Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak wspomagania - Stop + Service + "Direction defaillante"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Dzisiaj spotkał mnie niezły defekt w Megane II 1.9 DCI 120KM 2004r.

Otóż po odpaleniu nie było wspomagania kierownicy. Kilkukrotnie odłączałem akumulator, ruszałem przewodami, bezpiecznikami, wiązką, w końcu po godzinnej walce, załączyło się i spokojnie dojechałem z pracy do domu. Teraz wieczorem chciałem wprowadzić samochód do garażu jest tak sama historia, z tym że tyn razem już nie udało mi się go odzyskać.

Na wyświetlaczu jest błąd "Direction defaillante" oraz świecą się kontrolki Stop + Service.

Co dziwne, zauważyłem że kierownica się rusza, tak jakby była poluzowana i nie dokręcona nie zwróciłem uwagi na to wcześniej i nie mam pojęcia czy było już tak dłuższy czas czy też nie wiem natomiast że czasami pod odpaleniu wspomaganie załączało się stopniowa na początku bardzo ciężko a po chwili jego siła rosła czasami też skoki w mocy wspomagania ciężej-lżej, ale z tego co kojarzę to tak było od zawsze odkąd mam ten samochód (8 LAT, jak i również na forum :) ).

Panowie jestem w stanie wymienić sobie kolumnę kierowniczą wraz ze wspomaganiem, w każdym samochodzie każdą usterkę naprawiam sam jestem w stanie sobie z tym poradzić natomiast co po zmianie kolumny, bo trochę czytałem, że kalibracja adaptacja z ECU, powie ktoś jak to wygląda? Jedynym kablem jakim dysponuje to ELM327.

A może sprawdzić jeszcze moje wspomaganie? Na co zwrócić uwagę, może podrzuci ktos jakieś schematy wiązki, ewentualnie napotkał się na toutorial zmiany kolumny i jej adaptacji?

 

Bardzo proszę o pomoc !

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw zdemontował plastikowe osłony kierownicy i sprawdził w jakim stanie jest bolec/śruba mocująca z prawej strony blokadę do kolumny kierownicy.

Ta śruba musi być wkręcona na max, (na włączonym zapłonie) jeśli nie jest, to blokada może być przyczyna braku informacji potrzebnej do odpalenia silnika.

I tak jedno do drugiego mogą się dziać takie dziwne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada kierownicy była faktycznie nie dokrecona natomiast jej dokrecenie nie pomogło.

Na pewno mam zerwaną taśmę poduszki powietrznej ponieważ się nie świeci, natomiast czy ma to cos wspolnego ze wspomaganiem, taśma jest zerwana juz od roku czasu i nie było jakichkolwiek problemów.

 

Znalazłem kolumnę ze wspomaganiem za 200zł więc ciekawe pieniądzę w dodatku u siebie na miejscu, nie ma problemu, mogę po nią podjechać ale czy mam pewność że po zmianie usterka minie? Co jeszcze moze być odpowiedzialne za wspomaganie?

 

No i oczywiście po zmianie jak napisał kolega cinas ten IMMO, jade własnie zapytać czy ktoś by to ogarnął i podjechał do mnie z kompem....

 

Dodano: 09 mar 2016 - 13:22

Zmieniłem całą kolumne kierownicy ze sterownikiem i silnikiem wspomagania, samochód odpalił nie bylo problemów z IMMO, wspomagania nie ma dalej jak nie było błąd ten sam....

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedz Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś wspomaganie pod kątem zasilania?

W czarnej wtyce 2-pin musisz mieć stałe zasilanie 12 V i masę na drugim przewodzie.

Natomiast we wtyce 8-pinowej na pinie nr.8 musi pojawiać się 12V po włączeniu zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tkwi gdzieś w elektryce. Ruszyłem bezpiecznikiem typu Max po główna skrzynka bezpiecznikoq pod maską i wspomaganie zaczęło dzialac.... Cała obudowa ty h duYch bezpiecznikow była peknieta więc przerobilem ja na inną wykorzystujac graty z Audi, posprawdzalen przejścia, wszystko poczyscilem zlozylem, samochód w tym momencie nawet nie odpala.... Po wciśnięciu start wyświetla się komunikat i tutaj przepraszam bo z glowy nie na mnie przy samochodzie: direktion blockfaillante. Czytałem, że chodzi o blokadę kierownicy i rozrusznik nawet nie kręci.... Samochód stał długo bez akumulatora przed wyciagnieciem odpalal i to na nowej kolumnie, czy to kwestia tego immobilisera? Czy dalej wiazke trzepac?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do nowej kolumny wstaw poprzednią blokadę i zadziała.

Wcześniej przecież odpalał ale nie było wspomagania.

Z tego co piszesz wynika zresztą, że podmiana kolumny nie była potrzebna. Problem leżał w zasilaniu.

Nie bądź ciekawy co jest w blokadzie i jej nie otwieraj, a jeśli już, to najpierw przeczytaj czego się wystrzegać, by sobie problemów nie przysporzyć..

Dokładniejsze info znajdziesz w moim temacie (link poniżej) akapit datowany 2012.06.15

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć!

 

Mam podobny problem co kolega. Wspomaganie zaczęło powoli padać(wyłączać się), aż padło całkowicie.

W moim przypadku dziwnym jest to, że nie wyświetla się żaden błąd na komputerze.

Do tej pory sprawdziłem:

1. Bezpiecznik 70A w komorze silnika(świetny dostęp :( ) - jest ok.

2. Zasilanie dochodzące do wspomagania - wtyczka 2 pin - jest 12V

3. Napięcie na 8 pinie drugiej wtyczki - tutaj też powinno być 12V, ale u mnie jest ok 2V. Przemierzyłem całą wtyczkę na wszelki wypadek i na żadnym pinie nie ma więcej niż 2,5V. Oczywiście zapłon był włączony.

 

Mam już drugą kolumnę na podmianę, ale czy jest sens skoro nie ma prawidłowego napięcia na sterowaniu? Gdzie może leżeć przyczyna, że nie ma tam 12V?

 

Dzięki za odpowiedzi,

Pozdrawiam,

Pahtomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po włączeniu zapłonu nie ma tam napięcia, ale po włączeniu silnika jest 14V. Mam zerwaną taśmę na kierownicy więc może dlatego.

Skoro nie było tam napięcia po zapłonie, to może nie było też na sterowaniu.

Czyli brać się za wymianę kolumny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!