Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CB w miejsce fabrycznego radia a radio do bagażnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zastanawiam się nad montażem cb w miejsce fabrycznego radia tuner list. Radio natomiast trafi do bagaznika. Jest to stary kaseciak a cale sterowanie i tak jest przy kiedrownicy. Co sadzicie o takiej opcji? Posiadam cb radio JFK II i raczej malo jest miejsc gdzie mogl bym je jakos sensownie zamontowac. Antena helikalna firestik pojdzie na klape bagaznika.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako pomysł moim zdaniem bardzo ciekawy, koncepcja też ale.....

Przekładając radio do bagażnika i chcąc by działało tylko z pilota pod kierownica, musisz przedłużać wszystkie przewody jakie za radiem są podłączone.

Od zasilania przez wyjścia głośnikowe po kabel antenowy. Robi się z tego dość spora wiązka przewodów tak długich jak długość kabiny.

Idąc Twoim tokiem myślenia, ja bym się postarał radio schować jednak gdzieś z przodu, choćby nawet pod deską albo w schowku przed pasażerem, ale tak by oryginalnych przewodów starczyło bez ich przedłużania i przeciągania przez całe auto.

W ostateczności przedłużyć tak by radio wstawić pod któryś z przednich foteli. Zdecydowanie mniej roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko spróbuję. Podobno Renata ma obszerne progi, które dużo przyjmą. Szkoda mi miejsca w schowku, a pod siedzeniem moze byc problem z wilgocią. Przedłużenie kabli to dla mnie nie problem. Zastosuję normalne kostki zasilajace, audio i mini iso. Już nawet się trochę po necie rozglądnąłem, wszystko jest do kupienia za grosze. Jak coś nie bedzie działać rozepnę kostki w desce rozdzielczej i radio wróci na swoje miejsce. Pracy może będzie trochę, ale idzie ciepło wiec trzeba sobie znalezć jakies zajecię, żeby głupoty do głowy nie przychodziły.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zanim rozkopiesz instalacje zamontuj prowizorycznie radio CB i przetestuj. Z mojego doświadczenia wiem że to nie do końca dobre miejsce. Nie chodzi tu o montaż ale o sąsiedztwo innej elektroniki. W moim przypadku - radio President Walker - sąsiedztwo wyświetlacza i czytnika kart powoduje spore zakłócenia. Praktycznie poziom tych zakłóceń pozwalał pracować tylko na małe odległości. Ja zrezygnowałem z tego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciej-J - W poprzednim samochodzie (Renault Thalia) radio CB zamontowałem w schowku przed nogami pasażera i dokupiłem przedłużacz do gruszki, który puściłem pod deską rozdzielczą. Super się sprawowało takie rozwiązanie i dodatkowo po odkręceniu gruszki od przedłużacza nie było śladu po CB dzięki czemu nie obawiałem się kradzieży (parkowałem pod blokiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

President JFK II nie zmieści się w miejscu po popielniczce. W sumie kable już mam przeciągnięte. Kostki zasilania i głośników już polutowane. Czekam na kostki mini iso. Teraz zobaczę, czy da się skopiować włącznik on/of. Jego też chciałbym przenieść na deskę rozdzielczą, bo czasem może się przydać.

 

Dodano: 04 kwi 2016 - 21:24

Kostki iso dotarły, ale nie miałem czasu nad tym posiedzieć. Jak czasu starczy, to w tym tygodniu powiwinienem skończyć i zobaczę, czy będzie to działać.

 

Dodano: 12 kwi 2016 - 21:40

Radio przeniesione do bagażnika. Wszystko działa jak należy, no i mam wolnego din-a na cb radio

post-89915-0-01948800-1460490024_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuj jeszcze kilka złotych w odpowiednia maskownicę....

http://allegro.pl/ramka-radiowa-do-radia-renault-megane-scenic-lodz-i6120739137.html

(aukcja przykładowa, pierwsza z góry jaka się ukazała w google)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już taką ramkę, ale dzięki za podpowiedż :). Musiałem ją potraktować pilnikiem i papierem ściernym żeby, zmieścic tam kieszeń radiową z upakowanym cb radiem. Lekko nie było ale i to się udało. Teraz, czeka mnie podłączenie cb bezpośrednio do aku i przez przekaźnik, bo chcę żeby działało po stacyjce. Muszę jeszcze podumać nad miejscem na glośnik zewnętrzny cb, no i jakis uchwyt na radio fm, które narazie leży luzem w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda. Narazie będzie tylko dumanie bo pogoda do du..y, no i brak czasu ;/

 

Dodano: 12 kwi 2016 - 23:26

Opcję z ta zapalniczką też rozważam, ale narazie czekamy na chwilę wolnego czasu.

 

Dodano: 16 kwi 2016 - 15:54

Przewody zasilające już na swoim miejscu. Idąc za radą kolegi gojgien-a, sterowanie przekaznika będzie doprowadzone z gniazda zapalniczki. Musze tylko polutować końcówki, zarobić kostki, i przykręcić gdzies gniazdo przekaznika.

 

Dodano: 18 kwi 2016 - 23:13

Radyjko zamontowane :D Pozostało jeszcze poprawić kilka drobiazgów, ale o takie coś mi chodziło.

post-89915-0-76999400-1460495951_thumb.jpg

post-89915-0-44974300-1460495963_thumb.jpg

post-89915-0-54779700-1461013843_thumb.jpg

post-89915-0-44171900-1461013858_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!