Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak wspomagania - Stop + Service + "Direction defaillante"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Dzisiaj spotkał mnie niezły defekt w Megane II 1.9 DCI 120KM 2004r.

Otóż po odpaleniu nie było wspomagania kierownicy. Kilkukrotnie odłączałem akumulator, ruszałem przewodami, bezpiecznikami, wiązką, w końcu po godzinnej walce, załączyło się i spokojnie dojechałem z pracy do domu. Teraz wieczorem chciałem wprowadzić samochód do garażu jest tak sama historia, z tym że tyn razem już nie udało mi się go odzyskać.

Na wyświetlaczu jest błąd "Direction defaillante" oraz świecą się kontrolki Stop + Service.

Co dziwne, zauważyłem że kierownica się rusza, tak jakby była poluzowana i nie dokręcona nie zwróciłem uwagi na to wcześniej i nie mam pojęcia czy było już tak dłuższy czas czy też nie wiem natomiast że czasami pod odpaleniu wspomaganie załączało się stopniowa na początku bardzo ciężko a po chwili jego siła rosła czasami też skoki w mocy wspomagania ciężej-lżej, ale z tego co kojarzę to tak było od zawsze odkąd mam ten samochód (8 LAT, jak i również na forum :) ).

Panowie jestem w stanie wymienić sobie kolumnę kierowniczą wraz ze wspomaganiem, w każdym samochodzie każdą usterkę naprawiam sam jestem w stanie sobie z tym poradzić natomiast co po zmianie kolumny, bo trochę czytałem, że kalibracja adaptacja z ECU, powie ktoś jak to wygląda? Jedynym kablem jakim dysponuje to ELM327.

A może sprawdzić jeszcze moje wspomaganie? Na co zwrócić uwagę, może podrzuci ktos jakieś schematy wiązki, ewentualnie napotkał się na toutorial zmiany kolumny i jej adaptacji?

 

Bardzo proszę o pomoc !

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw zdemontował plastikowe osłony kierownicy i sprawdził w jakim stanie jest bolec/śruba mocująca z prawej strony blokadę do kolumny kierownicy.

Ta śruba musi być wkręcona na max, (na włączonym zapłonie) jeśli nie jest, to blokada może być przyczyna braku informacji potrzebnej do odpalenia silnika.

I tak jedno do drugiego mogą się dziać takie dziwne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada kierownicy była faktycznie nie dokrecona natomiast jej dokrecenie nie pomogło.

Na pewno mam zerwaną taśmę poduszki powietrznej ponieważ się nie świeci, natomiast czy ma to cos wspolnego ze wspomaganiem, taśma jest zerwana juz od roku czasu i nie było jakichkolwiek problemów.

 

Znalazłem kolumnę ze wspomaganiem za 200zł więc ciekawe pieniądzę w dodatku u siebie na miejscu, nie ma problemu, mogę po nią podjechać ale czy mam pewność że po zmianie usterka minie? Co jeszcze moze być odpowiedzialne za wspomaganie?

 

No i oczywiście po zmianie jak napisał kolega cinas ten IMMO, jade własnie zapytać czy ktoś by to ogarnął i podjechał do mnie z kompem....

 

Dodano: 09 mar 2016 - 13:22

Zmieniłem całą kolumne kierownicy ze sterownikiem i silnikiem wspomagania, samochód odpalił nie bylo problemów z IMMO, wspomagania nie ma dalej jak nie było błąd ten sam....

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedz Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś wspomaganie pod kątem zasilania?

W czarnej wtyce 2-pin musisz mieć stałe zasilanie 12 V i masę na drugim przewodzie.

Natomiast we wtyce 8-pinowej na pinie nr.8 musi pojawiać się 12V po włączeniu zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tkwi gdzieś w elektryce. Ruszyłem bezpiecznikiem typu Max po główna skrzynka bezpiecznikoq pod maską i wspomaganie zaczęło dzialac.... Cała obudowa ty h duYch bezpiecznikow była peknieta więc przerobilem ja na inną wykorzystujac graty z Audi, posprawdzalen przejścia, wszystko poczyscilem zlozylem, samochód w tym momencie nawet nie odpala.... Po wciśnięciu start wyświetla się komunikat i tutaj przepraszam bo z glowy nie na mnie przy samochodzie: direktion blockfaillante. Czytałem, że chodzi o blokadę kierownicy i rozrusznik nawet nie kręci.... Samochód stał długo bez akumulatora przed wyciagnieciem odpalal i to na nowej kolumnie, czy to kwestia tego immobilisera? Czy dalej wiazke trzepac?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do nowej kolumny wstaw poprzednią blokadę i zadziała.

Wcześniej przecież odpalał ale nie było wspomagania.

Z tego co piszesz wynika zresztą, że podmiana kolumny nie była potrzebna. Problem leżał w zasilaniu.

Nie bądź ciekawy co jest w blokadzie i jej nie otwieraj, a jeśli już, to najpierw przeczytaj czego się wystrzegać, by sobie problemów nie przysporzyć..

Dokładniejsze info znajdziesz w moim temacie (link poniżej) akapit datowany 2012.06.15

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć!

 

Mam podobny problem co kolega. Wspomaganie zaczęło powoli padać(wyłączać się), aż padło całkowicie.

W moim przypadku dziwnym jest to, że nie wyświetla się żaden błąd na komputerze.

Do tej pory sprawdziłem:

1. Bezpiecznik 70A w komorze silnika(świetny dostęp :( ) - jest ok.

2. Zasilanie dochodzące do wspomagania - wtyczka 2 pin - jest 12V

3. Napięcie na 8 pinie drugiej wtyczki - tutaj też powinno być 12V, ale u mnie jest ok 2V. Przemierzyłem całą wtyczkę na wszelki wypadek i na żadnym pinie nie ma więcej niż 2,5V. Oczywiście zapłon był włączony.

 

Mam już drugą kolumnę na podmianę, ale czy jest sens skoro nie ma prawidłowego napięcia na sterowaniu? Gdzie może leżeć przyczyna, że nie ma tam 12V?

 

Dzięki za odpowiedzi,

Pozdrawiam,

Pahtomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po włączeniu zapłonu nie ma tam napięcia, ale po włączeniu silnika jest 14V. Mam zerwaną taśmę na kierownicy więc może dlatego.

Skoro nie było tam napięcia po zapłonie, to może nie było też na sterowaniu.

Czyli brać się za wymianę kolumny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 19 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!