się wyłączała, ale efekt podobny jak u Ciebie, brak mocy, drgania silnika, traktorowa praca i zalane świece :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ok sprawdzę i dam znać :) puki co odpalił po 20 sek kręcenia i dalej chodzi jak traktor mimo nowych świec i kabli. Bardzo możliwe że to cewki bo wcześniej zalewalo mi świece 2 od prawej a teraz 4 od prawej. Nie wiem co jest z tym szitem:p odezwę się jak coś wymyślę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdzałem metodą załóż świece na kabel i przyłóż do masy czy jest iskra. Okazuje się, że na każdej jest ale za to na jednej słabsza na innej mocniejsza, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem kiedyś w takim aucie cewkę z białą wtyczką bo była felerna. Dosłownie po miesiącu padła druga :D Ogólnie założyłem dwa zamienniki po 90 zł i cieszyłem się z jazdy.

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1 i 4 widać znacznie słabszą niż na 3 i 4 ;/

 

Dodano: 12 mar 2016 - 10:55

Poprzedni wpis-edit: Na włączonym silniku przy odłączaniu kabli od świec po kolei idąc od 1 cylindra: 1cylinder-brak reakcji silnika 2 -brak reakcji silnika 3-spadek obrotów 4 -spadek obrotów. Kable połączone z cylindrami od lewej 1-1, 2-4, 3-2, 4-3 (cewka-cylinder). wychodzi tak jakby 1 i 3 cewka były coś nie takie. Jest na nich iskra ale bardzo mała. Ale kabel i tak kopie akurat dziś pada:p co to może być? Brak kompresji w cylindrach 1 i 2 ?

 

Pomierzyłem cewki, ich rezystancje pierwotne i wtórne:

i tak :

pierwszy moduł od lewej: cewka 1i2 : dla cylindrów 1 i 4 :

pomiędzy stykami: ok 7,3k Ohm

wtyczka:

pin 1-2=1 Ohm, pin 1-3=1,5Ohm, pin 2-3=1,5Ohm.

 

2 moduł: cewka 3i4 dla cylindrów 2 i 3 :

 

pomiędzy stykami: ok 9,4k Ohm

wtyczka:

pin 1-2=1 Ohm, pin 1-3=1,5Ohm, pin 2-3=1,5Ohm.

 

powinno być pomiędzy stykami ok 10KOhm więc pierwszy moduł padł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, według książki powinno być ok 10k omów i faktycznie przy moich mniej więcej tak jest, bo jak pisałem, sam niedawno z cewkami walczyłem. To 7,3k wydaje się być dużo za mało. Spróbuj zamienić cewki miejscami i sprawdź czy odpowiednio brak reakcji silnika na wypięcie poszczególnych kabli przeszedł na inne świece zgodnie z tym co już ustaliłeś. Można to robić pomimo że wtyczki się różnią kolorami. Cewki mają od spodu takie wypustki w różnych miejscach, żeby teoretycznie nie pomylić i po ich zamianie będą trochę krzywo na tej podstawce. Co do oporności na wtyczce to nie musisz mierzyć z 3 pinem, tylko 1-2 mają tutaj znaczenie. Pin trzeci jest niewykorzystany kompletnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej byłem po cewkę na szrocie:P No i też ją pomierzyłem ale już w domu wyszło 8KOhm a na pinach 1i2 1Ohm. ale założyłem ją silnik dalej tak samo chodzi bez zmian.

Co zauważyłem to że w cylindrach 1 i 2 nic się nie dzieje tzn. brak jakichkolwiek oznak osmolenia świec na dodatek są mokre od paliwa czyli defakto zalane. Spr jeszcze twoją metodę co do zamiany cewek może się uda;) pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, po prostu sprzedawca okazał się uczciwy i wysłał mi koleją, tym razem sprawną, na swój koszt. Kupowałem na szrocie z wysyłką :) Piszę o tym w zasadzie dlatego, że ja tak zaufałem nowym cewkom, że kiedy je założyłem i zobaczyłem, że nic się nie zmieniło, to zacząłem szukać dookoła. Wyregulowałem sobie zawory, sprawdzałem różne komplety świec, nowe przewody, testowałem czujniki, a nawet wymontowałem sterownik silnika i wstawiłem go na dobę do domu myśląc, że być może gdzieś jakaś wilgoć jest... Ostatecznie zrezygnowany pojechałem na komputer gdzie jak byk pokazało awarię cewki :P 3 tygodnie zmarnowałem, a po prostu kupiłem dwie używane cewki, gdzie jedna była uszkodzona tak samo jak w poprzednim komplecie :) Sprawdziłeś w ogóle zamiankę?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak:) zamieniłem cewki ale efekt ten sam czyli 1 i2 cylinder nie ruszyły a 3 i 4 pięknie pracują;/ Kończą mi się pomysły:p Nadal chciałbym znaleźć cewkę jaką należy ale pewnie mi już nie wymienią bo już kiedyś miałem podobny problem z inną częścią a oni do mnie "przecież to jest używane". Zagotowało się we mnie jak to usłyszałem. Dlatego 40zł w plecy;/ masz jakiś pomysł jeszcze :P ? szkoda że nie mam kabla to bym na kompie spr co to może być:/

 

Czytałem że regulacja zaworów pomaga, albo nowe świece też mogą nawalać bo patrz wcześniej miałem tak że zalewało cylinder nr 3 pamiętam ze zamieniałem na stare a potem znów na nowe i potem problem wystąpił tak jak jest teraz czyli na 1 i 2 cylindrze... Kurde to może być to dam dwie stare jakie mam może zadziała...: p

Edytowane przez fiku15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale świece zalewane są paliwem tak, jest tam podawane paliwo? Dziwne. Kiedy ostatnio regulowałeś zawory?

 

Dodano: 12 mar 2016 - 16:58

Możesz spróbować jeszcze troszkę zmniejszyć szczelinę na świecach gdzie jest problem i zobaczyć co się stanie, tylko bez przesady. Co do zaworów to mnie właśnie mechanik to zaproponował jak mu powiedziałem, że są nowe świece, przewody i cewki (gdzie myślałem że są dobre). Tu na forum też mówili, że warto to zrobić. Ja zrobiłem sam, 2-3 godzinki roboty, naprawdę proste. Tu w download masz dobrze przygotowany tutorial z regulacji. Jak tego dawno nie robiłeś to i tak warto, u mnie luzy się okazały duże i silnik odzyskał sporo mocy po regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!