Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie silnik na LPG


bbpro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Opiszę moje problemy. Zacznę od tego, że oba problemy dotyczą tylko jazdy na LPG, na paliwie problemy nie występują. Pierwszy problem jest taki, że falują mi obroty na biegu jałowym. Wahają się one między 750 a 500. Dojeżdżając do świateł zwalniam, wciskam sprzęgło i widzę, że obroty zaczynają falować. Jeżeli jadę nocą to wyraźnie widać jak przygasają światła. Kilka razy zdarzyło mi się nawet, że wciskając sprzęgło obroty spadły tak nisko, że auto mi zwyczajnie zgasło. Nie zawsze występuje to falowanie obrotów ale zdarza się to dość często. Dwa razy byłem już u gazownika aby wyregulował instalacje. Dodatkowo została przeczyszczona przepustnica, przeczyściłem silniczek krokowy, zostały wymienione świece i przewody wysokiego napięcia. Instalacja jest nowa bo została założona w lipcu zeszłego roku. Instalacja to Lovato czwartej generacji. Drugi problem jest taki, że stoję na biegu jałowym, wrzucam jedynkę i jeżeli dam mało gazu to auto powoli rusza, natomiast jeżeli dodam dużo gazu to mam wrażenie jakby auto się dławiło, nie wchodzi płynnie na obroty. Jeżeli podczas zmiany biegów dam dużo gazu to auto dławi się, szarpie nim i muszę puścić trochę gazu żeby normalnie jechać. Z góry dziękuję za każdą pomoc.

 

Dodano: 25 mar 2016 - 10:52

Wyczytałem na necie, że można zmniejszyć szczelinę w świecach na 0,7 - 0,8 mm. Warto waszym zdaniem spróbować? Nowe świece były zakładane u gazownika i nie zmieniali szczeliny tylko założyli takie jakie wyciągnęli z pudełka. Jeżeli zdecyduję się samemu na majstrowanie przy tych świecach to jaki klucz mam kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy są podobne do zalewania silnika gazem.

Możliwe, że któryś wtryskiwacz podlewa, albo razem z wtryskami LPG chodzą wtryski benzynowe.

Nie ma tu nic do rzeczy, że instalacja jest nowa, po prostu niektóre podzespoły mogą być wadliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będą to wtryskiwacze to wymienią mi całą listwę wtryskiwaczy na nową?

Jeżeli Twoim zdaniem mogą chodzić razem wtryski LPG i wtryski paliwowe to znaczy, że silnik spala mi jednocześnie benzynę i gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to nigdy tego nie sprawdzałem. Jestem w stanie sprawdzić to samemu czy konieczna będzie wizyta u mechanika?

 

Dodano: 25 mar 2016 - 17:19

Poczytałem trochę na necie i sam się za to nie będę brał :D

Zacznę od wizyty u gazownika żeby sprawdził mi te wtryski. Sprawdzą mi te wtryski na miejscu i ile to mniej więcej może trwać? Tylko jeżeli gazownik stwierdzi że listwa jest dobra a ja pojadę do innego gazownika i zacznie mi on majstrować w instalacji to stracę gwarancję? Gdybym zdecydował się na wymianę listwy to z jakim wiąże się to kosztem i jaką listwę byście polecali?

Jest jakiś dobry gazownik w Bielsku-Białej lub okolicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Twoim zdaniem mogą chodzić razem wtryski LPG i wtryski paliwowe to znaczy, że silnik spala mi jednocześnie benzynę i gaz?

To będzie brał benzynę i gaz, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne, chyba, że jest to tak ustawione programowo (podpieranie się benzyną), a wtedy proporcje są źle dobrane.

Bujające obroty przy pracy silnika bez obciążenia mogą wynikach ze złej pracy wtryskiwaczy. Tak przypuszczam po obserwacji mojej instalacji, ale moje Regi mają ponad 190 kkm nawinięte. Jak do tego dochodzi. Np. silnik na wolnych obrotach pracuje poprawnie czas wtrysku benzyny ok. 3msek a gazu 3.5 msek. w pewnym momencie czas wtrysku benzyny stopniowo maleje do ok. 2.5 msek, czasem i niżej, a czas wtrysku gazu pozostaje mniej więcej na poprzednim poziomie (ok. 3.5 msek) i w pewnym momencie następuje nagłe wydłużenie czasu wtrysku benzyny do 3.5 msek, a nawet wyżej, czas wtrysku gazu też rośnie i zaczyna się huśtawka, czasem stopniowo zanika, a czasem trzeba dodać gazu (zwiększyć obroty), żeby się uspokoiły na krótszy lub dłuższy okres. Zastanawia mnie ta podkreślona sekwencja i mnie się wydaje że jest to spowodowane wypracowanymi już wtryskiwaczami gazowymi.

Zamawiam zestaw naprawczy do wtryskiwaczy i do reduktora, bo też ma słuszny przebieg i zobaczę, czy moje typowanie było słuszne.

Ciekawy też jestem, jaki obeznani w gazie mają pogląd na opisaną sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam podobnie. Dotyczy to jednak również benzyny. Zajrzyj do świec - u mnie niekiedy są one zalewane śladowymi ilościami oleju. Dosłownie kilka kropelek, a silnik już ma problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wcześniej wolne obroty falowały na zimnym silniku, a od jakiegoś czasu również na zimnym silniku podskakują do 2000-2500. Też kombinowałem z silnikiem krokowym ale bez efektu. Doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie winny jest czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym. Piszę prawdopodobnie, bo nie mam jeszcze takiego czujnika na podmianę, żeby to sprawdzić, to jak do tego doszedłem opisałem tu: http://megane.com.pl/topic/57463-adaptacja-ustawienie-silniczka-krokowego/page__view__findpost__p__465174

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie winny jest czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym. Piszę prawdopodobnie, bo nie mam jeszcze takiego czujnika na podmianę, żeby to sprawdzić

I jak - udało się sprawdzić/wykluczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powody falowania obrotów silnika ;

- brak szczelności układu dolotowego, szczególnie kolektora ssącego,

- brak szczelność układu paliwowego, czy nie ma wycieków, nie łapie lewego powietrza,

- sprawność zaworu (regulatora) ciśnienia paliwa oraz jego szczelność w instalacji (oringi),

- przebicia na cewce zapłonowej, (jakiego producenta cewki ??) świecach

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!