Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozrusznikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Miałem ten sam problem co kolega yawabusa. Przyczyna? Uszkodzone zęby na wieńcu. To z kolei skutek uszkodzonego rozrusznika, a dokładniej pękniętej ośki (zębatka była wyrzucana pod jakimś kątem i uszkodziła wieniec). W poniedziałek to wszystko naprawiałem. Ostatecznie po wielu konsultacjach z mechanikami i nie tylko zdecydowałem się wymienić sam wieniec na dwumasie. Choć niektórzy mi to odradzali, postanowiłem zaryzykować. Kupiłem dwumasę z dobrym wieńcem, zbiłem wieniec z obu (polecam zbijać czymś, co równo rozłoży siłę uderzenia), wbrew pozorom nie było to wcale trudne. Dobry wieniec podgrzałem aż zrobił się fioletowy. Wleciał jak w masło na moją dwumasę. Po 15 min był już nie do ruszenia. Najwięcej roboty jest z wyciąganiem dwumasy z skrzyni niestety, ale tego nie da się uniknąć ;) Na razie, a jeżdżę już drugi dzień, wszystko śmiga jak złoto. Koszty? Dwumasa- 2oo zł, rozrusznik- 90 zł + moja robota ;) Dwumasę (dawcę wieńca) jeszcze mogę opchnąć więc może coś się wróci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Przenoszę się do tematu "Problem z odpaleniem" a nie z rozrusznikiem bo w moim przypadku coś innego jest przyczyną kłopotów z rozruchem samochodu. Podejrzewam na kłopoty karta - czytnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Panowie, postaram się opisać temat najdokładniej jak się da. Megane II, 1.4 16V, 03 rok. Jakieś 2 miesiące temu trafiłem do mechanika ze świstem podczas odpalania auta. Diagnoza – pada rozrusznik. Część została oddana do regeneracji, co rozwiązało problem świstu. Po kilkunastu dniach podczas odpalania auta pojawił się zgrzyt/chrobot, lecz zdarzało się to raz na kilka uruchomień. Poza efektami dźwiękowymi nie było żadnych innych objawów, auto odpalało aż miło. Niedługo potem pierwszy raz zdarzyło się, że rozrusznik kręcił „na sucho”, nie łapał. Żadnego stukania, chrobotu, uderzeń, tylko obracanie rozrusznika przypomninające dźwięk wiertarki. Pojechałem z reklamacją rozrusznika, tam wymienili bendiks, co jedna problemu nie rozwiązało. Diagnoza mechanika padła na wyłupane zęby na wieńcu. Mam wątpliwości co do tej diagnozy, ponieważ jak wiele lat lemu miałem poczciwego Polskiego Fiata 126p, to tam by wybitych zębach było słychać tarcie/bicie o wieniec podczas odpalania, ponadto aby auto odpaliło trzeba było je przepchnąć pół metra żeby obrócić koło. W Megance nie słychać bicia o wieniec i auto odpala przy ponownej próbie sekundę później, bez ruszania go.

 

Macher powiedział,że koszt naprawy (m.in. wymontowanie skrzyni) to minimum 700zł, a nie chcę wydawać takiej kasy na usuwanie usterki, co do której nie jestem przekonany. Czy macie inne pomysły co to może być i jak to zdaignozować (czujnik położenia wału, walnięty elektromagnes etc.)?

 

EDIT: Wątpliwości okazały się słuszne, wieniec jest w całości, problemem był sam rozrusznik. Dopiero po 3 reklamacji rozrusznik wrócił sprawny, problemy ustąpiły.

Edytowane przez rafa85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podepnę się do tego tematu choć moje objawy są inne a mianowicie autko lepiej pali przy- 20 niż przy -2 świece wymienione. Jakięś pomysły?

Problem rozwiązany .Tulejki rozrusznika były winne

Edytowane przez cdr23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!